Witam . Z braku funduszy nie bylem jeszcze u mechanika z tym tajemniczym uciekaniem płynu. Ale dzis zapalił mi sie kontrolka sprawdzenia oleju . na bagnecie rzeczywiscie mało. czy to może byc sygnał ze jednak nie peknieta głowica bo tak olej byłby na stanie. Dodam że płyn znika mi w b. małych ilosciach tak jak i olej. pozdarwiam
Wcześniej pisałem, że wymieniony został silnik po tym jak serwis VW naruszył mi (źle złożyli) silnik i przez to kopciło czarno, że hej.
To jednak nie dało nic i nadal ubywał płyn.
W między czasie wymieniony został kruciec, potem wężyk przy krućcu a teraz sam zbiorniczek płynu i od piątku nic nie ubyło.
Sam już nie wiem ile trzeba razy pojechać do mechanika by załatać tak banalną sprawę....
Ostatecznie wymienienie chłodniczki przy wydechu może rozwiąże problem.
Co ciekawe po dwóch dniach od wymiany, nie mam "dziwnego efektu" kiedy odkręcam zakrętkę na zbiorniku płynu i charakterystycznego "wypłynięcia" płynu.
postaram się napisać czy teraz się temat powiódł, bo od ostatniej wymiany dolałem 5.5l płynu chłodniczego.
Mam nadzieję, że z końcówką 2.5l będę się mógł z kimś podzielić
Ja w swoim Touranku dzisiaj miałem taką przypadłość. Otóż jadą dość dynamicznie (mocno przyspieszając, wyprzedzanie, proste po 140km/h) nagle pojawia mi sie komunikat odnoście płynu chłodniczego czerwony "STOP" i żebym sprawdził płyn. Po zjeździe na parking zerknąłem na pojemnik wyrównawczy i było z 2 cm poniżej minium. Ale potem delikatnie odkręciłem delikatnie dekielek od płynu i wyrównały się ciśnienia i było widać jak płyn podnośi się do niemal MAX na zbiorniczku!
Zimą to rozumiem, że jakzimny przy dużych mrozach się kurczy płyn ale teraz przy 25 stopniach? Ja stawiam na puchnący któryś wąrz i zbieram się do oględzin. A może mał ktoś podobny przypadek? _________________ Touran TDI 1.9 AVQ 2003r, Navi, MFA+, Climatronic, Webasto...
Prblem się pogłębia ze znikającym płynem. Generalnie problem występuje przy dynamicznej jeździe. Korek wymieniłem na oryginał z sewisu i nic nie pomogło. Węże jak sprawdzam po jeździe nie są mocno naprężone. Podejrzewam uszczelkę pod głowicą lub może gdzieś w chłodnicy. Wycieków nie widać narazie nigdzie, a w oleju też nic złego się niedzieje - to samo z płynem.
Mam jeszcze pytanko do was jak u was jest z płynem wzbiorniczku. U mnie jak przygazuje to dość mocno przelewa się płyn (z jakiejś rurki do zbiorniczka) i troche pieni (bąbelki powietrza - pytanie czy to normalne przy szybkim przepływie płynu czy to oznaki spalin). Mógłby ktoś sprawdzić u siebie? _________________ Touran TDI 1.9 AVQ 2003r, Navi, MFA+, Climatronic, Webasto...
Witam. Widzę, że masz samochód z 2003 roku więc zachęcam do poczytania wątków dotyczących głowicy. Jak szukałem swojego Tourana to serwisanci przestrzegali mnie przed wadliwą - pękającą głowicą w rocznikach 2003 i 2004. Jeden z serwisantów, który kupił świadomie samochód z uszkodzoną głowicą (za ponoć bardzo dobre pieniądze) mówił mi, że uszkodzenie głowicy objawia się znikającym płynem ze zbiorniczka.
Pod koniec 2004 roku (model 2005 - taki właśnie posiadam) dopiero poprawiono (wzmocniono) głowicę i problemy z głowicą w tych samochodach już nie występują. Obawiam się, że bez zdjęcia głowicy trudno będzie postawić diagnozę. Pozdrawiam
Wiem o problemie natomiast to dotyczyło 2.0 TDI, a mój jest 1.9 i to dotego starsza konstrukcja AVQ -- 100KM. Mam nadzieje,że problemem będzie co najwyżej uszczelka pod głowicą. _________________ Touran TDI 1.9 AVQ 2003r, Navi, MFA+, Climatronic, Webasto...
