Volkswagen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen T4 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
franc70

Debiutant



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żagań
Posiadane auto: Vw Transporter T4 Long 2,5 TDi 102KM
Piwa: 1/3
Wysłany: Czw 09 Paź 2014, 09:49
Temat postu:

2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


Witam Wszystkich
Posiadam T4 2,5 TDI 102 KM
Usterka:
Zimny silnik niby OK.
Ciepły przy dodawaniu gazu kopci na siwo a przy wiekszej prędkości obrotowej na siwo i czarno
Przebieg 311 tyś .
Wiem że Turbiny w autach wytrzymują do około 340 tyś przebiegu Więc stawiam na turbinę ale może się mylę
Proszę o pomoc .
Może miał ktoś podobny przypadek.

Pozdrawiam Darek.
Powrót do góry
mirko75

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 394
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk
Posiadane auto: vw caddy 1,9 tdi 105 BJB 2005
Piwa: 18/3
Wysłany: Czw 09 Paź 2014, 20:17
Temat postu:

Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


a jak wyglądają wtryski i pompa wtr. ??
Może zły skład podaje --> powietrze leci a paliwo rzyga
pozdro
Powrót do góry
franc70

Debiutant



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żagań
Posiadane auto: Vw Transporter T4 Long 2,5 TDi 102KM
Piwa: 1/3
Wysłany: Czw 09 Paź 2014, 20:56
Temat postu:

Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


Rozebrałem całe turbo- jest sporo oleju, więcej po stronie ssącej ale na uszczelce na wydechu również
Wirnik nie ma nadmiernego luzu, ale pewnie uszczelniacz jest w dużo gorszym stanie.
i stawiam raczej na turbo. Wyciągnę je i oddam do regeneracji, jeśli się pomyliłem będę biedniejszy o kilka setek Smile
Powrót do góry
mirko75

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 394
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk
Posiadane auto: vw caddy 1,9 tdi 105 BJB 2005
Piwa: 18/3
Wysłany: Pią 10 Paź 2014, 20:46
Temat postu:

Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


jesli zaszłeś juz pod turbo to przyczyny oleju na ssącym są dwie.
Albo tak jak mówisz turbo puszcza co raczej zawsze pierw leci od strony gorącej niż zimnej i jakies tam ilośc sa normą.
Dwa to jesli olej jest tez przed turbo w wężach to odma pluje
trzy(bonus dla silnika 102 PS) -na koniec warto w tym modelu zaślepić blaszką EGR by do ssącego nie cisło się g..

pozdro
Powrót do góry
franc70

Debiutant



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żagań
Posiadane auto: Vw Transporter T4 Long 2,5 TDi 102KM
Piwa: 1/3
Wysłany: Nie 12 Paź 2014, 09:55
Temat postu:

Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


No podejrzewałem też odmę, bo jest cała mocno zaolejona, no i ważne oleju nie ubywa
Moje pytanie brzmi- Jak naprawić odmę, tzn tylko ją oczyścić czy wymienić na nową ???
Co do zaślepiania czegokolwiek, jestem ostatni do tego bo więżę że skoro Niemcy tak to
skonstruowali to tak ma być Smile
Jak wyjmę turbo pstryknę parę fotek i wrzucę tutaj dla podglądu
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 12 Paź 2014, 09:55
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
mirko75

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 394
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk
Posiadane auto: vw caddy 1,9 tdi 105 BJB 2005
Piwa: 18/3
Wysłany: Nie 12 Paź 2014, 20:04
Temat postu:

Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


franc70 napisał:
No podejrzewałem też odmę, bo jest cała mocno zaolejona, no i ważne oleju nie ubywa
Moje pytanie brzmi- Jak naprawić odmę, tzn tylko ją oczyścić czy wymienić na nową ???
Co do zaślepiania czegokolwiek, jestem ostatni do tego bo więżę że skoro Niemcy tak to
skonstruowali to tak ma być Smile
Jak wyjmę turbo pstryknę parę fotek i wrzucę tutaj dla podglądu


