Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 138 Skąd jesteś (miejscowość / region): Biała Podlaska Posiadane auto: VW Sharan 1.9TDI(110km) VW Polo 1.0 92r Audi A4 1.9TDI 110 KM 97r
Piwa: 6/1
Wysłany: Sob 08 Sty 2011, 04:07
Temat postu:
Re: ręce opadają ,co tym płynem
grzybiarz napisał:
witam
Mam pytanie a mianowicie
miałem problem z ubywającym płynem z układu chłodzenia w 2010r (turanek z 2003 r -2l)
diagnoza mech. głowica lub uszczelka
Po wymianie uszczelki i spr. głowicy było wszystko ok. przez 6m-c
miesiąc temu do samochodu zapiąłem przyczepę towarową z towarem i przejechałem 200km
Po powrocie do domu zapaliła się kontroka od płynu - okazało że był mały stan ponizej min w zbiorniczk wyrównaczym ( czyżby znowu głowica )
Uzupełniłem płyn i przez m-c jeżdząc samym samochodem nic się nie działo
Wczoraj znowu zapiąłem przyczepę i robiąc ~300km sytacja z płynem się powtórzyła
samochód teraz stoi w garażu ,okręciłem osłonę z pod silnika ,żadnych wycieków nie widać
co o tym sądzić czyżby znowu głowica
pozdrawiam
Raczej uszczelka , czy przewody od chłodnicy do silnika są twarde ? chłodnica ciepła , zimna przy 90 st do środka leci zimne powietrze ? , A ile kg było na tej przyczepce ? _________________ Moim takim cichym mażeniem jest zakup dwóch autek
WITAM
ogrzewanie działa w miare dobrze (wymieniłem rok temu termostst bo był cały czas na otwartym )
ciężar na przyczepce ~600kg +2 osoby
przewody przy temp.90stopni gorące ,nie kopci na biało i nie widać jakiegoś osadu na bagnecie czy korku
Jak można spr. czy to faktycznie uszczelka
Pozdrawiam serdecznie
WITAM
ogrzewanie działa w miare dobrze (wymieniłem rok temu termostst bo był cały czas na otwartym )
ciężar na przyczepce ~600kg +2 osoby
przewody przy temp.90stopni gorące ,nie kopci na biało i nie widać jakiegoś osadu na bagnecie czy korku
Jak można spr. czy to faktycznie uszczelka
Pozdrawiam serdecznie
Zajechać do dobrego serwisu koszt wynosi do 100 zł _________________ Moim takim cichym mażeniem jest zakup dwóch autek
WITAM
ogrzewanie działa w miare dobrze (wymieniłem rok temu termostst bo był cały czas na otwartym )
ciężar na przyczepce ~600kg +2 osoby
przewody przy temp.90stopni gorące ,nie kopci na biało i nie widać jakiegoś osadu na bagnecie czy korku
Jak można spr. czy to faktycznie uszczelka
Pozdrawiam serdecznie
I jak kolego . co tam się stało ? _________________ Moim takim cichym mażeniem jest zakup dwóch autek
Koledzy, bierze mi płyn chłodniczy – silnik jak w opisie 2,0 BKD więc ryzyko pękniętej głowicy jest . Auto ma obecnie nalatane ok. 163 tys kupiony przy stanie 142 tys (czerwiec 2010) – wiec w rok nalatałem 21 tys. Przebieg potwierdzony w serwisie.
Zmiana oleju była planowo we wrześniu 2010. Olej czysty, korek też. Teraz tez nie ma żadnych nalotów ani na bagnecie ani na korku. Oleju od ostatniej wymiany – czyli po ok. 8 tys km przebiegu dolałem 250 mln – więc norma.
Płynu od momentu kupna wziął ok. 750 mln wiec z drugiej strony nie jest dużo ale bierze. Właśnie zrobiłem 3-cią dolewkę. Dolewam zawsze do poziomu środkowe pom min na max i zawsze jak mam jakieś prawie 1 cm poniżej min (lampka nigdy mi sie jeszcze nie zaświeciła).
Silnik nie dymi ani na biało ani na siwo – nic. Jest czasami na zimnym przy pierwszym paleniu lekkie przyduszenie trwające ok. 0,5 – 1 sekundę. Ale nie zawsze .
Przekopałem różne fora i chciałem podsumować co sprawdzić/podmienić aby wziąć się za głowicę:
1. Sprawdzić płyn chłodniczy - jest czysty nie ma śladu przebarwienia.
2. Sprawdziłem wzrokowo węże, chłodnicę – nic nie widać. Ale nie odkręcałem osłony silnika oraz osłony zderzaka (mam webasto postojowe) aby sprawdzić to dokładnie – zakładam, ze dobrze by było to też zrobić.
