Witam! Kupiłem T5 2004r. Z przodu ma 2 miejsca (na tyle tez jest zarejestrowany). Za siedzeniami ma blachę z małą szybką - całość można bez problemu wykręcić.
Za siedzeniami znajduje sie pusta przestrzeń.
Chciałbym zrobić z tego auta 5 osobówkę i dołożyć komplet 3 siedzeń.
Czy muszę wycinać szybę po lewej stronie auta, żeby przeszedł przegląd? Czy wystarczą te co są?
I jak wygląda sprawa montażu? Jakieś specjalne wymagania są?
Re: ( Volkswagen T5 ) Dołożenie 3 miejsc w blaszaku?
a co w dowodzie masz? ile miejsc? sadze ,że trzy.
Powiem tak bo kiedyś miałem styczność z "dokładkami rzędów"
Na dzień dzisiejszy ,jeśli dokładasz drugi lub drugi i trzeci itp rząd , trzeba przejść badanie techniczne i uzyskać wpis o zmiany ilości miejsc i rodzaju (PRZEZNACZENIA).
Kiedyś szło zrobić mixa i mieć samochód ciężarowy odliczać [cenzura] na niego a na dziś jedynie z wersji LONG i to po zamontowaniu przegrody za drugim rzędem tak by przestrzeń bagazowa była większa od osobowej licząc na wysokości dołu przedniej szyby. Niektórzy diagności robią inaczej czyli "łagodniej " przechodzi zmiany ale nie będe sie rozpisywał na ten temat bo to gra do czasu pierwszej dobrej kontroli lub nie daj boze wypadku i szydło wyjdzie... . różne machinacje widziałem i się nie wypowiem dla dobra ogółu.
Najlepiej dopytaj o szczegóły diagnosty ,u którego bedziesz wykonywał dodatkowy przegląd po montażu . Ci co handlują pojazdami powinni (od jakiegoś czasu) wykonywać takie "dokładki" we wyspecjalizowanym zakładzie by otrzymać dokument na to ale nie widziałem jeszcze kogoś z tym. Dla własnego pojazdu raczej nie potrzeba tego-pytanie do diagnosty.
Następna rzecz, to montaż pasów bezpieczeństwa i w twoim przypadku czyli aut po 2003 muszą być TRZY PUNKTOWE w oryginalnych miejscach np. w słupkach lub w ławkach ze zwijaczami zamontowanymi w nich czyli miejscami homologowanymi na te rzeczy tzw. środkowy fotel lub element ławki.Stary model miał juz nawet gwinty ,tylko zaślepione a w t5 nie zawsze blaszak miał to i trzeba kombinować lub montować trzy pojedyńcze na wspólnej lub tez i nie , ramie siedziska. Na giełdzie i w necie jest dużo lipy co sprzedają, ale sa tanie nie oryginalne i tez przechodzą badania tech. chociaż nie powinny bo nie przeszły testów wytrzymałościowych. Oryginał to oryginał.
Szyby powinny być zamontowane bo takie prawo , że w osi siedziska powinna się taka znaleść po lewej jak i prawej stronie.
Przegroda , fajna rzecz w T5 bo odkręcana , idzie przenieść lub tez wywalić lub sprzedać , to zależy jaki się chce mieć rodzaj samochodu.
Występują tez oryginalne przegrody z tworzywa sztucznego typ Holenderka , wyprofilowana pod siedzisko sztywne, dodatkowo z szybką i pasami oraz wyprofilowaniem na próg drzwi bocznych(tylko nie wiem czy sa dwu stronne profilowane)-warto taką poszukać bo montaz banalny i wygląd oryginalny,a wklejamy ją na silikonie by nie dzwoniła i pare wkrętów lub nitów i siedzisko z oparciem (moze troche mniej wygodne ale..)
Po trzecie-pamiętajmy ,że fotele,ławki montujemy w podłodze w miejscu do tego przystosowanym i to ze wzmacnianymi śrubami i podkładkami tak by podczas wypadku lub mocniejszego hamowania , kierowca nie miał pasażerów na głowie lub przed autem!!!
Diagnosta sprawdzi to i sprawdzi sprawność pasów (nie mówie o diagnostach kolegach).W podłodze od spodu są wzmocnienia lub starszy model - profil "U" w który powinno się mocować jakiekolwiek śruby . Widząc jak niektórzy mają w różnych miejscach fotele lub ławki tak by uzyskać najwięcej miejsca na towar , zaraz podpadają , że fotele są źle zamontowane. Lepsze wyjście to mieć ławke na prowadnicach przesuwnych ale rame w oryginalnym miejscu do montażu niz montować na stałe w nie wzmocnionym miejscu paki.
Ostatnia rzecz to zabezpieczenie ostrych miejsc po starej przegrodzie lub nie tylko lub usunięcie ich.
Reszta to kwestia gustu-czy dywanik , czy płyta lub goła blacha. Tu nie ma jeszcze wymogów jakiś tam odpowiadającym normom.
Podsumawanie: Przeniesienie przegrody lub jej całkowite usunięcie (wersja osobowa), zabezpieczenie lub zlikwidowanie ostrych elementów, pasy bezpieczeństwa 3-punktowe a nie biodrowe, montaż siedzisk we wzmocnionym miejscu podłogi, klamki od srodka drzwi, szyby w rzędzie siedzeń, potem przegląd o zmiane rodzaju pojazdu lub tylko wpis o zmiane miejsc, urząd komunikacji i wpis w d.r. lub nowy dowód rejestracyjny, kilka złociszy i wsio.
Sprawa odwrotna czyli przerabianie z busa na blaszak troche inaczej wygląda i nie będe tutaj tego pisał.
PS:Niektórzy diagności przymykają oczy na różne nie dociągnięcia a czasem się trafi kumaty i pozamiatane.Jeszcze pare lat wstecz większość robiona była od "klepki" i przechodziło , dzisiaj juz jest inaczej po serii wypadków z udziałem busów , których napewno słyszałeś-rozsądek i bezpieczeństwo wydaje mi się jest ważniejsze od zachcianek majsterkowicza .
Jeśli w jakiś sposób pomogłem to po pifku
pozdr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen T5 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.