Wyciek zewnętrzny płynu chłodniczego jest zazwyczaj łatwy do znalezienia po różowych śladach. Chłodniczki oleju czy spalin mogą "mieszać" wewnetrznie, znaczy miedzy układami. I tak płyn możne pojawić się w oleju lub w spalinach.
Jak to sprawdzić? Można zacisnąć przewody dopływu i odpływu płynu do chłodniczki, względnie połączyć je kawałkiem rurki, ale nie na długo bo to przegrzaniem oleju, spalin grozi.
Inna metoda bardziej pracochłonna to demontaż i sprawdzenie chłodniczki sprężonym powietrzem w pojemniku z wodą (może być gorąca, bo symuluje temperaturę pracy silnika - rozszerzalność temperaturowa).
Chłodniczka spalin znajduje się po stronie turbiny, prowadzą do niej metalowe przewody EGR od zaworu i od kolektora wydechowego. Poza tym dochodzą dwa przewody z płynem chłodniczym i przewód podciśnieniowy sterujący włączaniem jej lub pomijaniem (brak chłodzenia). Z racji rożnych odmian silników może mieć różną postać bądź rury okrągłej, prostokątnej, bądź pakietu blach. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Witam.
Ponownie dorzucę swoje 3 grosze.
sloik1410 u mnie też tak jest, że słabo zapala na zimnym silniku. Jakby palił nie na wszystkich garach. Trwa to pewnie ok 3 sekund i wszystko wraca do normy. Podobno najpierw musi wypchnąć wodę z cylindra???
Jak ciepły pali jak... laleczka myk kluczykiem i chodzi.
Ostatnio po jeździe 500km w ogóle nie mógł ruszyć silnik... jakby rozrusznik nie dawał rady kręcić.... ale za którymś razem zapalił. Ale fakt, że zauważyłem wtedy spory ubytek płyny... jakby w trakcie stygnięcia zassał płyn do cylindra (hmmm... tak to sobie tłumaczę)
Czuję, że jeszcze trochę i trzeba będzie się brać za diagnozowania problemu.
No właśnie jak już wspomniałem wcześniej mogę kupić sprawdzoną głowicę od silnika BKD tylko nikt nie wie czy będzie pasować.... Na pytania w serwisie odpowiadają tylko, że u nich głowica kosztuje tyle i tyle....
Pozdrawiam _________________ Kamil 75
No właśnie jak już wspomniałem wcześniej mogę kupić sprawdzoną głowicę od silnika BKD tylko nikt nie wie czy będzie pasować.... Na pytania w serwisie odpowiadają tylko, że u nich głowica kosztuje tyle i tyle....
Pozdrawiam
Rozmumiem że masz silnik AZV bo w profilu nie widać. Głowica od BKD będzie pasować są to bliźniacze silniki mogą sie różnić osprzętem. I tak odnośnie znikania płynu to z tego co mi wiadomo głównie silniki AZV miały problem z głowicami.
Tak, ale myślę, że to zależy od roku produkcji. AZV weszły pierwsze do produkcji i do 2004 r więcej ich wpuścili na rynek niż BKD, dlatego w serwisach panuje przekonanie, że w AZV głowice padają częściej. W późniejszych latach możliwe, że przy produkcji głowic użyli innych stopów i głowice są mocniejsze. Po 2004 roku więcej na rynku się pojawiło silników BKD ale czy są wytrzymalsze tego nie wiem, myśle im młodsze tym lepsze i mniej problemów .
kurcze mi tez ucieka plyn. Co zauwazyłem ze ucieka mi tylko na postoju. kiedy jade jest wporzadku co to moze byc ?? _________________ Z VW nie wycieka olej, on tak zaznacza swoj teren, czesci24.pl
witam Szanownych : )
moj pierwszy post na forum ktore czytam od jakiegos czasu
zrobilem dzis spacer do Wroclawia i za cale 315zl, w autoryzowanym
serwisie VW sprawdzilem Tourana ktorego zamierzam nabyc (2.0L 140KM BKD '05)
w czasie diagnostyki rozmawialem z mechanikiem ktory stwierdzil ze
jego zdaniem przyczyna awarii glowic jest niewlasciwa eksploatacja
(przegrzewanie silnika - jesli juz do takich dochodzi a nie jest to nagminna usterka)
nie wiem na ile moze byc to prawda a na ile prawda jest opinia ze do
produkcji glowic zostal uzyty niewlasciwy komponent?
