Witam potrzebuje schematu lub instrukcji jakie zamienić piny żeby kostki ze zwykłych lamp pasowały na xenon. PRAW LAMPA przetwornica na przewodzie LEWA przetwornica przyczepiona od spodu.
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): swiebodzice Posiadane auto: VW Bora 2.0 2000r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Gru 2009, 01:38
Temat postu:
Re: BORA ZMIANA ZWYKŁYCH LAMP NA XENON
Ksenony- fajna sprawa jednak musisz pamiętać o tym aby misiaczki do ciebie sie nie czepiały- oblig spryskiwacz no i odpowiednia konstrukcja lampy opisana na kloszu DC lub DR lub w przypadku biksenonu DC/R bo samo przełożenie żarówek daje marny efekt no i moża na drodze dowód zostawić....
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): ŁÓDŹ Posiadane auto: VW Bora 2,3 V5
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 02 Sty 2010, 17:49
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
bezmyślnością jest zakładanie pseudo xenonów do zwykłych lamp, oprócz tego że ładne światło nic więcej to nie daje bo świecą w cały świat i do toego jeszcze oślepiają innych kierowców! dla optimum świecenia jest posiadanie soczewki która skupia światło i je odpowiednio kieruje. tyle w temacie! _________________ jedź i pozwól jechać innym...
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 146 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Bora 1.6, benz, AKL
Piwa: 11/13
Wysłany: Nie 03 Sty 2010, 20:38
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
Mój znajomy w kupionym używanym aucie wyjął pseudo-xenony i założył zwykłe lampy, bo te pierwsze (a raczej przetwornice) dawały tak duże zakłócenia, że nie działało mu CB-radio :]
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
wiem ze temat dosyc stary ale nie moglem sie powstrzymac
nie czytacie ze zrozumieniem postu autora lub nie wiecie o tym ze ORG lampy xenonowe maja wtyk na 12 pin a ORG lampy na h4 maja 10 pin
prosze jak ci sie jeszcze przyda
Rozpiska pinów w 10-pinowej wtyczce zwykłych lamp (w obu lampach jest tak samo):
1. +12V silniczka regulacji (niebieski)
2. +12V przeciwmgłowych (żółty)
3. masa silniczka regulacji (brązowy)
4. masa świateł mijania, pozycyjnych i kierunkowskazu (brązowy)
5. Control silniczka regulacji (z regulatora na desce) (czarny)
6. +12V kierunkowskazu (fioletowo-pomarańczowy)
7. +12V świateł mijania (czerwony)
8. masa świateł przeciwmgłowych i drogowych (brązowy)
9. +12V świateł drogowych (fioletowo-czarny)
10. +12V świateł pozycyjnych (fioletowo-żółty)
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
Gdancu napisał:
Czyli jak bym chciał zrobić sobie xenony to musze przerabiać wtyczkę 10 pinową na 12 pinową?
sa dwie mozliwosci a w sumie trzy , oczywiscie mowa o ORG lampach xenonowych do bory
1 przerobienie gniazda lampy na 10 pinowe
2 przerobienie wtyczki wiazki na 12 pinowa
3 zrobienie redukcji
powiem tak przerobienie gniazda w lampie koszt okolo 50 zl ja kupilem dwie lampy angole i z nich wykorzystalem gniazda, mozna wyjac gniazda ze starych lamp i wtedy koszt jest minimalny tylko robota ale dwie lampy ktore nam zostaja sa niekompletne
przerobienie wtyczki wiazki koszt okolo 100 zl na 2 lampy [ zakup wtyczek w ASO ]
zrobienie redukcji okolo 150 zl [ przy zakupie wtyczek i gniazd w ASO ] lub kupienie gotowej redukcji na alledrogo 200 - 250 zl
apropo jakby ktos byl zainteresowany to taka redukcjie moge odsprzedac zrobiona za 120 zl
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
Mam podłączone xenony i fakt jest taki że jak kupisz chińszczyzne to faktycznie są zakłucenia np. radia cb.Jeżeli chodzi o oślepianie to jak kupować to żarniki nie dalej jak 5000k bo wyższy to już w niebieski wchodzi i oczywiście podstawą jest wymiana lamp na soczewkowe.Wystarczy dobrze ustawić światła i jest dobrze to nikogo nie oślepia a za to widziałem mnustwo samochodów z tradycyjnymi lampami co świecą w niebo.Soczewka ma to do siebie że daje widzialną granice gdzie świeci.Jeżeli chodzi o przerabiabianie to nic podobnego.W zestawie dostaje się komplet przewodów do podłączenia z oryginalną instalacją więc cała wymiana lamp zajmuje ok 1,5 do 2h a poprawa widzialności jest kolosalna.Nie trzeba ptrzerabiać instalacji wystarczy podpiąć wtyczki i jest OK.
