Volkswagen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volkswagen Tiguan ) Tiguan 2.0 TDI 140 KM - DSG czy Manual



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Tiguan ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alfiq

Debiutant



Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie

Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 22 Mar 2014, 21:02
Temat postu:

Tiguan 2.0 TDI 140 KM - DSG czy Manual


Witam, stoję przed wyborem Tiguana z silniczkiem 2.0 TDI 140 KM i napędem 4motion. Czy lepiej wziąć do niego automat DSG, czy też skrzynię manualną ? Wiem, że pytanie jest bardzo ogólne, ale to dlatego, że chcę poznać wszelkie aspekty i różnice.
Szczególnie zależy mi na opiniach o:
- spalaniu (czy to prawda, że DSG zmniejsza apetyt na paliwo ?)
- przyspieszeniu/dynamice (czy przy takim, dość wąskim zakresie maksymalnego momentu, jaki wystepuje w TDI 140 KM, DSG poprawia dynamikę, czy też autko na manualu potrafi "ciągnąć" na tyle długo, że nie trzeba ciągle wachlować lewarkiem ?)
- awaryjności.
Powrót do góry
tomciolek

Debiutant



Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 38
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Tiguan 2009, 2.0 TSI 170KM AT tip
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 23 Mar 2014, 01:34
Temat postu:

Re: Tiguan 2.0 TDI 140 KM - DSG czy Manual


alfiq napisał:
Witam, stoję przed wyborem Tiguana z silniczkiem 2.0 TDI 140 KM i napędem 4motion. Czy lepiej wziąć do niego automat DSG, czy też skrzynię manualną ? Wiem, że pytanie jest bardzo ogólne, ale to dlatego, że chcę poznać wszelkie aspekty i różnice.
Szczególnie zależy mi na opiniach o:
- spalaniu (czy to prawda, że DSG zmniejsza apetyt na paliwo ?)
- przyspieszeniu/dynamice (czy przy takim, dość wąskim zakresie maksymalnego momentu, jaki wystepuje w TDI 140 KM, DSG poprawia dynamikę, czy też autko na manualu potrafi "ciągnąć" na tyle długo, że nie trzeba ciągle wachlować lewarkiem ?)
- awaryjności.


Posiadam klasyczny automat, tiptronic 6 biegowy, co prawda nie z tym silnikiem bo 2.0 TSI 170 KM. Powiem tylko jedno - nigdy więcej manuala Very Happy, pomimo tego, że samochód z tą skrzynią ma trochę większe spalanie, i trochę traci na przyspieszeniu od 0 do 100 w porównaniu do manuala. Z DSG jest odwrotnie samochód troszeczkę mniej palia to za sprawą m.in. 7 biegu, zmiana biegów odbywa się naprawdę szybko (szybciej niż zawodowy kierowca sportowy jest w stanie zmienić bieg). Awaryjność - wydaje mi się że nie powinno być problemów przez 200/250 tyś km tak jak w klasycznych automatach. Jak to będzie nowy samochód to pewnie prędzej go sprzedasz zanim miałoby się coś wydarzyć Wink.
Ja bym brał z DSG do miasta to mega komfort, na manualu się zawachlujesz Smile a w trasie to ekonomiczny 7 bieg.
Powrót do góry
Janusz97

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 415
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Sharan
Piwa: 19/4
Wysłany: Nie 23 Mar 2014, 10:49
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Tiguan 2.0 TDI 140 KM - DSG czy Manual


http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/touran/ii/silnik-diesla-2.0-tdi-140km

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/touran/i/silnik-diesla-2.0-tdi-140km

Policzmy coroczną wymiane oleju w skrzyni biegów w automacie.
W manualnej nie ma potrzeby zmiany aż tak często.
Wada automatu nie można holować tego auta na kołach,brak możliwość tz. zapalania na zapych, brak kontroli nad biegami.
Są zwolennicy automatów jak i przeciwnicy.Ale wiadomo ze automat zawsze jest kosztowniejszy w utrzymaniu,niż mamualna skrzynia.
Przedmówca ma racje że jak będzie nowy,to może mniejsza awaryjność,choć nie zawsze.A stwierdzenie nim zacznie się coś dziac to go sprzedaż,jest stosunkowo nie miłe,w stosunku do potencjalnego przyszłego nabywcy.Ale tak jest w Polsce ważne że ja przejadę bez awarii a potencjalny kupiec niech się martwi.


