Re: ( Volkswagen Touran ) problem przy rozruchu na ciepłym silniku
tasmanski4 napisał:
A jaki dałeś czujnik położenia wałka rozrządu założyłeś oryginał czy podróbkę ?
kupiłem oryginał w serwisie w niemczech przy okazji zostawiłem samochód żeby serwis postawił diagnozę stwierdzili że trzeba wymienić kable które idą od rozrusznika plusowy minusowy i masowy oraz rozrusznik troche mnie to zdziwiło bo rozrusznik działa bez zarzutów !!!!
Re: ( Volkswagen Touran ) problem przy rozruchu na ciepłym silniku
Dziwna ta diagnoza ale prawdopodobna.U mnie były takie objawy to po podpięciu do kompa wyszedł błąd czujnika wałka rozrządu ,ale powymianie czujnika na dodrą podróbkę okazało się że i ciepły i zimny ciężko pali i dopiero po wymianie na oryginał pomogło.
Po kolejnych bezskutecznych diagnozach "wybitnych specjalistów" z Trójmiasta, którzy zęby zjedli na silnikach VW (nie będę wymieniał na forum, bo nie chcę im narobic wstydu, a lista jest długa) udało mi się za pomocą Waszych podpowiedzi oraz informacji na forum podobnym do tego, znaleźc właściwą firmę i człowieka z laptopem.
Jak już ktoś podpowiedział : winnym tego zjawiska jest błąd w oprogramowaniu kasety sterujacej silnikiem, a konkretnie tzw " mapy dawki paliwa do rozruchu silnika". Potrzebne było zgranie programu z samochodu do laptopa i skorygowanie w nim tego błędu. Po ponownym wgraniu do samochodu poprawionej wersji programu, zjawisko trudnego rozruchu ciepłego silnika znikło.
Cała operacja kosztuje 400 zł. Dla chętnych podam na prv namiary tego tuningowca. Piszę tego tuningowca, bowiem przy okazji tej operacji można tak zmienic oprogramowanie sterowania silnikiem, że z 105 kucy robi się 140. Wszystko sie wydaje proste, gdy w końcu znajdujesz właściwego człowieka, który swoją wiedzą siega dalej niż odczyt z diagnostyki róznych programów VW. Wymaga to wiedzy na poziomie umiejętności ingerencji w program, której nie posiadają znani nam z dotychczasowej rutyny napraw samochodów, mechanicy/elektrycy. Z resztą, gdzie mają ją znaleźc, skoro nawet nie mają jej pracownicy ASO VW?
Dziekuję za pomoc i pozdrawiam. _________________ nord
Re: ( Volkswagen Touran ) problem przy rozruchu na ciepłym silniku
czepo napisał:
... że trzeba wymienić kable które idą od rozrusznika plusowy minusowy i masowy oraz rozrusznik ...
Poszli tym tropem, o którym pisałem w jedym z postów.
@nordjp
Swoja drogą ciekawe jaki to był babol, szkoda, że nie zapytałeś dokładnie. Zastanawiam się czy czasami nie chodziło o obniżenie tej granicznej liczby obrotów wału korbowego podczas zapalania hmm.... _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Re: ( Volkswagen Touran ) problem przy rozruchu na ciepłym silniku
Witaj Turanek,
firma która dokonała mi tej modyfikacji to Tune Up z Gdańska. Jej namiary znalazłem na forum vwgolf.pl.
Dodatkowo on jako jedyny zwrócił mi uwagę na akumulator. Zamiast prądu rozruchowego na poziomie >750A, mój miał 360A. Wtopa że sam tego nie sprawdziłem, nie mówiąc już o tych fachowcach którzy wcześniej przy tym grzebali. _________________ nord
Ostatnio zmieniony przez nordjp dnia Sob 06 Gru 2008, 23:39, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Volkswagen Touran ) problem przy rozruchu na ciepłym silniku
Odnośnie aku, to prąd rozruchowy powiązany jest z pojemnością. Są specjalne aku do diesla oferujące dodatkowego "kopa" ale taka różnica prądu, jaką podałeś (750A -> 360A) to na pewno inna pojemność będzie. Większy prąd rozruchowy uzuskuje się przez specjlaną budowę aku np. Exide ma płyty nie płaskie ale w formie cylindrów.
Sprawdzałem przykładowo tu i faktycznie pisza o dwóch pojemnościach. Pytanie tylko czy aletrnator doładuje dostatecznie większy aku?
Jeśli wymieniasz fabryczne aku i zachowasz parametry to powinien chodzić bez problemów, no chyba, że producent poszedł na minimum (co jest wielce prawdopodobne) _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Re: ( Volkswagen Touran ) problem przy rozruchu na ciepłym silniku
Mojego Tourana kupiłem 3 lata temu już z tym akumulatorem - orginalna Varta, bez cech VW. Parametry wymaganego dla mojej wersji samochodu znalazłem na necie. Sprawdziłem z ciekawości akumulator w mojej Megane 1,5 DCi - tam przy 76 Ah prąd jest ponad 800A.
Dlaczego szperam w danych n/t aku : wgranie modyfikacji mapy dawki rozruchowej ciepłego silnika, nie rozwiązało pojawiajacego się coraz częsciej zjawiska wystepujacego przy rozruch zimnego silnika przy temp zewn <5stC - silnik bez problemy odpala "na dotyk" jednak po ok 1/2 sek gaśnie. Ta sytuacja ma miejsce gdy nie wciskam pedału gazu przy rozruchu. Gdy odpalam z lekko naciśnietym pedałem gazu, zapala jak wcześniej, lecz zamiast zgasnąc lekko zwalnia i wchodzi na obroty zadane pedałem gazu. Rozmawiałem z Tune Up na ten temat, i poradzili mi zamienic akumulator. Podmieniłem go na ten z Megane. Rano wypróbuję przy zimnym silniku czy to było to. Próba odpalenia rano - bez zmian. _________________ nord
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.