Dołączył: 08 Lip 2014 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: KIA Venga YN 1.4 2010r. VW Lupo 1.0 MPI (AUC) 2001r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 31 Sie 2017, 11:22
Temat postu:
Lupo 1.0 MPI - EGR - Nowy zawór NTY czy lepiej zaślepić?
Okazuje się że problem dotyczy wielu użytkowników tego auta. Żona doprowadziła już Lupo do przyzwoitego stanu, ale został kłopot z check engine na desce. Wydech został sprawdzony, pęknięty kolektor wydechowy wymieniony, sondy sprawne i wszystko szczelne. Po wczorajszej wizycie u mechanika dostaliśmy info że zawór jest zatarty i cały czas otwarty więc trzeba go wymienić bo inaczej check nie zniknie. Oryginalna część jest bardzo droga więc polecił tak jeździć i już. Sprawdziłem na Allegro i można kupić nowy zawór NTY za 190zł. Myślę że spokojnie poradziłbym sobie z jego wymianą tylko oczywiście mechanik odradzał zamienniki:/ Ten zamiennik faktycznie jest taką tandetą? To chyba dość prosta konstrukcja? Czy po ewentualnej wymianie zaworu na ten NTY potrzebna jest jakaś kalibracja itp czy po prostu komp sobie go zaadoptuje i check zniknie? Pojawiaja się jeszcze pomysł zaślepienia EGR i mam nawet taką zaślepkę ( niestety bez uszczelek ) ale po zaślepieniu potrzebna jest ponoć ingerencja w oprogramowanie i wyłączenie EGR w systemie. Mechanik niestety nic na ten temat nie wiedział i zeznał że nie ingeruje w oryginalne oprogramowanie sterownika. Co polecacie?
Kupować nowy zawór NTY i będzie po problemie, czy szukać mechanika w Warszawie który zna temat zaślepienia EGR w Lupo i ogarnie temat wraz ze sterownikiem? _________________ Pozdrawiam
Tomek
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 1295 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Golf 6 1.6 TDI 105km /77kW i Toyota Avensis t27 2.0 D4d 2015
Piwa: 224/9
Wysłany: Pon 04 Wrz 2017, 17:33
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Lupo ) Lupo 1.0 MPI - EGR - Nowy zawór NTY czy lepiej zaślepić?
Kolego możesz kupić zamiennik lub orginał wszystko zależy od zasobności portfela. Co do zaslepiania EGR są zwolennicy jak i przeciwnicy ja jak bym wymienił to bym nie zaslepiał EGR.Poza tym zamiennik jak i orginał posiadają gwarancję . Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Lupo ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.