mój problem polega na tym, że ucieka mi płyn chłodniczy.
Ok tydzień temu pojawił mi się komunikat "check coolant" wiec dolałem ok 0,5 l borygo. Dzisiaj chciałem sprawdzić jak tam poziom i niestety okazało się, że z MAX spadło do MIN czyli znów uciekł płyn. Ponownie dolałem ok 0,2 l borygo.
Gdzie może uciekać płyn? czy powinienem się z tym zgłosić do serwisu?
Kurcze pieczone dużo sprawdzania. Przewody zasilające chłodnicę, cała chłodnica, przewody wyjściowe z chłodnicy, zbiornik wyrównawczy, przewody wyjściowe z chłodnicy , przewody zasilające nagrzewnicę , nagrzewnica, głowica, pompa wodna itd. Generalnie sporo roboty. Na początek proponuje sprawdzić wzrokowo gdzie są mokre miejsca w komorze silnikowej, może przynajmniej znajdziesz okolice przecieku płynu. A potem możemy szukać dokładnego miejsca usterki.
Niechciałbym ciebe straszyć, ale w silnikach który posiadasz zdarzały się mikropęknięcia w głowicy i płyn przedostawał się do komory spalania i tak znikał...
Sprawdź jeszcze jak wyglada olej, czy się czasami tam nie podział twój płyn.
Szczelność układu sprawdza się poprzez założenie specjalnej pompki z manometrem zamiast korka na zbiorniczku wyrównanwczym i pompowaniu do okreslonego ciśnienia. następnie obserwuje się czy ciśnienie spada i jak szybko się to dzieje.
Jest jeszcze jedno miejsce gdzie płyn moze znikać - chłodnica spalin (EGR). Na próbę można rurką złączyć węże wodne i ominąć chłodnicę i zobaczyć co będzie... _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Witam!
Miałem podobny problem w moim Touranie 2.0 TDI z silnikiem BKD.
Uciekało mi ok 250ml na 800km.Po stwierdzeniu ,że ubytki nie są widoczne udałem się do serwisu aby zdiagnozowali usterkę.Niestety okazało się ,że to sławetna głowica.Koszt głowicy jeżeli zostawiasz starą to 2750 PLN.Jeżeli się zdecydujesz na wymianę w serwisie to musisz doliczyc drugie tyle za robociznę.Wtedy dostaniesz na głowicę 2 lata gwarancji.Pytasz kolego czy VW partycypuje w kosztach.Otóż z tego co mówią to tak bo goła głowica kosztuje ok 5000 PLN a na wymianę dostaniesz kompletną z wałkami i zaworami tylko bez pompowtysków.Jeszcze jedno nie kupuj używanej po regeneracji,bo tych głowic się NIE REGENERUJE!.Szkodza kasy.
pozdrawiam Was11
mam ten sam problem z wyciekiem plynu sprawdzałem wszystkie przewody i nic nie znalazłem
doszedłem do webasto i okazuje sie iz przewody zasilajace webasto sa mokre wiec zamowiłem komplet uszczelniaczy.
po zdemontowaniu webasta okazuje sie , ze wewnatrz sa dwa czujniki temperatury i jeden z nich (dolny) jest pekniety i na zewnatrz jest duzo śladów płynu czy dokupie taki czujnik. _________________ TOURAN 2.0 TDI 2005 140KM
a czy wogóle powinienem jeździć z tym "uciekającym" płynem?
czy powinienem to jak najszybciej zdiagnozować?
bo tak na dobrą sprawę to na bagnecie od oleju nie widzę nic podejrzanego więc może podobnie jak u kolegi wyżej gdzieś mam nieszczelność... _________________ Touran 2.0 TDI 140KM 103KW BKD 2005/2006
dzis dzwonilem do serwisu zamowilem te czujniki (wystepuja one w komplecie poniewaz sa wpiete w jredną wiązke przewodu cena 130 zł)
caly czas uzywam auta zbudowałem obejscie webasto ponieważ jest zdemontowane i teraz plyn nie ubywa jest wszystko ok _________________ TOURAN 2.0 TDI 2005 140KM
Witam.Mam taki sam silnik i miałem ten sam problem Robiłem ok.500~700 km i gong:mało płynu.Pierwszy mechanik postawił na chłodnicę układu recyrkulacji spalin.1000 pln z wymianą i dup.. Następny mechanik założył pojemniki z płynem na zbiorniczek wyrównawczy,płyn się przebarwił i diagnoza:uszczelka albo głowica.No i głowica.Oby się więcej nie powtórzyło.
