Jeżeli pojawił się już gdzieś problem który za chwile opiszę to bardzo proszę o przekierowanie mnie na konkretny temat, ale wątpie bo caly dzień szukam po internecie informacji i nie znalazłem zaczynamy...
Na warsztat przyjechał VW Caravelle T5. Bez błędów na desce rozdzielczej. Do wymiany sprzęgło i przy okazji maglownica. Wszystko poskladane, czujniki na miejscu. Odpalanie....świeci się ESP...no wiadomo pewnie zbieżność itp itd. Po ustawieniu zbieżności poprosilem znajomych mechaników aby podpieli pod kompa bo mój nie chce zaadaptować czujnika G85 kąta skrętu. Nie dali rady mówiąc ze może zgaśnie kontrolka za pare dni. Podpinałem swoim testerem i wyskakiwał mi ciągle od razu po przekręceniu stacyjki błąd czujnika kąta skrętu G85. Próbując dokonać konfiguracji, wykrzaczyłem kodowanie sterownika abs i pojawiła się również kontrolka ABS. Pojechalem z tematem do fachowca od VW. Zaprogramował ABS od nowa, kontrolka ABS zgasła. Sprawdzaliśmy taśmę czy się nie urwała, ale jest ok i pokazuje na VCDS prawidłowy kąt skrętu kierownicą. Zaadaptowany zostal również od nowa czujnik G85 i komputer nie pokazuje żadnych błędów a ESP świeci się dalej od razu po przekręceniu stacyjki. Po 8 godzinach szukania przyczyny okazało się że nie działa czujnik sprzęgła...wymieniliśmy...kontrolka dalej nie gaśnie. 0 błędów na komputerze. Sprawdzone wszystkie sterowniki po kolei. Auto podpinane pod VAGa, VCDS, i VAS. Wszystkie czujniki poprawnie pracują, włącznik ESP sprawny, czujnik sprzęgła i hamulca sprawny, a kontrolka ESP dalej świeci. Pomyślalem przez chwile że może coś zawiesilo się w liczniku a ESP tak naprawde dziala. [cenzura]...ESP brak i kontrolka świeci na stałe, wszystkie parametry poprawne, zero błędów we wszystkich sterownikach auta...kilku znajomych elektroników nawet z ASO rozłożyli ręce....może macie jakiś pomysl? Pomyślałem że to może być coś z kodowaniem, ale problem się pojawil już na początku po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora...Odstawilem autko klientowi i kazałem pojeździć z tydzien żeby obserwował tą kontrolke może coś się zmieni.
ESP nie działa, którego przewodu? Elektronicy podobno przetrzepali całe auto i wszystko ze sobą współpracuje a ESP sie świeci i nie działa. Fajnie by było gdyby komputer wykazał jakieś błędy ale kompletnie nic mu nie przeszkadza z tego powodu
Dziwi mnie to że to wydarzyło się po wymianie sprzęgła i maglownicy(musieliśmy odłączyć akumulator)...w maglownicy nie ma żadnych czujników, a podczas demontażu sprzęgła,nic oprócz demontażu śrub i kostki od rozrusznika nie trzeba wiecej odpinać....
Dodam jeszcze że na początku wyskakiwał błąd czujnika G85 i koledzy próbowali go zaadaptować/skalibrować i nie wiedzieli czemu sie nie da tego zrobić...wyskakiwało że operacja nie mozliwa i zonk
a czy maglownica nie miała czujnika skrętu? (jakiś kabli? )
Jesli tak to musi pasowac pod moduł pod deską inaczej nie da rady przeprowadzić adaptacji (not possible).
W grupie ABS powinien wyskakiać problem błąd niby czujnika G85 a to może nie trybić z modułem auta odpowiadający za przesyłanie dalszych informacji do abs esp i takich tam
Maglownice oddałem do regeneracji, żadnych czujników kostek ani kabli Tą sytuacje można porównać do przedziurawienia opony podczas odgrzybiania klimatyzacji...nie robiłem w tym aucie nic co może mieć wspolnego z uszkodzeniem ESP albo jego podzespołów ten błąd wyskakiwał na początku, ale po adaptacji u elektronika zniknął...a kontrolka dalej sie świeci i ESP nie działa
czyli jednk udała się adaptacja. A zrobili ją dobrze???
Nie trzeba ruszać esp ,żeby błąd wywalił. Duzo różnych podzespołów pracuje lub współpracuje ze sobą.