DSG (ang: Direct Shift Gearbox, niem: Direkt-Schalt Getriebe) - jest to dwusprzęgłowa skrzynia biegów zastosowana po raz pierwszy w Golfie R32 jesienią 2003 roku. Później zastosowana w innych modelach koncernu VW. Skrzynia DSG posiada dwa sprzęgła – jedno dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych. Jej praca polega na wykorzystaniu dwóch przekładni. Pozwala to na minimalizację czasu zmiany przełożenia. DSG pomimo że jest automatem jest wstanie konkurować z skrzynią manualną swoja szybkością zmiany biegu oraz obniżać spalanie auta.

Po 10 latach spędzonych na rynku można wymienić jej mocne i słabe strony oraz stwierdzić na ile trwałe jest to rozwiązanie. Na przestrzeni lat skrzynia była modernizowana, rozróżniamy jej trzy typy:

DQ250 - jest to skrzynia z przystosowana do przenoszenia maksymalnie 350 Nm, ma 6 przełożeń. Typ sprzęgieł w tym wypadku jest mokry. Docisk sprzęgieł mokrych realizowany jest poprzez zestaw sprężyn, rozłączanie odbywa się poprzez układ hydrauliczny.Skrzynia wymaga wymiany oleju co 60 tys. km, zanieczyszczony olej może spowodować uszkodzenie mechatroniki.

DQ200 - zaprezentowana 2008 roku wykorzystuje suche sprzęgła dostarczona została przez firmę LuK, ma siedem biegów i maksymalnie przenosi 250 Nm. Przeznaczona jest wyłącznie do samochodów z przednim napędem. Ograniczenie funkcji układu hydraulicznego pozwoliło na podniesienie sprawności ogólnej przekładni i zmniejszenie masy. Ma dwa niezależne obiegi oleju, producent nie zakłada jego wymiany, natomiast serwisy niezależne polecają dokonać tej czynności.

DQ500 - pojawiła się w 2010 roku i była opracowana przez VW (poprzednie w współpracy z BorgWarner oraz LUK) ma 7 przełożeń i potrafi przenieść do 600 Nm. Została zaprojektowana z myślą o autach dostawczych, ale z powodzeniem trafia do mniejszych modeli. Z uwagi na mokre sprzęgła wymaga regularnej wymiany oleju. W odmianie DL501 stosowana również w modelach Audi z oznaczeniem S-Tronic.




Najczęstsze usterki DSG i koszty naprawy.

Dla trwałości DSG (zwłaszcza drogiej mechatroniki) bardzo ważna jest częsta wymiana oleju. W przypadku skrzyni DQ250 olej oraz filtr wymienia się co 60 tys. km, wchodzi tam 5,2 l oleju (ASO 1 l/ 110 zł, istnieje tańszy zamiennik) koszt operacji od 450 zł warsztat niezależny do 850 zł ASO. W przypadku skrzyni DQ250 koszt wymiana oleju to około 350 zł (1,7 l).

W autach z dużym przebiegiem (od 150 tys. km suche, 250 tys. km mokre) trzeba liczyć się z wymianą zestawu sprzęgieł oraz koła dwumasowego. W przypadku suchego zestawu koszt wymiany zaczyna się kwotą 3 tys. zł (warsztat niezależny), dla mokrego sprzęgła trzeba liczyć się z wydatkiem 4 tys. zł. Zdecydowanie częściej jako pierwsze zużywają się koło dwumasowe ( czasami 70 tys. km), koszt nowego (1600 - 4 tys zł), można je wymienić niezależnie od sprzęgła. Trwałość dwumasu obniża niefachowy chiptuning oraz częsta i długotrwała jazda na niskich obrotach.

Problemy z mechatronikom często są związane z utratą kontaktu elektrycznego spowodowanego uszkodzeniem tzw. zimny lut. Na szczęście sterownik skrzyni oraz mechatronikę można naprawić bez konieczności demontażu całej skrzyni. Specjaliści usuwają takie awarie od 800 zł. Sterownik hydrauliczny znajdujący się w układzie ulega częściej awarii w skrzyniach z mokrym sprzęgłem. Jest to spowodowane że olej pracujący w układzie sprzęgieł ulega zanieczyszczeniu wynikającego z ścierania tarcz i trafia do mechatroniki. Awarii może ulec czujnik położenia siłowników lub elektrozawory. Koszt naprawy tego typu zaczyna się od 800 zł, a kończą na 7500 zł za wymianę mechatroniki wraz z oprogramowaniem.
Powrót do góry
alfiq

Debiutant



Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie

Piwa: 0/4
Wysłany: Nie 23 Mar 2014, 12:20
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Tiguan 2.0 TDI 140 KM - DSG czy Manual


Dzięki za tak wyczerpujące odpowiedzi. Skłaniam się ku DSG ale jeszcze do jutra mam czas, aby to przemyśleć Smile
Powrót do góry
tomciolek

Debiutant



Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 38
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Tiguan 2009, 2.0 TSI 170KM AT tip
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 23 Mar 2014, 19:31
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Tiguan 2.0 TDI 140 KM - DSG czy Manual


Janusz97 napisał:
. A stwierdzenie nim zacznie się coś dziać to go sprzedaż,jest stosunkowo nie miłe,w stosunku do potencjalnego przyszłego nabywcy.Ale tak jest w Polsce ważne że ja przejadę bez awarii a potencjalny kupiec niech się martwi.