z postow ktore dotad przeczytalem wynika ze przypadlosc jest domena
aut ktore juz mialy w przeszlosci wlascicieli a nie uzytkownikow
ktorzy sa ich pierwszymi wlascicielami
tak mi jeszcze chodzi po glowie ze byc moze ten 140konny silnik
prowokuje do bardziej agresywnej jazy i stad zrodlo klopotow z
glowica?
dalem szanse kierowania w mojej obecnosci aktualnemu wlascicielowi i
mile mnie zaskoczyl poniewaz oprocz zastosowania zasady nie wylaczania silnika natychmiast po skonczonej jezdzie pozwolil turbinie 'zejsc' z obrotow a dodatkowo pouczyl mnie o koniecznosci wlaczenia na krotko wentylatorow obiegu powietrza aby osuszyc kanaly klimy co ma zapobegac przedwczesnemu zagrzybieniu ukladu
uff ale sie rozpisalem, dziekuje za uwage, jesli sfinalizuje zakup
umieszcze opis w sygnaturce i mam nadzieje ze nie bede zalowal ; )
Panowie!
Jestem jeszcze przed wymianą głowicy i zastanawiam sie nad cennikiem tej nieszczęsnej wymiany.
Czy warto kupić nową czy używaną głowice a może warto tą pękniętą zregenerować? Czy coś się jeszcze dodatkowo wymienia?
Opiszcie wymiany głowicy w waszych touranach.
Musze niestety odświeżyć wątek. Zlokalizowano wyciek płynu chłodniczego.
Mam nieciekawą kombinację usterek: pęknięta głowica i turbina do wymiany bo obecna nie nadaje się już do regeneracji
Czy możecie polecić jakiś warsztat gdzie mógłbym zespawać głowicę? Trójmiasto i okolice.
Orientujecie się może jaki jest orientacyjny koszt spawania głowicy i czy istnieje ryzyko, że jednak nie nadaje się już do naprawy tylko na złom? _________________ Touran 2.0 TDI 140KM 103KW BKD 2005/2006
Ja ostatnio robilem glowice u siebie. Niestety nie jest to rejon trojmiasta. Jesli jednak nie znjadziesz kogos kompetentnego w twojej oklicy to moge z czystym sumieniem polecic zaklad w Kielcach.
U mnie tez robilem turbine przy okazji glowicy. Wyszedlem z zalozenia, ze jak juz mam to wszystko na wierzchu to warto zrobic calosc zeby miec spokoj na dluzszy czas.
Regeneracja trubiny, spawanie glowicy + montaz demontaz, uszczelniacze pompowtryskow, uszczelki. Calosc wyszla 3200. Samo spawanie glowicy to koszt okolo 1200.
witam. ten sam problem co u wszystkich. Może wiecie gdzie w częstochowie albo w okolicach moge sprwdzic czy spaliny dostaja sie do układu chłodniczego. dziekuje
małe światełko w tunelu. Dziś znalazłem troche płynu chłodniczego pod autem w garażu. Na bagecie zadnej kaszy ani mleka na korku oleju. Mam nadzieje ż e to wyciek. Wydaje mi sie z e to okolice webasto. ale dopiero jak pojade do mechanika to sie okaze.
Także miałem problem z ubywającym płynem chłodniczym. Mechanik zdecydował się na "obejście" chłodniczki spalin i problem zniknął. Od dwóch tygodni nic nie ubyło.
Moje pytanie brzmi: czy można zdemontować tę chłodniczkę i jeździć jakiś (miesiąc-dwa) czas bez niej?
Ale wtedy będziesz truł środowisko tlenkami azotu...
A co zrobisz z przewodami prowadzącymi spaliny do i z chłodniczki?
Zaślepienie ich objawi się błędem układu wydechowego. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.