Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Opel Vivaro
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 21 Sty 2017, 20:08
Temat postu:
Bierze płyn chłodzący, chciałbym wykluczyć pęknięcie głowicy
Witam,
wczoraj podczas jazdy zapaliła mi się czerwona kontrolka chłodnicy. Okazało się że po raz pierwszy od lata poziom płynu chłodniczego spadł mocno poniżej minimum. Dolałem do maksimum, ale po przejechaniu około 200 km poziom spadł tym razem do połowy pomiędzy minimum a maksimum. Po wstępnych oględzinach zauważyłem wyciek przy osprzęcie znajdującym z tyłu silnika na górze po lewej stronie, pod podszybiem stojąc przed samochodem. Nie wiem czy dobrze rozpoznałem że jest to termostat... będę to sprawdzał we wtorek, ale zaniepokoiło mnie co innego.
W międzyczasie wyczytałem że silnik VW 2,0 TDI z 16 zaworami to jeden z najbardziej awaryjnych silników, i jego główną awarią jest pękanie głowicy i przedostawanie się płynu chłodniczego do cylindrów...
Wyczytałem, też że można sprawdzić czy taka awaria ma miejsce poprzez sprawdzenie czy pod korkiem wlewu oleju jest "masło" i czy na bagnecie widać jakieś zanieczyszczenia.
Mam dwa pytania,
1. czy mój silnik to ten awaryjny silnik? VW Crafter 2011 1968 cm3, 100KW,
2. czy potwierdzacie wskazany sposób sprawdzenia sytuacji z pękniętą głowicą.
zapytaj o problemy na forum vw bo tu biewiele sie dzieje
maslo na korku w obecnych teperaturach jest czyms normalnym wiec na takiej diagnozie niemozna polegac
typowy objaw spalania wody to bialy dym tyle ze nawet przy temp blisko 0st C to norma
w wiekszosci przypadkow peknienta glowica powoduje babelkowanie w zbiorniczku na zapalonym rozgrzanym silniku a plyn raczej ucieka po zgaszeniu silnika
wydaje mi sie ze masz wyciek i to wszystko, lebszy mechanik ma tester ktory wykrywa spaliny w wodzie, warto sprobowac ale zacznij od wyciekow
ps jak z moca tego silnika? niedawno kupilem 2.5 z 11 roku z moca 109km i szalu niema, umowilem sie na chipowanie na 160 + ciecie dpfa i zobaczymy, w kazdym badz razie vivaro 2.5 w porownaniu z crafterem to sportowa fura
Dokładnie tak jak mówisz, moc zupełnie wystarczająca aby komfortowo spełniać swoje zadania, chociaż musze tez powiedzieć że 200tys km Vivaro 1,9 nauczyło mnie również płynności w jeździe. Wolę wolniej dojeżdżać do świateł niż później na nich stać Wiesz co mam na myśli Płynna jazda na naszych drogach to nadal temat nie znany i nie doceniany przez większość kierowców, pomimo że już chyba w standardzie wszystkie nowe auta posiadają tempomat.
Mój VW ma 136KM więc daje rade
Ale co do tematu, to miałeś rację, także piwo ode mnie Pomimo, że Twoją odpowiedź czytam po tym jak samemu znalazłem WYCIEK
Problem był w złym doborze średnicy trójnika w połączeniu przewodów płynu chłodzącego zamontowanego przy podłączeniu dodatkowej nagrzewnicy. Średnica trójnika była za mała w strosunku do średnicy przewodów, przez co obejmy aby dobrze uszczelnić musiały zostać bardzo mocno dokręcone, co spowodowało przecięcie jednego z przewodów.
Ale test zawartości CO2 w płynie przeprowadzę w obu samochodach, z czystej ciekawości. Na allegro za 47zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Crafter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.