słyszałem że objawem pęknięcia lub mikropęknięć głowicy są:
- bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodniczego przy włączonym silniku
- osad na bagnecie od oleju powstały w wyniku zmieszania i temperatury oleju z płynem
ja u siebie sprawdziłem te 2 możliwości i żadnej z nich nie zaobserwowałem _________________ Touran 2.0 TDI 140KM 103KW BKD 2005/2006
słyszałem że objawem pęknięcia lub mikropęknięć głowicy są:
- bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodniczego przy włączonym silniku
- osad na bagnecie od oleju powstały w wyniku zmieszania i temperatury oleju z płynem
ja u siebie sprawdziłem te 2 możliwości i żadnej z nich nie zaobserwowałem
Wszystko zależy w którym miejscu peknie i jak duże jest peknięcie. W przypadkach silnikóqw 140 KM są to mikropęknięcia. Jeśli bedą poza komorą spalania to babelków nie będzie. Natomiast "kasza w oleju tez się zrobi przy dużych ubytkach. A tutaj minimalne ilosci wody dostają się do komory spalania i dlatego dymi na biało, a tłoki wyglądają jak umyte _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
"a czy wogóle powinienem jeździć z tym "uciekającym" płynem?
czy powinienem to jak najszybciej zdiagnozować?" _________________ Touran 2.0 TDI 140KM 103KW BKD 2005/2006
Generalnie nie powinno się jeździć z taką usterką. Ale :
- płyn nie dostaje się do komór spalania w Twoim silniku podczas jego pracy, gdyby tak było to ciśnienie w komorach sprężania przechodziłoby do układu chłodzenia, powodując jego wyrzucanie. Chyba że płyn ucieka do komór spalania po osudzeniu silnika. Wtedy to silnik będzie dymił na biało po rozruchu, aż do jego zagrzania. Teraz ciężko to stwierdzić, bo i tak dymi na biało ze wzgledu na niskie temperatury zewnętrzne.
Jeśli by tak było, to byłby to powazny sygnał do bezzwłocznej naprawy silnika. Bowiem, jeśli ten płyn ucieka, wprawdzie powoli, do komory spalania, to za którymś razem przy rozruchu silnika zakończysz jego życie. Zgromadzi się tam na tyle dużo tego płynu, że zapełni on pojemność komory spalania. Łatwo sobie wyobrazić, co stanie się przy próbie sprężenia przez tłok tego płynu.
- tak samo jest z układem smarowania. Nie widać z objawów, żeby ubytek chłodziwa był powiązany z układem smarowania. Z opisu wynika, że nie tworzy się emulsja (mieszanka oleju z chłodziwem) którą byś zauważył na bagnecie kontrolnym lub w zbiorniku wyrównawczym.
Moja sugestia, zacznij od najprostrzych rzeczy : wjedź na podnośnik lub kanał, zdejmij dolną osłonę silnika i obserwuj przy pracującym silniku, co się dzieje w obrębie silnika i jego osprzętu. Często jest tak, że płyn wycieka na rozgrzane elementy silnika, nie pozostawiając po sobie sladów na podłożu pod samochodem. Jednak widać je będzie jako czerwone lub zielone zacieki na częściach przez które, lub na które wycieka.
Nie zapomnij zajrzeć do prawej przedniej wnęki koła za nadkole. Tam jest agregat grzewczy i to on może powodować Twoje problemy z tym wyciekiem. _________________ nord
Skoro nord rozwinął tak mocno wątek układu chłodzenia, odkurzę archiwum i przywołam dwie historie:
Obiekt doświadczeń: Sierra '86 2.3D
1. Małe ubytki chłodziwa, brak dymienia na biało. Cóż dolewałem płynu, aż kiedyś załatwiłem nisko zawieszoną chłodnicę o krawężnik. Skończyło się wymiana na nową i ubytki jak ręką odjął . Stara chłodnica musiała mieć drobne wycieki ale szybko odparowywały i śladu nie było.
2. Rano nie mogę odpalić silnika. Elektromagnes załapuje, poczym pół obrotu wałem i stop. Myslałem że to aku, naładowałem i dalej to samo. Juz miałem palić na linkę, ale znajomy mówi "... a odkręć świece". Tak tez zrobiłem, za rozrusznik i fontanna z jednego garka. Płyn przez noc zgromadził się w cylindrze (na tyle go uszczelniły pierscienie tłoka) i poduszka hydrauliczna gotowa. Na szczęście nie skończyło się to żadnymi uszkodzeniami, bo rozrusznik nie mógł pokonać takiego oporu.