Każdy kupuje i wymienia sobie lampy na włąsną odpowiedzialność bo np przeglądu może nie przejść.
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
borka115 napisał:
Mam podłączone xenony i fakt jest taki że jak kupisz chińszczyzne to faktycznie są zakłucenia np. radia cb.Jeżeli chodzi o oślepianie to jak kupować to żarniki nie dalej jak 5000k bo wyższy to już w niebieski wchodzi i oczywiście podstawą jest wymiana lamp na soczewkowe.Wystarczy dobrze ustawić światła i jest dobrze to nikogo nie oślepia a za to widziałem mnustwo samochodów z tradycyjnymi lampami co świecą w niebo.Soczewka ma to do siebie że daje widzialną granice gdzie świeci.Jeżeli chodzi o przerabiabianie to nic podobnego.W zestawie dostaje się komplet przewodów do podłączenia z oryginalną instalacją więc cała wymiana lamp zajmuje ok 1,5 do 2h a poprawa widzialności jest kolosalna.Nie trzeba ptrzerabiać instalacji wystarczy podpiąć wtyczki i jest OK.
Każdy kupuje i wymienia sobie lampy na włąsną odpowiedzialność bo np przeglądu może nie przejść.
przegladu na drodze policjant ci dowod zabierze bo oznaczeniana lampie masz HC i HR a powinienes miec DC i HR
a co do lamp to nie wszystkie lampy fabryczne xenonowe sa w soczewce np:laguna gladkie szklo i xenon ale wazne jest uksztaltowanie odblasku specjalnie do wersji xenon.
my tu wyzej jezeli zauwazyles piszemy o ORG lampach xenon
piszesz ze nie potrzeba przerabiac instalacji w tych zamiennikach co kupiles a przetwornice gdzie zamontowales mozesz jakas fotke zapodac . fabrycznie sa zamontowane pod lampa i nie widac ich wcale i instalacje trzeba przerobic bo samopoziomowanie jest we wtyczce do lampy
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
Stefany - widze że nie rozumiesz czytanego tekstu.Autor tego postu posiada VW Bora więc domyślam się że chce podłączyć xenony w swoim samochodzie więc wytłumacze ci bo pewnie nie wiesz ale w Borach NIGDY nie były montowane xenony więc jak można podłączyć oryginalne xenony w samochodzie w którym nigdy ich nie montowano.Nie jest również napisane że autor chce podłączyć oryginalne xenony więc po analizie wypowiedzi jego i innych osób wnioskuje że chodzi o zamienniki.Nikt a napewno ja nie namawiam do kupna i wymiany lamp a jeżeli chodzi o kontrole drogową to ile razy byłeś zatrzymany bo ja mam prawko od 1994 i nigdy mnie policja do kontroli nie zatrzymała a rocznie robie ok 15tyś kilometrów.Może szczęście,może co inne,ale możesz na fabrycznych lampach jechać które świecą w niebo i kontrole masz pewną więc jak ktoś chce wymienić lampy to tylko na własną odpowiedzialność.
Napisałem że można kupić i wymienić w prosty i szybki sposób ale każdy na własną odpowiedzialność.
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
borka115 napisał:
..... wytłumacze ci bo pewnie nie wiesz ale w Borach NIGDY nie były montowane xenony więc jak można podłączyć oryginalne xenony w samochodzie w którym nigdy ich nie montowano.....
