Volkswagen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgiksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volkswagen LT ) vw lt 46 2,8 tdi zakup kontrolowany.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen LT ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automaniak28

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): świętokrzyskie
Posiadane auto: t4 acv 102 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 02 Gru 2013, 19:50
Temat postu:

vw lt 46 2,8 tdi zakup kontrolowany.


Witam wszystkich, mam prośbę do posiadaczy i użytkowników volkswagena lt nie koniecznie lt 46 ale wszystkich modeli z silnikiem 2,8 125KM brazylijskiej produkcji. Mam zamiar kupić auto jak wyżej w tytule.problem mój polega na tym, że nie znam tego silnika 2,8 td 125KM znany jest mi tylko z opisów i opini na różnych forach. Do tej pory miałem dużą styczność z silnikami 2,5 tdi spotykanych w lt i t4 ale nie z tym. Jedni piszą tak drudzy nie,zauważyłem,że jest wiele opisów ale brak konkretów. W miarę możliwości chciałbym uzyskać dokładną odpowiedż i proszę nie pisać że kup lepiej ten albo tamten zamiast tego,gdyż udowadnianie który jest lepszy jest opinią względną i zależną od tego czym kto jeżdżi a jak wiadomo każda sroczka swój ogonek chwali.Prosiłbym aby osoby które w mniejszym lub większym stopniu miały do czynienia z tym samochodem ewentualnie silnikiem, opisały w miarę swoich możliwości zalety i wady. W ten sposób można by wychwycić słabe strony i mocne strony.Rzuci to obraz tego modelu i pozwoli mi i nie tylko w pewnym stopniu podjąć decyzję co do zakupu. NP. czas użytkowania ilość przejechanych kilometrów i co się w tym czasie psuło, może coś się nagminnie powtarzało, jakie koszta, lub co jest mocną stroną i dlaczego. Z góry dziękuję i zapraszam do śmiałych recenzji bez słodzenia
Powrót do góry
fishmanr1

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: 2x LT 35 2.8 TDI 125KM i 131 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 04 Gru 2013, 23:00
Temat postu:

Re: ( Volkswagen LT ) vw lt 46 2,8 tdi zakup kontrolowany.


Jestem posiadaczem takiego busa z silnikiem 2.8 TDI. Brazylijczyk towarzyszy mojej rodzinie od lat. Ojciec ma swojego od 98 roku z silnikiem 125 KM ( @ 280Nm - 2300 RPM ) ja posiadam wersję z rocznika 2001 z silnikiem 131 KM ( @ 300Nm 2000-2500RPM ). I te dwa silniki mogę polecić w 100%. Następny silnik 2.8 TDI 156 KM od 2002 roku jest tym samym silnikiem tylko z innym układem wtryskowym bo już Common Rail. Jest to jego głowna wada a wtryski drogie i oryginalne potrafią paść po 10000 km. Oczywiście poparte wiadomościami od innych użytkowników tego silnika. Za to zajmijmy się poprzednimi wersjami czyli od 97 do 2001. Silniki niemal identyczne. 125 KM i 131 KM o oznaczeniach odpowiednia AGK i ATA Posiadają minimalnie inne wtryski z tego co się zorientowałem i inaczej ustawioną pompę. Oba silniki posiadają rozrządy na kołach zębatych ( nie ma łańcuszków nie ma pasków ) praktycznie bezobsługowy silnik. Bezobsługowy ale trzeba robić dwie rzeczy: sprawdzać i korygować ręcznie luz zaworowy ( koszt 150zł u dobrego mechanika nie zawsze trzeba wymieniać uszczelkę dekla ) ale to wg mnie zaleta bo odbywa sie to w praktyce co 60-90 tyś km i nie ma wielkich zmian. Drugą rzeczą na jaką warto zwrócić uwagę jest pompa Vacum chociaż w obu moich egzemplarzach nie padła zdarzało się że padała znajomi zakupili na allegro za 560 zł nową nieoryginalna i działa w obu do tej pory. Pompa Oleju w LT mojego ojca czyli tym starszym tez pompuje dłużej olej jak jest zimy i kontrolka gaśnie późno. Mieliśmy wymieniać ją ale droga była w tamtych czasach i tak juz 5 lat jeździ i absolutnie nic sie nie zmienia pokrywa była zdejmowana wszystko jest ok. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na Termostat. Lubi się zepsuć a oryginał Wahlera można dostać za 200 zł na allegro jest to termostat dwu termostatowy. To wszystko wylazło przez 15 lat użytkowania. Silnik to prawdziwy wół roboczy, nie jest najcichszy chociaż moj jest lepiej wygłuszony ( ten nowszy ) jeżęli chodzi o moc to wystarczająca w 100% spalanie w mieście przy normalnej jeździe 12-14 litrów przy spokojnej mieszanej nawet 9l. Minimalne 8l do 90km/h trasa. Dodam jeszcze że w silnikach 2.8 TDI AGK i ATA nie ma grama elektroniki. Turbina sterowana jest podciśnieniem z samej siebie Smile pompa paliwa ( VP37) posiada tylko jeden kabelek od gaszenia i otwierania zaworu. Nie ma przepływomierza i czujników podciśnienia i innych takich dupereli które lubią przeszkodzić w jeździe. Ja jako elektronik cieszę się z tego powodu. Silnik godny polecenia. Lubi robić przebiegi nawet powyżej miliona kilometrów. Ja bym go porównał do Mercedesowskiego 3.0 TD Smile z tym że jeszce bardziej skromnego i mocniejszego Smile Silnik ten produkowała brazylijska firma MWM i gościł on pod maskami urządzeń rolniczych traktorów, kombajnów jak również Fordów Pickup również w wersji 6 cylindrowej 4.2 litra. We wszystkich tych produktach uważany za bardzo dobrą i trwałą konstrukcję. Nie ma rzeczy niezniszczalnych. Każdy przegrzany silnik i źle traktowany potrafi się zemścić. Trzeba trafić naprawdę szanowaną sztukę mimo że ten silnik potrafi dużo wybaczyć.