witam wszystkich mam turanka 2004 136 konny tez mi ubywal plyn po przejechaniu 400 km okolo pol litra dolewalem problem mialem z rozruchem silnika z rana itroche na bialo dymil rano no i sie okazalo ze glowica do wymiany wlasnie stoi na warsztacie zobacze jak bedzie jak odbiore duze koszty tego problemiku .pozdrowionka dla posiadaczy turankow _________________ jarek
Witam. Widzę, że masz samochód z 2003 roku więc zachęcam do poczytania wątków dotyczących głowicy. Jak szukałem swojego Tourana to serwisanci przestrzegali mnie przed wadliwą - pękającą głowicą w rocznikach 2003 i 2004. Jeden z serwisantów, który kupił świadomie samochód z uszkodzoną głowicą (za ponoć bardzo dobre pieniądze) mówił mi, że uszkodzenie głowicy objawia się znikającym płynem ze zbiorniczka.
Pod koniec 2004 roku (model 2005 - taki właśnie posiadam) dopiero poprawiono (wzmocniono) głowicę i problemy z głowicą w tych samochodach już nie występują. Obawiam się, że bez zdjęcia głowicy trudno będzie postawić diagnozę. Pozdrawiam
Witam
Piszesz ze problemy z pękającymi głowicami skończyły się w samochodach do końca 2004 rok. Ja mam 2,0 tdi z maja 2005 i ubywa mi płyn chłodniczy. Mechanik mój mówi ze to głowica. Ostatnio jak trochę bawiłem się przy samochodzie odkręciłem zbiorniczek wyrownawczy i zobaczyłem pełno zacieków białych na dolnej części zbiorniczka i na wężu w miejscu gdzie jest podłączony od spodu do zbiorniczka. Moje pytania:
- czy często padają zbiorniczki?
- czy to dobry trop, aby wyeliminować uciekający płyn?
- czy bezpieczniej kupić zbiorniczek w aso czy używkę w necie?
Zaznaczam ze nie mam dziwnych osądów na korkach i dziwnego dymienia. Silnik zapala jak szalony.
Witajcie. Od razu napiszę, że jestem laikiem jeśli chodzi o samochody. Mam VW Touran 2005, 2.0 TDI. Kilka dni temu jeżdząc po centrum miasta pojawił się komunikat "Stop, check coolant". Zatrzymałem się, zbiorniczek od płynu chłodzącego był pusty, dolałem, szybko wyciekł. Dzisiaj zlokalizowałem miejsce wycieku. Nie wiem jak ten element się nazywa. Zaznaczyłem na rysunku jego lokalizację. Jak zdejmę tę osłonkę, to element jest tuż za dolną lampą. Myślę, że specjaliści będą wiedzieć co to jest. Czy w polsce ta czesc jest droga? Jestem w UK, samochod na parkingu. Nie wiem czy mogę ruszyć się nim z taką usterką. Cieknie strumyczkiem przy uruchomionym silniku. Do tej pory samochód bezawaryjny był :/ Proszę o odpowiedź.
Kolego, cieknie ci z węża od dogrzewacza (webasto). Najprawdopodobniej z węża lub pompki. Rozebrać zderzak i będzie widać skąd spindala. Wtedy to wymienić. _________________ Touran TDI 1.9 AVQ 2003r, Navi, MFA+, Climatronic, Webasto...
W korku od zbiorniczka jest zawór, który powinien upóścić nadmiar ciśnienia z układu - gdy on nie działa to takie rzeczy mogą się dziać wraz ze wzrostem temp. rośnie ciśnienie w układzie.
Radzę na początek wymienić korek od zbiorniczka wyrównawczego ( do Touranka w serwisie około 40zł). Nadmierne ciśnienie grozi rozsadzeniem węży, chłodnicy itp. _________________ Touran TDI 1.9 AVQ 2003r, Navi, MFA+, Climatronic, Webasto...
witam
Mam pytanie a mianowicie
miałem problem z ubywającym płynem z układu chłodzenia w 2010r (turanek z 2003 r -2l)
diagnoza mech. głowica lub uszczelka
Po wymianie uszczelki i spr. głowicy było wszystko ok. przez 6m-c
miesiąc temu do samochodu zapiąłem przyczepę towarową z towarem i przejechałem 200km
Po powrocie do domu zapaliła się kontroka od płynu - okazało że był mały stan ponizej min w zbiorniczk wyrównaczym ( czyżby znowu głowica )
Uzupełniłem płyn i przez m-c jeżdząc samym samochodem nic się nie działo
Wczoraj znowu zapiąłem przyczepę i robiąc ~300km sytacja z płynem się powtórzyła
samochód teraz stoi w garażu ,okręciłem osłonę z pod silnika ,żadnych wycieków nie widać
co o tym sądzić czyżby znowu głowica
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.