Witam, stoję przed wyborem Tiguana z silniczkiem 2.0 TDI 140 KM i napędem 4motion. Czy lepiej wziąć do niego automat DSG, czy też skrzynię manualną ? Wiem, że pytanie jest bardzo ogólne, ale to dlatego, że chcę poznać wszelkie aspekty i różnice.
Szczególnie zależy mi na opiniach o:
- spalaniu (czy to prawda, że DSG zmniejsza apetyt na paliwo ?)
- przyspieszeniu/dynamice (czy przy takim, dość wąskim zakresie maksymalnego momentu, jaki wystepuje w TDI 140 KM, DSG poprawia dynamikę, czy też autko na manualu potrafi "ciągnąć" na tyle długo, że nie trzeba ciągle wachlować lewarkiem ?)
- awaryjności.
Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Tiguan 2009, 2.0 TSI 170KM AT tip
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 23 Mar 2014, 01:34
Temat postu:
Re: Tiguan 2.0 TDI 140 KM - DSG czy Manual
alfiq napisał:
Witam, stoję przed wyborem Tiguana z silniczkiem 2.0 TDI 140 KM i napędem 4motion. Czy lepiej wziąć do niego automat DSG, czy też skrzynię manualną ? Wiem, że pytanie jest bardzo ogólne, ale to dlatego, że chcę poznać wszelkie aspekty i różnice.
Szczególnie zależy mi na opiniach o:
- spalaniu (czy to prawda, że DSG zmniejsza apetyt na paliwo ?)
- przyspieszeniu/dynamice (czy przy takim, dość wąskim zakresie maksymalnego momentu, jaki wystepuje w TDI 140 KM, DSG poprawia dynamikę, czy też autko na manualu potrafi "ciągnąć" na tyle długo, że nie trzeba ciągle wachlować lewarkiem ?)
- awaryjności.
Posiadam klasyczny automat, tiptronic 6 biegowy, co prawda nie z tym silnikiem bo 2.0 TSI 170 KM. Powiem tylko jedno - nigdy więcej manuala , pomimo tego, że samochód z tą skrzynią ma trochę większe spalanie, i trochę traci na przyspieszeniu od 0 do 100 w porównaniu do manuala. Z DSG jest odwrotnie samochód troszeczkę mniej palia to za sprawą m.in. 7 biegu, zmiana biegów odbywa się naprawdę szybko (szybciej niż zawodowy kierowca sportowy jest w stanie zmienić bieg). Awaryjność - wydaje mi się że nie powinno być problemów przez 200/250 tyś km tak jak w klasycznych automatach. Jak to będzie nowy samochód to pewnie prędzej go sprzedasz zanim miałoby się coś wydarzyć .
Ja bym brał z DSG do miasta to mega komfort, na manualu się zawachlujesz a w trasie to ekonomiczny 7 bieg.
Policzmy coroczną wymiane oleju w skrzyni biegów w automacie.
W manualnej nie ma potrzeby zmiany aż tak często.
Wada automatu nie można holować tego auta na kołach,brak możliwość tz. zapalania na zapych, brak kontroli nad biegami.
Są zwolennicy automatów jak i przeciwnicy.Ale wiadomo ze automat zawsze jest kosztowniejszy w utrzymaniu,niż mamualna skrzynia.
Przedmówca ma racje że jak będzie nowy,to może mniejsza awaryjność,choć nie zawsze.A stwierdzenie nim zacznie się coś dziac to go sprzedaż,jest stosunkowo nie miłe,w stosunku do potencjalnego przyszłego nabywcy.Ale tak jest w Polsce ważne że ja przejadę bez awarii a potencjalny kupiec niech się martwi.