3. Sprawdziłem przewody po 2,5 godzinie jazdy – są miękkie. Sprawdzałem kilkukrotnie.
4. Podmiana korka – nie robione.
5. Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia za pomocą pompki z manometrem – zgodnie z porada kolego Touranka – tutaj prośba i pytanie proszę o jakiś link lub zdęcie do takiego manometru i jakie ciśnienie mu dawać? Szukałem jakiegoś mechaniora ale nikt nie słyszał o czymś takim. Ci z którymi gadałem to albo od razu każą zdejmować głowicę albo każą podmienić chłodnicę spalin i/lub oleju na zasadzie podmienimy i zobaczymy co będzie. Chyba jeszcze poszukam kogoś specjalistycznego od chłodnic
6. Chłodnica spalin – można ją wyłączyć z obiegu – pytanie tylko na jaki czas (przebieg) skoro mi bierze tak mało płynu? Czy nie trzeba od razu zrobić tego co radzi kolega na forum elektorda - aby od razu zaślepić EGR, odpiąć odmę z dolotu bo V157 sterujący klapa gaszącą na wlocie do kolektora ssącego aby silnik miał suchutko i czyściutko.
7. Chłodnica oleju – tutaj kolega Touranek zaleca sprawdzenie powietrzem sprężonym – pytanie jakie ciśnienie tam, zapodać? Zakładam, ze mostkowanie przewodów na tej chłodnicy przy tej wielkości płynu jaką mi bierze raczej nie jest zalecane.
8. Czy można tak samo jak chłodnice oleju sprawdzić chłodnicę spalin?
9. Kolega Touranek pisał też, że pęknięcia na głowicy można zdiagnozować po „wymytych” tłokach – jak to sprawdzić? Poprzez zdjęcie głowicy?
10. Czy to wszystko czy jeszcze coś?
11. Bo last but not least – sprawdzenie samej głowicy pozostaje.
Sprawdź chłodnicę cieczy, bo mi też płyn brało i nie wyglądała na dziurawą (zero wycieków), aż któregoś razy wywaliło ją do końca i większość płynu się wylała w minutę
Ale jak wyjmiesz tą chłodnicę (można to zrobić samemu, dysponując tylko lewarkiem - bez kanału) to zanieś gdzieś gdzie naprawiają i Ci sprawdzą powietrzem - u mnie dół wyglądał jak sito - chyba z 10 miejsc bąble szły. _________________
Manometr z pompką mają np. w ASO
Ciśnienie sprawdzenia chodniczki oleju - wystarczy 2-3 bary. Jeśli to możliwe to warto sprawdzić ją też na gorąco, bo pod wpływem temperatury nieszczelność może się ujawnić, bądź rosnąć.
Do diagnozy przyda się endoskop, żeby zajrzeć w cylindry przez otwory świec żarowych. Nim można też popatrzeć do chodniczki spalin, czy nie ma śladów ubytku płynu.
Odłączenie V157 spowoduje wygenerowanie błędu, nie wiem czy nie wpłynie na pracę silnika (tryb awaryjny). Zaślepienie blaszką rurki EGR'u jest w miarę bezpieczne. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
a jak się zapatrujecie na "magika" co ponoć za 50 dyszek "leczy" proszkiem nieszczelności - różne. Kumplowi opowiadałem o znikającym płynie z chłodnicy i co za tym idzie prawdopodobnie (stukam w niemalowane) nieszczelnej głowicy. Zaśmiał się i powiedział gdy już będę się zabierał za robienie głowicy to poleci mi gościa co sypnie proszkiem i się samo zalepi.
Powiedzcie mi skąd może lecieć ten cholerny płyn. Sprawdziłem pod wzgledem Co2 i było wporządku. Nic sie nie dostaje do płynu, czyli wykluczam głowice i uszczelkę. Później sprawdziłem cisnienie i okazało sie że powoli gdzieś ucieka. Obejrzałem dokładnie i nie znalazłem żadnego wycieku. Macie jakieś pomysły?!
Sprawdź szczelność układu chłodzenia Mi uchodziło bez zauważalnych śladów wycieków z chłodnicy (tylko jak był nagrzany - jak stał 2 dni na parkingu to nic nie schodziło). _________________
Wyciągnąłem chłodnicę i mi ją ciśnieniowo sprawdzili (powietrzem). Cała dolna część przepuszczała (tak gdzieś 1/4 wysokości chłodnicy na dole miała z 10-15 miejsc z których puszczało). W ASO mogą Ci sprawdzić ciśnieniowo cały ten układ, ale dowiedziałem się o tym jak już wyciągnąłem chłodnicę
Rozwiązanie:
Wymieniłem na nową _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.