Dodam jeszcze , że warto przepatrzeć ceny części. Ja radzę sobie z szukaniem na allegro itp i zawsze kupuję za połowę ceny tego co w serwisie. Ludzie narzekają na duże ceny części do tego silnika. A i co do przebiegu to obaj mamy udokumentowane ok 300000 tyś na liczniku. Tak osobiście dodam jeszcze , że do firmy to jest bardzo dobry silnik bo zawsze ono zarabia na siebie do prywatnego użytku nie wiem czy nie wybrał bym 2.5 TDI 109 KM gdzie można wszystko kupić bardzo tanio np używane a jest trochę wolniejszy i słabszy ale tak naprawde 250Nm momentu a 300Nm
Powrót do góry
automaniak28

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): świętokrzyskie
Posiadane auto: t4 acv 102 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 08 Gru 2013, 09:59
Temat postu:

Re: ( Volkswagen LT ) vw lt 46 2,8 tdi zakup kontrolowany.


witam. dzięki za odpowiedż i pytanie-jak długo pompa musi pompować po odpaleniu do momentu aż kontrolka zgaśnie i czy nie ma to negatywnego wpływu na części cierne typu panewki, wał, korby,wałek głowicy gdyż to on jest na samej górze i to do niego olej dociera najpóżniej. Jaki jest koszt wymiany takiej pompy.
Powrót do góry
fishmanr1

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: 2x LT 35 2.8 TDI 125KM i 131 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 08 Gru 2013, 18:54
Temat postu:

Re: ( Volkswagen LT ) vw lt 46 2,8 tdi zakup kontrolowany.


No właśnie wał korbowy smarowany jest kąpielą olejową tak jak cały dół i cylindry. A kilka sekund pracy wałka który jest zimny i mokry od oleju który i tak na nim jest zawsze bo przecież olej nie spływa po metalu jak po kaczce NIE ZASZKODZI czemu dowiódł ten silnik wielokrotnie odpalając. Po zdjęciu dekla wszystko wyglądało ładnie luzy w porządku. Silnik ogólnie jak w ciężarówce czyli wytrzymały na drobne dolegliwości. Wg mnie jak ciśnienie oleju jest i ładnie trzyma to po co sie przejmować małym zassaniem oleju na początku pracy Smile po to kupiliśmy 2.8 TDI toporny jak pociąg żeby się nie przejmować za wiele ale dbać o zwykłą obsługę i regulacje.

A co do kosztów wymiany to sam to zrobisz bez problemu o ile dobrze poznaczysz sobie zęby w rozrządzie. pompa znajduje się z tyłu silnika ale ostęp jest od środka kabiny po zdjęciu grodzi silnikowej. Koszt pompy w serwisie VW to 384 Euro czyli jakies 1300 zł. Myślę że do znalezienia poza serwisem za 600 zł.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen LT ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volkswagen LT »

Opinie o samochodach Volkswagen LT - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen LT ) Porady, problemy techniczne

18) LT 35 »

Volkswagen

Passat

67 900

2011r.

76 573 km

śląskie

Volkswagen

Passat

10 600

2001r.

277 000 km

kujawsko-pomorskie

Volkswagen

Passat

21 500

2005r.

22 400 km

mazowieckie

Volkswagen

Polo

12 400

2003r.

78 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne

Partnerskie fora dyskusyjne: Forum VW Polo Squad   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System