VW Crafter, ciągnie dopiero od 2200obr, sprawdzenie logów
Witam, od kilku dni jestem "szczęśliwym" posiadaczem VW Crafter 2.5 TDi CR 136KM BJL z roku 2007 i przebiegiem 107tys km. Podobno auto wcześniej było użytkowane na krótkich odcinkach około 20km. Otóż od zakupu jest z nim taki problem że nie ciągnie od dolnych obrotów(jest strasznie mułowaty), dopiero tak od 2200 zaczyna porządnie przyspieszać.
Wczoraj miał wymieniony rozrząd, wszystkie filtry i olej. Sprawdzone podciśnienie przy pompie podciśnienia i przed gruszka turbo(zawór n75 zamyka i otwiera), ciśnienie Ok. Zawór EGR domykał się i nie zacina się, ale i tak go przeczyściłem dla pewności. Przepustnica także ok. Za turbiną węże i intercooler wydaje się że są szczelne. Auto nie kopci i nie puszcza dymu.
Sztanga od turbo porusza i się słychać świst Silnik pracuje równo i w miarę cicho. wydaje mi się ze problem leży gdzieś po stronie wydechu, filtr DPF lub katalizator zapchany( VCDS pokazuje 0% zapchania filtra PDF) ale nie wykluczone że może być problem z turbiną. Jedyny błąd na silniku jaki znalazłem i którego nie idzie skasować to:
Address 91: LT3 Engine Labels: None
Part No SW: 074 906 032 BA HW: 074 906 032
Component: R5 2,5L EDC 0400SG 0647
Revision: -------- Serial number: VWZDZ0G1007126
Coding: 0003072
Shop #: WSC 00118 555 00000
VCID: 52AF7E7BB62F
1 Fault Found:
000000 - SAE - Reserved by Document ISO 15031-6:2005
P0000 - 000 - -
Re: ( Volkswagen Crafter ) VW Crafter, ciągnie dopiero od 2200obr, sprawdzenie logów
Patrzyłem teraz stopień zapylenia DPF i wynosi 0,8 czyli chyba w porządku. Wcześniej wskazywał przez parę dni 0,0 i dlatego myślałem że coś nie tak i było coś z nim było kombinowane. Ale idzie do góry i jest ok.
Logi na 4 biegu bardziej oddają parametry silnika, szczególnie jeśli są krótkie przełożenia.
http://sprawdz.auto.pl/jak-zrobic-logi-dynamiczne-vag/
Re: ( Volkswagen Crafter ) VW Crafter, ciągnie dopiero od 2200obr, sprawdzenie logów
SWARSZCZYK czytałem twój temat już wcześniej, ale nie chciało mi się wierzyć że po 100tys km może wykończyć się turbina . Chyba przebieg bardzo wiarygodny, kabinka w srodku od strony kierowcy nosi znikome ślady użytkowania, 4 opony oryginalne od nowości i 2 wymienione + komplet zimówek(auto na bliźniaku), nic nie rozbierane nic nie wymieniane prócz olejów i filtrów W Twoim przypadku przebieg był chociaż wysoki, 340tys km. Wiec przy takim przebiegu to bardziej normalna rzecz. Wcześniej eksploatowałem Fiata Ducato 2.3jtd 2002r
aktualnie ma 179tys km i śmiga jak nowe, chociaż widać nieszczelność na zewnątrz turbiny(delikatnie się poci). Przy Ducato jedyne co wymieniałem to nieszczelny intercooler. A tu Crafter i taki zonk!!! W Crafterku na zewnątrz turbiny żadnej nieszczelności nie widać, ale w środku w wężach widać delikatne ślady oleju.
Rozumie że u Ciebie SWARSZCZYK, druga naprawa nic nie dała i klient zakupił nową turbinę??
Jak może być przyczyna tak szybkiego padnięcia turbiny(sztanga chodzi bez zacięć, kierownice niby sprawne)?? Nie chciałbym żeby nowe turbo tak szybko padło!!!
Auto trochę mnie wykosztowało i sądziłem że to jakaś drobnostka. Na wymianę Turbiny nie byłem przygotowany. Bardziej jestem za regeneracją turbiny.
Zapytam tak z ciekawości, co się stanie jeśli będę dalej eksploatował auto bez wymiany turbiny?? Będzie to szkodliwe dla silnika i jak bardzo??
Teraz wszystko zależy kiedy sprzedam poprzednie auto i wtedy mógłbym sobie pozwolić na nową turbinę.
SWARSZCZYK, ale w razie regeneracji jakiego zakładu unikać i tam nie wysyłać turbinki?? Mam nadzieje może jakiś zakład zrobi to porządnie, zawsze można zaryzykować.
Re: ( Volkswagen Crafter ) VW Crafter, ciągnie dopiero od 2200obr, sprawdzenie logów
Turbina nie siad po takim przebiegu.O ile olej był wymieniany na czas.
Jestem od 20 lat diagnosta i elektronikiem samochodowym dlatego wiem co pisze odnosnie 3 biegu.O ile Pan wie lepiej to bardzo przepraszam.
Fakt turbin się nie regeneruje a oczyszcza. _________________ Elektronik,diagnosta.
Re: ( Volkswagen Crafter ) VW Crafter, ciągnie dopiero od 2200obr, sprawdzenie logów
Pewnie masz racje Janusz97, wiec nie będę się z tobą sprzeczał na jakim biegu wykonuje się logi. Bo mało jeszcze wiem na temat diagnozowania i elektroniki samochodowej:(
Jak na razie zakupiłem turbinę i jak mechanik będzie miał wolny termin to ją wymieni. A jeśli to nie turbinka to będę szukał dalej usterki
Re: ( Volkswagen Crafter ) VW Crafter, ciągnie dopiero od 2200obr, sprawdzenie logów
Problem rozwiązany. W sobotę wymieniłem turbinę i teraz pompuje od samego dołu.
Turbinka zakupiona prawie nowa po przebiegu 700km
Logi sprawnego Turbo:
Log (9 - 011) Log (8 - 003,008,011)
Dziękuje wszystkim za wszystkie rady, wskazówki i pomoc w rozwiązaniu problemu:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Crafter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.