Nie nazwałbym takiego czegoś niemiłym w stosunku do przyszłego nabywcy, i tu nie chodzi o Polskę. To przyszły nabywca kupując samochód powinien mniej więcej się zorientować o awaryjności danej części tak jak to robi właśnie autor wątku. Oczywiście ważnym zdaniem jest " zanim zacznie się coś " no bo jeśli w trakcie sprzedaży coś już jest nie tak a kupujący tego nie zauważył to można to przyjąć że jest to nie miłe

Wątpię że ktoś sprzedający audi a4 b5/passat b5 powie kupującemu że przednie wielowachaczowe zawieszenie w Polsce wytrzymuje średnio 40-60 tys km jak nie mniej Smile. Kupując samochód z turbo z przebiegiem 200 tyś też trzeba się liczyć że przyjdzie czas na awarie tym bardziej jak nie było nic przy niej robione.

Nie wiem czemu robisz nawiązanie to polski, dla mnie to wszystkie kraje są "nie miłe". Niemcy to już lepiej się nie wypowiadać, tyle tam samochodów z przebiegami 200/300 tys, i mało co było robione, jak można takie coś sprzedać jak zacznie się sypać to dopiero będzie Smile, taka sprzedaż to wręcz chamstwo!!!

Widziałem ostatnio hybrydę na sprzedaż w Belgi, 5-cio latek - CHAMSTWO !!! takie to polskie.....

Powiem ci co jest tak naprawdę nie miłe

http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,136884,15574499,Nie_ma_auta_bez_wad__Niektore_sa_zamierzone_przez.html

"... jeden z inżynierów uznanej marki przyznał się, że dostał premię za to, iż udało mu się skrócić żywotność alternatora do 160 tys. Km..."
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 23 Mar 2014, 19:31
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Box

Debiutant



Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie
Posiadane auto: VW Tiguan 2,0 TDI 177KM, 4x4, DSG7
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 31 Mar 2014, 11:52
Temat postu:

Re: Tiguan 2.0 TDI 140 KM - DSG czy Manual


alfiq napisał:
Witam, stoję przed wyborem Tiguana z silniczkiem 2.0 TDI 140 KM i napędem 4motion. Czy lepiej wziąć do niego automat DSG, czy też skrzynię manualną ? Wiem, że pytanie jest bardzo ogólne, ale to dlatego, że chcę poznać wszelkie aspekty i różnice.
Szczególnie zależy mi na opiniach o:
- spalaniu (czy to prawda, że DSG zmniejsza apetyt na paliwo ?)
- przyspieszeniu/dynamice (czy przy takim, dość wąskim zakresie maksymalnego momentu, jaki wystepuje w TDI 140 KM, DSG poprawia dynamikę, czy też autko na manualu potrafi "ciągnąć" na tyle długo, że nie trzeba ciągle wachlować lewarkiem ?)
- awaryjności.

Mam DSG, ale z silnikiem 177 KM
Jestem bardzo zadowolony, zwłaszcza z tego, że podczas wykopywania się z piasku, czy śniegu nie czuć swądu palonego sprzęgła, co występowało podczas testów Kugi w manualu. Tryb Off road daje radę.
- Co do spalania, to trudno mi orzec - 2-3x w tygodniu jeżdżę po wertepach z prędkością 5 km/h, więc średnie spalanie mam 7,4 l/100km.
- Co do dynamiki - nikt nie zmieni biegu szybciej, niż DSG w 0,08 sek. niezależnie od rodzaju silnika.
- Mam przejechane 20kkm i nic złego się nie dzieje.
Polecam Very Happy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Tiguan ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volkswagen Tiguan »

Opinie o samochodach Volkswagen Tiguan - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Tiguan ) Porady, problemy techniczne


VolkswagenGolf

30 900

2014r.

240 000 km

kujawsko-pomorskie

VolkswagenTouran

28 990

2011r.

207 000 km

wielkopolskie

VolkswagenGolf

64 999

2018r.

75 000 km

pomorskie

VolkswagenTouran

23 800

2010r.

193 000 km

mazowieckie

VolkswagenSharan

64 999

2014r.

205 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Forum VW Polo Squad   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System