Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tczew Posiadane auto: Toyota
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 12 Wrz 2009, 21:48
Temat postu:
Re: Rozwiązanie problemu
nico21 napisał:
400zł to trochę drogo za korektę mapy dawki paliwa. Mi to zrobiono gratis przy chipie, ale wiem ze normlana cena to ok 250zł.
Jest to normalna cena (400zł) za korektę dawki paliwa.Jeżeli klient decyduje sie na chiptuning to dawka jest poprawiana za free niejako przy okazji - ot taka promocja
Częsty problem ten pojawia się wymianie rozrządu - na szczęście nie trzeba go ponownie demontować tylko korektę elektronicznie przeprowadzić.
czy mam rozumiec ze po wymianie rozrzadu zaklad ktory dokonuje tej czynnosci powinien jednoczesnie zmodyfikowac soft?
czy trzeba samodzielnie:
a. dopilnowac mechanikow?
b. poszukac kogos kto to zrobi?
Re: ( Volkswagen Touran ) problem przy rozruchu na ciepłym silniku
Proszę o pomoc w poniższym temacie.
Zapalając auto na ciepłym silniku. Wyczuwalne jest bardzo wyraźne szarpnięcie, które (jak mi się wydaje) generowane jest z komory silnika. Szarpnięcie jest bardzo mocne i połączone z głośnym pojedynczym stukiem.
Auto zawsze odpala za jednym, krótkim "zakręceniem" rozrusznika. Natychmiast prawidłowo wchodzi na obroty i tylko ten początek doprowadza mnie do szału - wstrząśnienia mózgu można dostać.
Przy zimnym silniku problem nie istnieje. Samochód idealnie odpala.
Komputer wykazał błąd świecy i jakiś błąd oświetlenia kabiny.
Czy ktoś z Kolegów ma pomysł co z tym zrobić?
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1514 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
Wysłany: Wto 01 Gru 2009, 14:43
Temat postu:
Re: Rozwiązanie problemu
borge napisał:
czy mam rozumiec ze po wymianie rozrzadu zaklad ktory dokonuje tej czynnosci powinien jednoczesnie zmodyfikowac soft?
czy trzeba samodzielnie:
a. dopilnowac mechanikow?
b. poszukac kogos kto to zrobi?
pozdrawiam
Rozrząd się tu niczym nie ma. Ja zrobiłem sobie korekte i potem oddałem auto do VW na geometrie, ale się okazało ze była jakas akcja na soft w sterowniku i wgrali mi na nowo "coś" i auto przestało juz odpalac jak odpalało. To jest wina VW nikogo innego, tylko ze dla VW to auto zapala i wszystko jest ok - a jest ok i nie ma błędów, nie ma podstaw do grzebania. _________________ Nie udzielam porad na PW.
Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 123 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kwidzyn Posiadane auto: Jest 1M 150km ARL 2001 był tolek 110km AFN 98r
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 02 Gru 2009, 17:54
Temat postu:
Re: Rozwiązanie problemu
witam panowi. jesli chodzi o ciezkie odpalanie na rozgrzanym silniku moze to byc poprostu zle ustawiony kat wtrysku, ktory reguluje sie na pompie. u mnie ten problem wystepuje w toledo 1,9 tdi 110km i czekam z tym na wymiane rozrzadu poniewaz znajomy mechanik powiedzial ze to na bank to i kilka osob pozniej potwierdzilo jego przypuszczenia. a wy jak myslicie ma racje??[/code] _________________ Olek
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tczew Posiadane auto: Toyota
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Wrz 2010, 20:36
Temat postu:
Re: Rozwiązanie problemu
18alexkwidzyn18 napisał:
witam panowi. jesli chodzi o ciezkie odpalanie na rozgrzanym silniku moze to byc poprostu zle ustawiony kat wtrysku, ktory reguluje sie na pompie. u mnie ten problem wystepuje w toledo 1,9 tdi 110km i czekam z tym na wymiane rozrzadu poniewaz znajomy mechanik powiedzial ze to na bank to i kilka osob pozniej potwierdzilo jego przypuszczenia. a wy jak myslicie ma racje??[/code]
Jeżeli nadal masz z tym problem zapraszamy do siebie do Tczewa www.autoprog.pl
Twój znajomy mechanik jak i kilka osób się napewno pomyliło _________________ www.autoprog.pl
witam panowi. jesli chodzi o ciezkie odpalanie na rozgrzanym silniku moze to byc poprostu zle ustawiony kat wtrysku, ktory reguluje sie na pompie. u mnie ten problem wystepuje w toledo 1,9 tdi 110km i czekam z tym na wymiane rozrzadu poniewaz znajomy mechanik powiedzial ze to na bank to i kilka osob pozniej potwierdzilo jego przypuszczenia. a wy jak myslicie ma racje??[/code]
Jeżeli nadal masz z tym problem zapraszamy do siebie do Tczewa www.autoprog.pl
Twój znajomy mechanik jak i kilka osób się napewno pomyliło
kolego ile kosztuje u Ciebie korekta dawki paliwa??? taka ,,promocyjna dla forumowiczów"
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tczew Posiadane auto: Toyota
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 16 Paź 2010, 00:04
Temat postu:
Re: Rozwiązanie problemu
fanx napisał:
kolego ile kosztuje u Ciebie korekta dawki paliwa??? taka ,,promocyjna dla forumowiczów"
Normalnie 400zl - a w promocji dla forumowiczów 399zł.
Za te pieniążki moge zagwarantować dobrze wykonana pracę.