G85 skrętu współpracuje z esp
ABS i czujki z ESP
Niektóre proste alarmy gdy zbyt długo odczekamy z odblokowaniem , zawiesi się ESP bo moduł nie zdąrzył przeprowadzić autodiagnozy w pierwszych kilku sekundach po przekręceniu kluczyka a przyczyna-często alarmy podpinane są pod wiązke kompa sterującego i gdy on nie dostanie odpowiednio szybko sygnału to nie trybi esp (ja tak akurat mam),itp
Jest tego sporo na forach ,szukać , szukać
dziwi mnie ,że nie ma błędu w kompie
pozdro
Adaptację robił elektronik który zajmuje się tylko tą marką, więc na 100% zrobil wszystko tak jak powinien. Jeżeli błędów na komputerze nie ma żadnych, to mi to wygląda na moment w którym auto "czeka" na przejechanie kilku metrów aby skalibrować działanie ESP, podobnie jakby unieść dwa przednie koła i wrzucić bieg, też się kontrolka zapali ale zgaśnie jak się auto postawi i pojedzie kilka metrów.... nie wiem
Gdzieś wyczytałem że może to być wina czujnika hamulca albo sprzęgła. Czujnik sprzęgła wymieniłem bo nie zmieniał mi na testerze wartości "0" i "1" a po wymianie jest ok i pokazuje 1(wcisnięty) i 0(odpuszczony). Natomiast hamulec pokazywał dobrze(dwie jedynki obok siebie podczas naciskania i dwa zera bez nacisku na pedał)
A czy może mieć to coś wspólnego z samym licznikiem? _________________ “Potrzeba czasu żeby dokonać rzeczy trudnych. Aby dokonać rzeczy niemożliwych potrzeba trochę więcej czasu.”
sorki za odgrzanego kolteta ale bujamsię z podobnym problemem jak Fafcio_2004
Fafcio_2004 poradziłes sobie z tą nieszczęsną t5 i jej świecącym esp?
mam tak samo jak ty ESP swieci a błedu nie ma ;(
jak i czym sprawdzileś czujniki sprzęgła i stopu? (podaj nazwę programu i bloki)
Poradziłem sobie. Wymiana sterownika ABSu i ponowne kodowanie. Jak ręką odjął. Obie kontrolki ABS jak i ESP zgasły od razu bez uruchamiania silnika. Diagnozowałem VCDSem ale które to bloki były to nie pamietam. Szukaj w blokach pomiarowych ciągu cyfr np 00000 lub 11111 któreś z nich zmieniają swoją wartość po wciśnieciu sprzęgła albo hamulca. Śmiem twierdzić, że te sterowniki z jakichś dziwnych powodów się zawieszają. Na początek sprobuj odłączyć sterownik fizycznie i podłączyć go ponownie.
Powodzenia. _________________ “Potrzeba czasu żeby dokonać rzeczy trudnych. Aby dokonać rzeczy niemożliwych potrzeba trochę więcej czasu.”
witaj
dzięki za odpowiedz?
mówiąc sterownik ABS-u masz na myśli ten na pompie ABS?
co po odpięciu pompy trzeba kodować ponownie?
dysponuję VCDS-em ale w żadnym z bloków nie widziałem ciągu cyfr które podałeś ;(
Poszukaj czujnika sprzęgła w blokach pomiarowych silnika. Nie pamiętam gdzie to dokladnie jest ale objawiało się oznaczeniami binarnymi czyli 0 lub 1 w ciągu znaków. Od kiedy problem sie zaczął? grzebał ktoś przy tym?
Jeździleś nim troche czasu i dalej pali się ESP? czujnik kąta skrętu jest skalibrowany? jaki masz kąt jadąc prosto?
Tak mówie o tym sterowniku na pompie ABS. Może być troche walki z odłączeniem go ale jest do zrobienia. Kodowanie sterownika nie zmienia się po odłączeniu wiec jeżeli nic nie ruszałeś to nie musisz nic zmieniać. Jeżeli odłączenie i podlączenie nie rozwiążę problemu, to szukaj sterownika o takich samych numerach. Nie zapomnij spisać kodowania z obecnego sterownika (CODING) bo potem bedziesz musial takie kodowanie zastosowac w nowym sterowniku. Jeżeli coś jest logicznie nie do wytlumaczenia, to na 90% jest to sterownik. _________________ “Potrzeba czasu żeby dokonać rzeczy trudnych. Aby dokonać rzeczy niemożliwych potrzeba trochę więcej czasu.”
a co może to palic sie przez czujnik sprzęgła?
co on ma do ESP?
poszukam takiego bloku, a stop też w silniku szukać?
jeżdzę tym autem już prawie 2 lata i od zawsze pali się esp
w sumie to tu prawie wszystko sie paliło na licznikach (szczór na szczórze był) ale wszystko zgasiłem i została ta nieszczęsna kontrolka, strasznie uparta, podejrzewałem też czujnik przyspieszenia (opisywany czasem jako moduł ESP który montowany jest pod dywanikiem na wys. lewarka zmiany biegów
czujnik kalibrowany pokazuje OK a kont jadąc prosto to 0st +/- 1.5st
kodowania mam spisane, bo też próbowałem go przekodowywać w/g innej t5 ale efekt był taki że zaswieciła sie dodatkowo ABS i pojawił sie błąd cos z czujnikiem g415/416 (chyba, nie pamietam dokładnie
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen T5 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.