Chyba sobie żartujesz, że ksenony nigdy nie były montowane w Borach. Coś się chyba słabo orientujesz w temacie. To że Niemiec od którego kupiłeś auto ich nie miał to nie znaczy że ich nie montowano. _________________
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
borka115 napisał:
Stefany - widze że nie rozumiesz czytanego tekstu.Autor tego postu posiada VW Bora więc domyślam się że chce podłączyć xenony w swoim samochodzie więc wytłumacze ci bo pewnie nie wiesz ale w Borach NIGDY nie były montowane xenony więc jak można podłączyć oryginalne xenony w samochodzie w którym nigdy ich nie montowano.
oj ja rozumiem i widze ze ty nie bardzo sie orientujesz w temacie xenon bora . nie pisz bzdur ze w borze nigdy nie bylo ORG xenonow bo jeszcze ktos te bzdury bedzie powtarzał
na przyklad tego ze byly prosze skan z programu serwisowego vw
chcesz moge ci fotki jeszcze zrobic dwoch bor ktore maja fabryczne xenony jezdza u mnie w bydgoszczy , jezeli ci to za malo
dolne gniazdo jest do podlaczenia przetwornicy a gorne 12 pinowe do podlaczenia instalacji z auta w ktorej znajduje sie tez sygnal z czujnikow samopoziomowania ktory dochodzi do modulu samopoziomowania znajdujacego sie pod lewa lampa. dlatego roznia sie wtyczki .
Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 83 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: VW Bora 2.3 (170km)
Piwa: 4/1
Wysłany: Pią 22 Paź 2010, 11:09
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
borka115 napisał:
Stefany - widze że nie rozumiesz czytanego tekstu.Autor tego postu posiada VW Bora więc domyślam się że chce podłączyć xenony w swoim samochodzie więc wytłumacze ci bo pewnie nie wiesz ale w Borach NIGDY nie były montowane xenony więc jak można podłączyć oryginalne xenony w samochodzie w którym nigdy ich nie montowano.Nie jest również napisane że autor chce podłączyć oryginalne xenony więc po analizie wypowiedzi jego i innych osób wnioskuje że chodzi o zamienniki.Nikt a napewno ja nie namawiam do kupna i wymiany lamp a jeżeli chodzi o kontrole drogową to ile razy byłeś zatrzymany bo ja mam prawko od 1994 i nigdy mnie policja do kontroli nie zatrzymała a rocznie robie ok 15tyś kilometrów.Może szczęście,może co inne,ale możesz na fabrycznych lampach jechać które świecą w niebo i kontrole masz pewną więc jak ktoś chce wymienić lampy to tylko na własną odpowiedzialność.
Pomijajac głupstwo, że w Borach nie było oryginalnych ksenonów razi mnie ciągłe twierdzenie, że robis coś własną odpowiedzialność. Niestety stwarzasz zagrożenie dla innych tłumacząc sobie to że inni nawet na oryginalnych mogą mieć źle ustawione to Ty montujesz cenzura wie co i będziesz świecił na drodze jak chcesz na własną odpowiedzialność. Strach się bać co by się działo gdyby tak były montowane na własną odpowiedzialność światła szyby koła silniki, przekładki wszystko bez kontroli
bo ja sobie jeźdze i mnie policja nie zatrzymała to jestem ok hahah
Chcesz mieć ksenony kup oryginalne a jak Ci nie stać to świeć tymi co masz.
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
Też chciałem sobie do Borówki założyć ksenony. Głównie ze względu że zwykłe oryginalne lampy na h4 prawie nie oświetlały drogi i klosze były zmatowione. Jednak jak sobie to wyliczyłem same lampy ksenonowe 2tyś, spryskiwacze bo nie mam ok 200/300zł, adaptery do instalacji elektrycznej 100zł i ok 400zł halogeny w kratkach zderzaka, bo przecież w ksenonach nie ma... Za duże koszta!!! Zrezygnowałem z oryginalnych ksenonów zakupiłem sobie lampy FK + żarówki Cool blue Osram. W sumie kosztowało mnie to ok 750zł. Śmigam i jestem bardzo zadowolony barwa światła miła dla oka 4000K. Nikogo nie oślepiam a jak zapale długie to wypalają trawę przed autem a w zimę topią śnieg.