Gwarantuje też ,ze jeżeli nię bedzie zadowolających efektów powracamy do pnktu wyjścia i klient nie płaci nic. _________________ www.autoprog.pl
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): GDYNIA Posiadane auto: VW Touran, 2.0 TDI 103kW/140 KM BKD Highline DSG, 2005r. 198tyś km
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 19 Paź 2010, 22:28
Temat postu:
Re: Rozwiązanie problemu
autoprog napisał:
fanx napisał:
kolego ile kosztuje u Ciebie korekta dawki paliwa??? taka ,,promocyjna dla forumowiczów"
Normalnie 400zl - a w promocji dla forumowiczów 399zł.
Za te pieniążki moge zagwarantować dobrze wykonana pracę.
Gwarantuje też ,ze jeżeli nię bedzie zadowolających efektów powracamy do pnktu wyjścia i klient nie płaci nic.
Rozwalil mnie tekst na strone autoproga o "korekcji przebiegu licznika" - znaczy mozna sobie u was przed sprzedaza cofnac pare setek na liczniku... _________________ Das Auto
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tczew Posiadane auto: Toyota
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 08 Lis 2010, 21:53
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) problem przy rozruchu na ciepłym silniku
Możesz sobie po zmianie licznika ustawić przebieg taki jaki był oryginalnie w liczniku który np. się uszkodził ,lub też nie podoba Ci się 75123km i chcesz ,żeby było 100 000km ,to tyle Ci ustawimy.
Jest to wszystko jak najbardziej legalne _________________ www.autoprog.pl
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tczew Posiadane auto: Toyota
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 08 Lis 2010, 22:00
Temat postu:
Re: Rozwiązanie problemu
marynarz75 napisał:
Rozwalil mnie tekst na strone autoproga o "korekcji przebiegu licznika" - znaczy mozna sobie u was przed sprzedaza cofnac pare setek na liczniku...
...a jeżeli chodzi konkretnie o to, przyjeżdzając do mnie zlecasz mi usługę i ja ją Tobie legalnie ,legalnym sprzętem wykonuję.Ty musisz poinformować o tym kupującego ,bo jeżeli tego nie zrobisz to popełniasz przestępstwo.
pozdrawiam. _________________ www.autoprog.pl
Koledzy wracam ponownie do tematu, nikt poprzednio nie odpowiedział.
Mam pytanie, na czym polega fizycznie ta słynna korekta? Czy jeśli mam chip tunnig w profesjonalnym zakładzie to fachowiec wgrywający ta mapę czy coś nie uwali mi zmienionego oprogramowania? Część z was pisała, że miała poprawione dawki, oddała samochód do ASO i problem powrócił
Proszę o info. Ewentualnie pytanko czy w TDI 2.0 16V da się to jakoś zrobić za pomocą vag can pro?? Czy ta operacja w ogóle nie odbywa się po złączu diagnostycznym?
Re: ( Volkswagen Touran ) problem przy rozruchu na ciepłym silniku
korekta softu a konkretnie dawki rozruchowej to taki mały wykastrowany chip dotyczacy dawki rozruchowej i tego co jeszce niezbedne aby auto płynnie pracowało po rozruchu .
jeżeli masz "chipa" to udaj się do warsztatu który robił to cudo z prośbą o korektę być może będzie gratis .
Ingerencja "Serwisu" nie zawsze mósi się kończyć powrotem do "problemu" wystarczy powiedzieć obsłudze żę były korekty w oprogramowaniu i ich zadaniem jest tak robić aby tego nie zepsuć , chyba że to "fajtłapy" lub klient godzi sie na wgranie nowego oprogramowania ale zawsze można poprosić o zapisanie starego na CD,
przerabiałem to na własnym autku / Partner /
operacja jest po kabelku ale grzebanie bez znajomości tematu odradzam
bo można sporo s...ć
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tczew Posiadane auto: Toyota
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 29 Gru 2010, 02:45
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) problem przy rozruchu na ciepłym silniku
Wszystko to co poprzednik napisał ta jakies herezje - łacznie z tym ze w serwisie zapisali na CD program jaki był w sterowniku
...ale do rzeczy.
Z grubsza wyglada to tak:
W samochodzie jest sterownik silnika który steruje jego praca.W sterowniku jest procesor ,który na podstawie informacji z czujnika obrotów silnika,temperatury silnika i innych 'pobiera" informacje z pamieci w której są zapisane informacje ile tego paliwa ma byc przy rozruchu przy zmierzonych w danym momencie obrotach i temperaturze silnika ,a nastepnie wydaje rozkazy elementom wykonawczym takim jak np regulator dawki paliwa i pilnuje ,żeby dawka która jest przewidziana dla tych warunków została uzyskana.
Niestety po odpowiednim przebiegu wasze silniki nie są już tak sprawne jak te które wyjechały z fabryki i zaczynają się problemy z zapalaniem.Mała ingerencja w oprogramowanie i silniki zaczynaja zapalać jak nowe.
Po wizycie w serwisie na wprogramowanie nowego softu cala pamiec zostaje wykasowana i zaprogramowana nowym softem ,w którym nikt nie zrobil "małej ingerencji" w oprogramowanie i problem z zapalaniem powraca
Próby samodzielnej zmiany softu najczesciej konczą sie niepowodzeniem,a to mozna poznać jak podjeżdza laweta i nasze ukochane autko wciaga na nia wciągarka
Ps .nie czesto tu zagladam i tym samym nie odpowiadam na PW ,więc zainteresowanych proszę o kontakt telefoniczny lub @@@ podane obok --->Autoelektronika AutoProg kontakt
POZDRAWIAM _________________ www.autoprog.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.