Nie lekceważ problemu, zwłaszcza kiedy nie wiesz co jest przyczyną, bo nie wiesz jakie duże będą ewentualne straty. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Byłem z tym problemem u magików od układu chłodzenia i klimatyzacji żeby sprawdzili w czym rzecz.
Założyli taką śmieszną pompkę z dwoma zbiorniczkami z płynem i stwierdzili że nie dostają się spaliny więc nie jest to pęknięcie głowicy natomiast stwierdzili jakąś nieszczelność pomiędzy głowica a jakimś elementem (nie wiem dokładnie jakim).
Stwierdzili że to typowa przypadłość Touranów i że część ok 40-50 zł plus robocizna i po 3 godzinach auto do odbioru.
W przyszłym tygodniu będę to wymieniał więc dam później znać co i jak.
Co o tym sądzicie? Rzeczywiście jest to typowa przypadłość? I co to może być za element?
Scalony: 28-01-2009 11:30
Bylem u swojego mechanika w celu wymiany wadliwego elementu, o ktorym wspominałem. Rzeczywiście był tam wyciek, stopa tego trójnika wykrzywiła się i doszło do rozszczelnienia (podobno typowa przypadłość związana ze sposobem montażu tego elementu)
Poniżej 2 schematy obrazujące ten element.
Mam nadzieję, że okaże się tylko to ale potrzebuje kilka dni żeby się przekonać czy "uciekanie" płynu ustąpiło.
Witam.
Jakiś miesiąc temu zostałem posiadaczem Tourana 2,0 100kW. Silnik AZV.
Poprzednie auto Galaxy z silnikiem 1,9 tdi przez ponad dwa lata było bezawaryjne. Myślałem, że zmieniając znaczek na masce na VW chwytam szczęście. Niestety.
No więc mój problem jak w temacie. Ubywający płyn chłodniczy.
Po dłuższym postoju problem z uruchomieniem zimnego silnika. Ciepły pali na dotyk. W zbiorniczku wyrównawczym nie widać osadów oleju. Podobnie na bagnecie nie ma "kaszy". Pojawia się ona natomiast na korku wlewu oleju ale widoczna jest tylko na krótkich przejazdach. Normalne trasy ok 40 km korek robi od spodu jest ciemny. No i to dymienie na jasno przy gwałtownym dodaniu gazy.
Poradźcie jak i gdzie to zdiagnozować czy to uszczelka czy nieszczęsna głowica. Czy podłączenie pod komputer coś da? Kolejne pytanie to czy te głowicę się naprawia czy koniecznie trzeba nową. Jakie są ceny i gdzie to kupować.
Pochodzę z okolić Mińska Mazowieckiego więc wszystkie namiary na normalnych fachowców z tej strony Wisły mile widziane.
Czekam na Wasze porady i podpowiedzi.
Pozdrawiam _________________ Kamil 75
Niestety Cię zmartwie - Głowica najprawdopodobniej.
Komputer nic nie wskaże niestety trzeba zdjąć głowice i oddać na badanie szczelności żeby mieć pewność. Ja wcześniej miałem wycieki płynu z webasta wymieniłem webasto przy okazji rozbudowując na do ogrzewania postojowego i przestało wyciekać a płyn dalej znikał
W tym momencie jestem właśnie po świeżo przerobionym temacie głowicy, miałem pękniętą w dwóch miejscach, u mnie objawiało się to porostu ubywającym płynem żadnych innych objaw nie zauważyłem, jeździłem do różnych "fachowców" i po objawach mówili zawsze że to na pewno nie głowica, a mi płyn znikał więc zaryzykowałem zdjęciem głowicy i daniem jej na badanie szczelności przy okazji wymiany rozrządu, oleju i filtrów. Ja zdecydowałem się na naprawę głowicy koszt spawania i obróbki głowicy wyszedł mnie 710zł brutto także relatywnie tanio w stosunku do zakupu "nowej" w ASO (znaczy się regenerowanej bo jak swoją się oddaje to jest połowę taniej).
Auto nie dymiło na korku oleju nie zbierał się nadmierny "kisiel" auto nie straciło mocy, natomiast jedyne co było odczuwalne to drgania silnika po wymianie prawie zniknęły a raczej znacząco się zmniejszyły.
O ewentualnych minusach naprawy głowicy jeżeli takowe się pojawią będę informował, narazie przejechałem 100km
Witam.
Dzięki Repu za info. Informuj na bieżąco jak teraz sprawuje Ci się autko. Bo gdzieś tu na forum czytałem, że tych głowic się nie naprawia. Ale cena 700 PLN a coś koło 3 tysięcy za głowicę to spora różnica.
Pozdrawiam _________________ Kamil 75
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.