witam wszystkich forumowiczow !
Mam pytanie posiadam vw sharana 2002rok 1, 9tdi 116ps przy dodawaniu gazu trzęsie strasznie autem (rzuca na boki)a w szczegolności gdy osiaga prędkość od50do 90km/h przy wyższych prędkościach drgania ustępują tak samo również się dzieje podczas hamowania trzęsie całą budą oraz kierownicą jeśli wcisnąć pedał sprzęgła przy takim zachowaniu auta wibracje ustępują .proszę o pomoc
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Samochód rozpędzony na luzie nie trzęsie ani nim nie rzuca a jak tylko nogę położysz na gazie to samochód drga albo jest złudzenie jak by karoseria "suwała się" na prawo i lewo względem kół czyli jak pijana to masz uszkodzony przegub wewnętrzny jeden lub dwa. Jest suchy, zatarty, zardzewiały lub ma dołki na powierzchni przylegania kulek. Prawy czy lewy nigdy nie wiadomo sprawdź obydwa. W razie co to pytaj dalej bo mi od pisania w gardle zaschło.
Witam kolegę ! Tak właśnie taka jest reakcja ale tylko przy tej prędkości jak pisałem zarówno jak i przy przyspieszeniu jak hamowaniu słyszałem że można zamienić te przeguby stronami i na jakiś czas będzie ok
Witam kolegę ! Tak właśnie taka jest reakcja ale tylko przy tej prędkości jak pisałem zarówno jak i przy przyspieszeniu jak hamowaniu słyszałem że można zamienić te przeguby stronami i na jakiś czas będzie ok
Cześć. Może cię zmartwię ale wcześniej czy później ktoś to zrobi a najprędzej Twój portfel.
Jeśli chodzi o zakresy prędkość to pewnie się już kiedyś spotkałeś lub słyszałeś że na całkiem koślawej oponie też samochód czasami jedzie normalnie a przy innych prędkościach wprost przeciwnie. Tak samo dzieje się w przypadku uszkodzonych przegubów wewnętrznych.
O zamianie przegubów dobrze słyszałeś że można założyć lewy na prawą stronę a prawy na lewą ale dotyczy to raczej przegubów zewnętrznych które strzelają przy skręconych kołach.(prawy i lewy jest identyczny)
Przeguby wewnętrzne też można zamienić miejscami lub założyć ich troszkę innaczej (trochę pisania więc to odpuszczę).
Twój wózek to diesel w nowszej budzie i w tym jest problem. Nie jestem na 100% pewny i nie chcę cię wprowadzić w błąd ale z tego co pamiętam to u Ciebie prawy przegub jest stałą częścią półośki tej od strony skrzyni biegów razem z ułożyskowaną podporą.Więc nie da się tu nic pomieszać. Półośkę trzeba wyciągnąć całą kompletną. Aby wysunąć przegub wewnętrzny z jego kielicha to tam trzeba podszlifować kielich w kilku miejscach bo innaczej się nie da. Tam są 3 takie rolki - łożyska które masz rozsypane i to najbardziej optymistyczna wersja. To czasami da się naprawić lub kupić w rozsądnej cenie na szrocie. Jeżeli kielich w środku jest zniszczony lub ma takie wygniecione dołki po tych pierścieniach to pozostaje tylko wymiana pólośki która jest kosztowna. Półosiek tych wypuścili 3 rodzaje w tym jeden rodzaj to bardzo krótka seria i za nic jej nie można kupić -nigdzie- trzeba przerabiać na inny typ.
Co do przegubu strony lewej to trzeba sprawdzić to samo- zatarcie, rdza wygniecione dołki uszkodzone kulki lub pierścienie.
Nie widzę twojego wozu więc nie mogę tego powiedzieć na 100% ale zrobisz to sam być może się mylę i masz inne rozwiązanie półośek.
ps.a już myślałem że dostałem swojego pierwszego browara...
Dziękuję kolego za dobre rady! Wezmę się za to w przyszłym tygodniu .
Moze orientujesz się od jakiej marki lub modelu samochodu pasują do mojego te połosie ?
Czy moze lepiej jakieś nowe ale to pewnie już jakąś podroba chińska będzie i nie wiadomo ile wytrzyma.
Dziękuję kolego za dobre rady! Wezmę się za to w przyszłym tygodniu .
Moze orientujesz się od jakiej marki lub modelu samochodu pasują do mojego te połosie ?
Czy moze lepiej jakieś nowe ale to pewnie już jakąś podroba chińska będzie i nie wiadomo ile wytrzyma.
Potwierdzam - przegub wewnętrzny.
Pewno poleciała guma i się zasyfiło - to wtedy się bardzo szybko uszkadza. Może próbować wrzucić smar z MoS2 GKN taki jak w oryginale - mnie trochę pomogło. W IC można kupić sam krzyżak, ale jakiej jakości nie wiem. Z Chinczykami daj sobie spokój, chyba lepiej szrot. Jest firma która regeneruje, cena 30-40% nowego z ASO (ASO 1,3kPLN).
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radom Posiadane auto: VW Sharan, Peugeot 5008
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 30 Paź 2018, 07:17
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Sharan ) vw sharan trzesie autem
Koledzy podpowiecie jaki klucz (torx) potrzebny jest do odkręcenia przegubu wewnętrznego i jakim momentem trzeba dokręcać?
PS.
Znalazełem kiedyś ktoś pisał o problemach po naprawie w ASO (wmawiali że to złe wyważenie kół) i skończyło się na wymianie półosi. Ktoś tłumaczył w tym poście ale teraz nie mogę go znaleźć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Sharan ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.