oleju nie będzie ubywać w ilości widocznej z dnia na dzień bo przez odme lecą tzw. "pary olejowe" , które się osadzają w całym układzie dolotowym , zalepiając czujniki ,zaworek EGR po przepaleniu go przez silnik oraz obklejanie turbo i gniazd zaworowych jak i całego kolektora ssącego a widziałem juz taki który stracił 3/4 swojej oryginalnej średnicy Wink a później ciężko to wszystko wydłubać Sad
Poczytaj na forum jakimś o odmie-są różne sposoby, bo silnik chociaż niemcy wymyślili to nie przewidzieli ,że polak będzie jego jednym z ostatnich "panów" który trzaśnie 500 000 lub million km :]
Można by czyścić na bieżąco lub wymienić cały dekiel z odmą. Można zastosować łapacz par olejowych lub bardziej drastyczne pomysły . Pewne jest ,że te pary olejowe też się spalają i kolor spalin się zmienia, ograniczenie przepływu powietrza przez ssący kolektor jak i zaworów tez robi swoje a i moc spada. Jak już zablokuje zawór EGR przepaloną mazią czyli te 10% g..wna które wraca z powrotem do ssącego (wymyślone dla potrzeb euro 3 i 4 itp) to też kolor spalin ci się zmieni gdy będzie go podawać non stop .
Temat rzeka. Wyczyść cały układ ssący-popatrz od którego miejsca najbardziej widać ślady oleju i mazi i staraj się to wyeliminować. W T4 jest bez problemowo zaślepić egr na rurce spalin poprzez poluzowanie 2 śrub i wsadzenie tam kawałka blaszki choćby dekielka po konserwie a i tak żaden błąd nie wyskoczy a autu doda wigoru oraz czystości mieszanki do spalenia. Zrobisz jak chcesz ale pamiętaj- Niemcy myśleli dobrze tylko nie przewidzieli ,że to będzie tak długo latać a przedmuchy w dieslu po 150 kkm to norma. Turbinka robi za odkurzacz i wysysa wszystko co lata po silniku , tak właśnie wysysa dodatkowo te pary olejowe. Niestety to fakt , który Niemcy nie piszą

pozdro Wink

PS: Rób foty wszystkiego Wink to zawsze sie przyda Tobie i nie tylko
Powrót do góry
franc70

Debiutant



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żagań
Posiadane auto: Vw Transporter T4 Long 2,5 TDi 102KM
Piwa: 1/3
Wysłany: Pon 13 Paź 2014, 21:28
Temat postu:

Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


Serdecznie dziękuję za tak rozwinięty temat.
Zrobię jak mówisz (zostały dwie śruby turbo do ssącego, może jutro odkręce, wszystko obfotografuje poczyszcze zrobię jak mówisz z tym EGR-em i zobaczymy na efekty. Może jeszcze nie czas na turbo. No odmę jak się uda to wyczyszczę jak nie poszukam coś w w lepszym stanie
O efektach na bedę inforrmował.
Jeszcze raz dziękuję
Pozdrawiam Darek
Powrót do góry
mirko75

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 394
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk
Posiadane auto: vw caddy 1,9 tdi 105 BJB 2005
Piwa: 18/3
Wysłany: Pon 13 Paź 2014, 22:05
Temat postu:

Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


piwo by się zdało bo suszy Very Happy
ok , co do odmy dodam jeszcze ,że niektórzy wywalają ją na zewnątrz a w kanale ssącym dają korek. Wtedy śmierdzi na zewnątrz w korku i na postoju a i czasem kapnie oliwa na ziemie.
Łapacze oliwy , których na necie pełno , są czasem groźne podczas mrozów bo mogą przymarznąć i silnik dmuchnie gdzieś gdzie się nie spodziewamy Wink, czasem wysadzi bagnet przy zatkanym odpowietrzeniu silnika
Opisałem te przypadki ze względu na to ,żebyś wiedział ,że czasem nie warto inwestować w nową pokrywe z odmą gdy silnik ma juz troche na osi bo żeby ta pokrywa spełniała swoją role z membraną na sprężynie , cały silnik musiałby być szczelny jak nowy, nawet bagnet. Wystarczy jedna nieszczelność i w silniku robi się przeciąg. Turbina ssie przez filtr powietrza , ale że filtr nie zawsze jest funkel nowy to ssie gdzie ma łatwo i tu przez odme znajduje "cug" bo np. jakiś oring nie trzyma , a najczęściej wygląda to tak--> oring wału nie trzyma , bagnet luźny w mocowaniu , pierścienie tłoka wyślizgane i dodatkowo z komory spalania dmucha oraz np.vacum się poci i powietrze dostaje się do środka a olej na zewnątrz oraz multum innych drobnych pier.duł przy dłuższym eksploatowaniu bryki Very Happy
Zbytnio nie przejmuj się tym. Zrób najważniejsze rzeczy i wsio.
Szkoda czasem kasy a silnik masz jeden z lepszych w T4.
pozdro
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
franc70

Debiutant



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żagań
Posiadane auto: Vw Transporter T4 Long 2,5 TDi 102KM
Piwa: 1/3
Wysłany: Czw 16 Paź 2014, 12:18
Temat postu:

Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


A jak wstawić obrazek ? (zdjęcie)[/img]
Powrót do góry
mirko75

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 394
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk
Posiadane auto: vw caddy 1,9 tdi 105 BJB 2005
Piwa: 18/3
Wysłany: Czw 16 Paź 2014, 19:52
Temat postu:

Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


na jakiś server darmowy (hosting) i potem wkleić wygenerowany adres bez tych img bo będą one juz w kodzie
Powrót do góry
franc70

Debiutant



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żagań
Posiadane auto: Vw Transporter T4 Long 2,5 TDi 102KM
Piwa: 1/3
Wysłany: Wto 21 Paź 2014, 09:48
Temat postu:

Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


<a href=http://zapodaj.net/cbb21bbb94189.jpg.html>20141016_130510.jpg</a>
<a href=http://zapodaj.net/393b58ba9936b.jpg.html>20141016_130858(1).jpg</a>
<a href=http://zapodaj.net/443d607f42a0a.jpg.html>20141016_130858.jpg</a>
<a href=http://zapodaj.net/5fcd10002048c.jpg.html>20141016_145418.jpg</a>
<a href=http://zapodaj.net/6bf39a95e5ace.jpg.html>20141016_145528.jpg</a>

Dodałem Zdjęcia
Powrót do góry
franc70

Debiutant



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żagań
Posiadane auto: Vw Transporter T4 Long 2,5 TDi 102KM
Piwa: 1/3
Wysłany: Wto 21 Paź 2014, 09:51
Temat postu:

Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


Niestety po złozeniu wszystkiego po wyczyszczeniu oczywiście, przy podwyższonej p[rędkosci obrotowej z pod zaworu EGR chlapnęło olejem.
Ale nie to jest najgorsze.
Rura gumowa od Turbo do Interkulera napływa olejem
Jeżeli rurka od odmy będzie sucha to turbina a jeśli nie to nie wiem
Powrót do góry
franc70

Debiutant



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żagań
Posiadane auto: Vw Transporter T4 Long 2,5 TDi 102KM
Piwa: 1/3
Wysłany: Wto 21 Paź 2014, 10:01
Temat postu:

Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
Powrót do góry
mirko75

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 394
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk
Posiadane auto: vw caddy 1,9 tdi 105 BJB 2005
Piwa: 18/3
Wysłany: Sro 22 Paź 2014, 20:26
Temat postu:

Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


no i tak właśnie wygląda dolot jak wcześniej pisałem gdy olej zostanie "podsmażony" do postaci glutu i podany poprzez EGR w ilości ok. 10% z powrotem na kolektor "zimny" dolotowy. To jak ktoś wcześniej kiedyś przedstawił , zacytuje: EGR to tak choćbyś do twojego talerza ze sałatką i innymi smakołykami podawał co jakiś czas troche tego co wy..srałeś by za dużo nie wydalić brudu ...się przepali ponownie Sad
Jesli wyczyściłeś wcześniej wszystkie węże jak pisałem i przynajmniej troche intercooler to szybko dojdzies z którego miejsca ciśnie.
Ale piszesz ,że od turbo się zbiera to przynajmniej jakiś warsztat z turbinami sprawdziłby ci czy po podpięciu oleju pod ciśnieniem nie przepuszcza uszczelniacz na wałku. Koszt mały-idzie się dogadać, chyba ,że lubisz majsterkować Wink i coś samemu zrobić.
A jeśli przed EGR-em byś miał na ssącym sucho lub znikome ilości oleju a dolot był cały czyszczony to olej w wydechu na kolektorze wydechowym i egr od strony gorącej mokry nadal to tylko może juz uszczelka głowicy nie trzymać i olej z kanału przedostaje się do komory spalania i wypluwa reszte lub uszczelniacz popychacza na którymś garnku popuszcza.
pozdro
Powrót do góry
franc70

Debiutant



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żagań
Posiadane auto: Vw Transporter T4 Long 2,5 TDi 102KM
Piwa: 1/3
Wysłany: Czw 23 Paź 2014, 10:40
Temat postu:

Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!


Diagnoza jest taka, że warsztat który robi regenerację turbo (mechanik) powiedział że trzeba też wymontować kolektor ssacy bo będzie tam z 1cm brudu i to wszystko też trzeba oczyścić, wypalić itd. Samo czyszczenie kolektora dolotowego trwa 1 dzień i nie dostanę gwarancji pisemnej na zrgenerowane turbo (gwarancja 1rok) jeśli nie dostarczę też kolektora dolotowego
a kolektor brudny jest to wiem bo go widziałem

Będę informował o postępach prac
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen T4 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen T4 ) Porady, problemy techniczne


VolkswagenSharan

41 900

2012r.

127 788 km

mazowieckie

VolkswagenArteon

116 900

2018r.

80 000 km

mazowieckie

VolkswagenGolf

49 900

2017r.

88 000 km

wielkopolskie

VolkswagenAtlas

115 000

2018r.

148 815 km

pomorskie

VolkswagenMultivan

86 900

2011r.

235 000 km

świętokrzyskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Forum VW Polo Squad   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System