Pozdrawiam osoby które kupują, zakładają i oślepiają innych zestawami HID za 200zł z allegro. Gówn***iany wiejski szpan... _________________
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
Faktycznie macie racje że montowali więc nie byłem w temacie ale drażnią mnie wypowiedzi ludzi którzy uważają że wszyscy robią żle tylko nie oni.Jak ci się wydaje Parker86.Zamontowałeś lampy w swoim samochodzie które teoretycznie mają homologacje ale nie są homologowane z tym samochodem to tak jak byś podłączył sobie te lampy do jakiegoś motorka tylko dlatego że mają homologacje.
Nie oczekuje że zrozumiesz o czym pisze ale to że lampa ma homologacje nie wystarczy musi być przeznaczona do konkretnego samochodu i razem z nim homologowana a wątpie że chińczycy produkują i homologują lampy w samochodach(żaden producent się na to nie zgodzi) bo tylko wtedy np lampa zdobywa homologacje i może być montowana do konkretnego modelu samochodu z ściśle przewidzianym źródłem światła.
Tak więc twoje chińskie lampy teoretycznie mają homologacje ale już nie koniesznie ją mają z twoimi żarówkami bo producent tych lamp o czym możesz nie wiedzieć zdobył homologacje tylko z zwykłymi żarówkami H7 a już nie koniecznie jakimś BLUE guwnem o zwiększonym natężeniu świała,innej barwie i nie mniej ważnej wydzielanej temperaturze która może spowodować że podczas jazdy może się zapalić (stopić) lampa co w znaczący sposób wpływa na bezpieczeństwo jazdy.
Poczytajcie sobie zasady homologacji.Tu macie małe info ale jest tego dużo więcej wystarczy sobie poszukać.
Tak na marginesie porównywałeś świecenie swoich lamp z tymi żarówkami z takimi samymi lampami ale z palnikami xenon.Niczym się nie różni.Palnik i żarówka mają identyczne wymiary tylko na innej zasadzie działają.
Pewnie znajdzie się kilku mądrzejszych ale jedyne lamy na które możecie wymienić to są te oryginalne xenony reszta to przestępstwo.
Podobnie jest z dopalaczami omijają prawo że to kolekcjonerskie i dlatego sprzedawali aż w końcu się wzieli za to i z tym może być podobnie.Jak dojdzie do poważnego wypadku nagle wszyscy którzy maja takie lampy stracą dowody.
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
borka115 napisał:
Tak więc twoje chińskie lampy teoretycznie mają homologacje ale już nie koniesznie ją mają z twoimi żarówkami bo producent tych lamp o czym możesz nie wiedzieć zdobył homologacje tylko z zwykłymi żarówkami H7 a już nie koniecznie jakimś BLUE guwnem
ja czytalem nie raz ten temat co podales i tam jest takie zdanie ''Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym)'' nie ma mowy o tym ze zarowka nie moze byc blue czy jakas inna tylko musi byc halogenowa rowniez nie ma mowy o tym ze nie moze byc zarowka xenonowa 4300k lub 8000k.
jak sobie wyobrazasz ze reflektor homologowany 10 lat temu ma miec zarowke wyprodukowana 10 lat temu gdzie firma produkujaca zarowke ktora dala zarowki do homologacji z lampa juz nie istnieje. wiadomo ze chodzi o to aby lampa na zarowke h1 miala zamontowana zarowke h1 [ bez roznicy jakiej firmy byle by zarowka byla z homologacja] a nie w miejsce jej wsadzony zarnik ksenonowy
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
Szkoda mi ciebie stefany.Wyciołeś część mojej wypowiedzi potwierdzającej że teoretycznie masz racje ale już nie dodałeś reszty co w praktyce potwierdza że ja mam racje.Nie rozumiesz o czym pisze.To że lampa ma homologacje i jakiaś żarówka ma homologacje nie oznacza że może razem pracować.Skracając - lampa może pracować i zachowuje swoje włąściwości z typowymi żarówkami H7 ale jak już włożysz żarówkę H7 tzw +100% światła to temperatura którą ona wytwarza stopi ci odbłyśnik i może być nawet pożar a zanim to się stanie to oślepisz mnustwo ludzi na drodze.
Jak sama nazwa mówi żarówki Cool blue Osram oznacza że dają poświate niebieską a tego już stosować nie wolno bo kolor niebieski i czerwony jest zarezerwowany dla samochodów uprzywilejowanych.Również wieśniackie żarówki pozycyjne są nie zgodne z przepisami.