DSG (ang: Direct Shift Gearbox, niem: Direkt-Schalt Getriebe) - jest to dwusprzęgłowa skrzynia biegów zastosowana po raz pierwszy w Golfie R32 jesienią 2003 roku. Później zastosowana w innych modelach koncernu VW. Skrzynia DSG posiada dwa sprzęgła – jedno dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych. Jej praca polega na wykorzystaniu dwóch przekładni. Pozwala to na minimalizację czasu zmiany przełożenia. DSG pomimo że jest automatem jest wstanie konkurować z skrzynią manualną swoja szybkością zmiany biegu oraz obniżać spalanie auta.
Po 10 latach spędzonych na rynku można wymienić jej mocne i słabe strony oraz stwierdzić na ile trwałe jest to rozwiązanie. Na przestrzeni lat skrzynia była modernizowana, rozróżniamy jej trzy typy:
DQ250 - jest to skrzynia z przystosowana do przenoszenia maksymalnie 350 Nm, ma 6 przełożeń. Typ sprzęgieł w tym wypadku jest mokry. Docisk sprzęgieł mokrych realizowany jest poprzez zestaw sprężyn, rozłączanie odbywa się poprzez układ hydrauliczny.Skrzynia wymaga wymiany oleju co 60 tys. km, zanieczyszczony olej może spowodować uszkodzenie mechatroniki.
DQ200 - zaprezentowana 2008 roku wykorzystuje suche sprzęgła dostarczona została przez firmę LuK, ma siedem biegów i maksymalnie przenosi 250 Nm. Przeznaczona jest wyłącznie do samochodów z przednim napędem. Ograniczenie funkcji układu hydraulicznego pozwoliło na podniesienie sprawności ogólnej przekładni i zmniejszenie masy. Ma dwa niezależne obiegi oleju, producent nie zakłada jego wymiany, natomiast serwisy niezależne polecają dokonać tej czynności.
DQ500 - pojawiła się w 2010 roku i była opracowana przez VW (poprzednie w współpracy z BorgWarner oraz LUK) ma 7 przełożeń i potrafi przenieść do 600 Nm. Została zaprojektowana z myślą o autach dostawczych, ale z powodzeniem trafia do mniejszych modeli. Z uwagi na mokre sprzęgła wymaga regularnej wymiany oleju. W odmianie DL501 stosowana również w modelach Audi z oznaczeniem S-Tronic.
Najczęstsze usterki DSG i koszty naprawy.
Dla trwałości DSG (zwłaszcza drogiej mechatroniki) bardzo ważna jest częsta wymiana oleju. W przypadku skrzyni DQ250 olej oraz filtr wymienia się co 60 tys. km, wchodzi tam 5,2 l oleju (ASO 1 l/ 110 zł, istnieje tańszy zamiennik) koszt operacji od 450 zł warsztat niezależny do 850 zł ASO. W przypadku skrzyni DQ250 koszt wymiana oleju to około 350 zł (1,7 l).
W autach z dużym przebiegiem (od 150 tys. km suche, 250 tys. km mokre) trzeba liczyć się z wymianą zestawu sprzęgieł oraz koła dwumasowego. W przypadku suchego zestawu koszt wymiany zaczyna się kwotą 3 tys. zł (warsztat niezależny), dla mokrego sprzęgła trzeba liczyć się z wydatkiem 4 tys. zł. Zdecydowanie częściej jako pierwsze zużywają się koło dwumasowe ( czasami 70 tys. km), koszt nowego (1600 - 4 tys zł), można je wymienić niezależnie od sprzęgła. Trwałość dwumasu obniża niefachowy chiptuning oraz częsta i długotrwała jazda na niskich obrotach.
