Dołączył: 29 Maj 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): op Posiadane auto: vw
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 29 Maj 2013, 02:44
Temat postu:
LT blaszak - przebudowa nadwozia
jako że to mój pierwszy post tutaj.... Witam
na początku prosze aby nie uznawano mojego pomysłu za szaleństwo w myś zasady: że nie ma rzeczy niemożliwych....
do sedna,
przegladajac ogloszenia LT'ków dochodze do wniosku ze maxi blaszaki są lepiej wyposażone i mniej styrane niz ramy do zabudowy czy kontenery...
mam na myśli to że w blaszakach bardziej powszechna jest klimatyzacja i wnętrze jest mniej zużyte
pozatym blaszaki łatwiej kupić z podwyższanym dachem niż rame/kontener - o ile kontenery są z podwyższanym dachem
mam zamiar na VW LT zbudować kampera - odrazu zaznaczam że nie ma to być blaszak wyposażony jak kamper - a kamper o prostąkątnych ścianach i szerokości 230cm
a dlaczego na dawce blaszak? otóż zasadniczą kwestią jest wysokość "wejścia"do szoferki z częsci ładunkowej - nie zostawimy skalpu na krawęzi dachu
teraz moje zasadnicze pytanie - czy rama/podłużnice w tym modelu są takie same dla blaszaka i kontenera?
czy odcinając od blaszaka zaraz za kabiną reszte nadwozia mocno nadwyrężymy sztywność ramy/konstrukcji auta?
o sztywność samej szoferki raczej sie nie martwie gdyz w planie jest wspawanie z profilu stalowego pałąka odpodłogi po całym obwodzie krawędzi kabiny w miejscu odcinania reszty karoserii - tak aby do tego pałąka poźniej móc doczepić zabudowe którą wykonam
pałąk ma przejąć role usztywnienia kabiny zamiast ściany grodziowej
wtedy będę miał wysokie wejście z części mieszkalnej do kabiny
oryginalmą podłogę z blaszaka z części ładunkowej też będę chciał usunąć tak aby zostały same podłużnice/rama i na niej zbudować podłogę już szerszą kratownicy aluminiowej przykrytej z odbydwu stron sklejką... itd...
posłuże się zdjęciami craftera...
nie chce takiej zabudowy bo nie chce spania nad kabiną,pozatym to znacznie wiekszy opór powietrza co sie wiąże ze spalaniem
pozatym nie chce tak jak tutaj mieć niskiego dachu w szoferce:
finalnie chce uzyskać podobny kształt wykorzystując wysoką kabine zamiast montowania na "niskim" dachu owiewki z laminatu łączącej kabine z zabudową
witam . pomysł niezły, ale jest parę spraw które musisz wziąć pod uwagę.
wiadomo blaszak ma dużo niżej ramę i nadkola wsunięte do srodka zabudowy,ramowiec czy też kontenerowiec ma je pod paką i gładką podłogę ale za to jest wyższy w podstawie co za tym idzie podłoga nie zgrywa sie z podłogą kabiny. tu lepszy blaszk, ale co do ramy wydaje mi się że w blaszaku rama jest słabsza, część obciążeń przenosi blacha i dach. dalej robiąc szerokość 230cm tylnie koła schowasz głęboko do środka so spowoduje,że wyjdą niemal w środku podłogi. auto stanie się bardziej podatne na bujanie, sprawi wrażenie bardziej wywrotnego. Można by pomyśleć o szerszym rozstawie kół, odsunie to koła pod ścianę i sprawi iż auto będzie bardziej stabilne i dostęp do koła czy też do czegokolwiek podczas napraw chociażby hamulców będzie dużo łatwiejszy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen LT ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.