Prosty przykład.Kupiłeś kuchnie gazową i żeby ją podłączyć to musi przyjść ktoś z uprawnieniami bo mimo że wiesz jak to ci nie wolno.Jak by to było takie proste to by każdy sam instalacje gazową do samochodu zakładał ale niestety nie może bo musi to zrobić osoba z uprawnieniami.
Już kończe ten temat bo mnie znudził.
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
widze ze nadal bedziesz twierdzil ze wszyscy sa zli tylko ty ze swoim xenonem z allegro jestes ten dobry.
od pierwszego postu pytanie bylo o org xenon a rozmowa zeszla na .....
Re: ( Volkswagen Bora ) zmiana zwykłych lamp na xenony
borka115 napisał:
...Jak ci się wydaje Parker86.Zamontowałeś lampy w swoim samochodzie które teoretycznie mają homologacje ale nie są homologowane z tym samochodem to tak jak byś podłączył sobie te lampy do jakiegoś motorka tylko dlatego że mają homologacje.
Nie oczekuje że zrozumiesz o czym pisze ale to że lampa ma homologacje nie wystarczy musi być przeznaczona do konkretnego samochodu i razem z nim homologowana a wątpie że chińczycy produkują i homologują lampy w samochodach(żaden producent się na to nie zgodzi) bo tylko wtedy np lampa zdobywa homologacje i może być montowana do konkretnego modelu samochodu z ściśle przewidzianym źródłem światła.
Tak więc twoje chińskie lampy teoretycznie mają homologacje ale już nie koniesznie ją mają z twoimi żarówkami bo producent tych lamp o czym możesz nie wiedzieć zdobył homologacje tylko z zwykłymi żarówkami H7 a już nie koniecznie jakimś BLUE guwnem o zwiększonym natężeniu świała,innej barwie i nie mniej ważnej wydzielanej temperaturze która może spowodować że podczas jazdy może się zapalić (stopić) lampa co w znaczący sposób wpływa na bezpieczeństwo jazdy.
Poczytajcie sobie zasady homologacji.Tu macie małe info ale jest tego dużo więcej wystarczy sobie poszukać.
Tak na marginesie porównywałeś świecenie swoich lamp z tymi żarówkami z takimi samymi lampami ale z palnikami xenon.Niczym się nie różni.Palnik i żarówka mają identyczne wymiary tylko na innej zasadzie działają.
Pewnie znajdzie się kilku mądrzejszych ale jedyne lamy na które możecie wymienić to są te oryginalne xenony reszta to przestępstwo.
Podobnie jest z dopalaczami omijają prawo że to kolekcjonerskie i dlatego sprzedawali aż w końcu się wzieli za to i z tym może być podobnie.Jak dojdzie do poważnego wypadku nagle wszyscy którzy maja takie lampy stracą dowody.
Co Ty za brednie wypisujesz?? Tak się akurat składa, że te lampy są przeznaczone do tego modelu i ustawiane specjalnie pod specyfikę auta a nie do "komarka". To że dany produkt jest produkowany w chinach to już znaczy że jest bublem nienadającym się do użytku?? 3/4 rzeczy płynie do nas z Chin. VW też teraz produkuje auta w Chinach i co?? Ma to oznaczać, że te auta nie nadają się do użytku?? Skoro coś otrzymało homologacje na rynek europejski to nadaję się do użytku i nie stwarza zagrożenia na drogach. Lampy są przystosowane do H7 i nie ważne jakie się zastosuje żarówki zwykłe za 5zł czy Cool Bule za 30zł bo przecież spełniają one wszystkie normy bezpieczeństwa. Na marginesie to Cool Blue nie dają więcej światła tylko mają jaśniejszą barwę. Nie niebieską tylko białą, nie masz takich to się nie wypowiadaj. Takie brednie odnośnie pożaru itp są dla mnie śmieszne.
Okazuje się że jesteś niby specjalistą a we wcześniejszych wypowiedziach wypisywałeś bzdury. Jak to że w Borze nigdy nie montowano seryjnie ksenonów. Ja jak się na czymś nie znam to się nie wypowiadam żeby nie robić z siebie kretyna.... _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Bora ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.