Problemy z mechatronikom często są związane z utratą kontaktu elektrycznego spowodowanego uszkodzeniem tzw. zimny lut. Na szczęście sterownik skrzyni oraz mechatronikę można naprawić bez konieczności demontażu całej skrzyni. Specjaliści usuwają takie awarie od 800 zł. Sterownik hydrauliczny znajdujący się w układzie ulega częściej awarii w skrzyniach z mokrym sprzęgłem. Jest to spowodowane że olej pracujący w układzie sprzęgieł ulega zanieczyszczeniu wynikającego z ścierania tarcz i trafia do mechatroniki. Awarii może ulec czujnik położenia siłowników lub elektrozawory. Koszt naprawy tego typu zaczyna się od 800 zł, a kończą na 7500 zł za wymianę mechatroniki wraz z oprogramowaniem.
Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Tiguan 2009, 2.0 TSI 170KM AT tip
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 23 Mar 2014, 19:31
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Tiguan ) Tiguan 2.0 TDI 140 KM - DSG czy Manual
Janusz97 napisał:
. A stwierdzenie nim zacznie się coś dziać to go sprzedaż,jest stosunkowo nie miłe,w stosunku do potencjalnego przyszłego nabywcy.Ale tak jest w Polsce ważne że ja przejadę bez awarii a potencjalny kupiec niech się martwi.
Nie nazwałbym takiego czegoś niemiłym w stosunku do przyszłego nabywcy, i tu nie chodzi o Polskę. To przyszły nabywca kupując samochód powinien mniej więcej się zorientować o awaryjności danej części tak jak to robi właśnie autor wątku. Oczywiście ważnym zdaniem jest " zanim zacznie się coś " no bo jeśli w trakcie sprzedaży coś już jest nie tak a kupujący tego nie zauważył to można to przyjąć że jest to nie miłe
Wątpię że ktoś sprzedający audi a4 b5/passat b5 powie kupującemu że przednie wielowachaczowe zawieszenie w Polsce wytrzymuje średnio 40-60 tys km jak nie mniej . Kupując samochód z turbo z przebiegiem 200 tyś też trzeba się liczyć że przyjdzie czas na awarie tym bardziej jak nie było nic przy niej robione.
Nie wiem czemu robisz nawiązanie to polski, dla mnie to wszystkie kraje są "nie miłe". Niemcy to już lepiej się nie wypowiadać, tyle tam samochodów z przebiegami 200/300 tys, i mało co było robione, jak można takie coś sprzedać jak zacznie się sypać to dopiero będzie , taka sprzedaż to wręcz chamstwo!!!
Widziałem ostatnio hybrydę na sprzedaż w Belgi, 5-cio latek - CHAMSTWO !!! takie to polskie.....
Witam, stoję przed wyborem Tiguana z silniczkiem 2.0 TDI 140 KM i napędem 4motion. Czy lepiej wziąć do niego automat DSG, czy też skrzynię manualną ? Wiem, że pytanie jest bardzo ogólne, ale to dlatego, że chcę poznać wszelkie aspekty i różnice.
Szczególnie zależy mi na opiniach o:
- spalaniu (czy to prawda, że DSG zmniejsza apetyt na paliwo ?)
- przyspieszeniu/dynamice (czy przy takim, dość wąskim zakresie maksymalnego momentu, jaki wystepuje w TDI 140 KM, DSG poprawia dynamikę, czy też autko na manualu potrafi "ciągnąć" na tyle długo, że nie trzeba ciągle wachlować lewarkiem ?)
- awaryjności.
Mam DSG, ale z silnikiem 177 KM
Jestem bardzo zadowolony, zwłaszcza z tego, że podczas wykopywania się z piasku, czy śniegu nie czuć swądu palonego sprzęgła, co występowało podczas testów Kugi w manualu. Tryb Off road daje radę.
- Co do spalania, to trudno mi orzec - 2-3x w tygodniu jeżdżę po wertepach z prędkością 5 km/h, więc średnie spalanie mam 7,4 l/100km.
- Co do dynamiki - nikt nie zmieni biegu szybciej, niż DSG w 0,08 sek. niezależnie od rodzaju silnika.
- Mam przejechane 20kkm i nic złego się nie dzieje.
Polecam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Tiguan ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.