Volkswagen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volkswagen Golf ) Centralny nie rygluje klapy bagażnika Golf 4 kombi



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Golf ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrak

Czytelnik



Dołączył: 05 Sty 2019
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: Golf IV
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 05 Sty 2019, 22:22
Temat postu:

Centralny nie rygluje klapy bagażnika Golf 4 kombi


Witam uprzejmie.
Mam autko golfa 4 kombi.
Miałem problem z zaciekającym płynem spryskiwaczy w tylnej klapie.
Po uzyciu spryskiwacza tylnej szyby zapalał się na desce info ze klapa otwarta, światło podswielenia bagażnika znikło.
Usunąłem przyczyne wycieku płynu i było ok.
Po m miesiącu uzytkowania otwieram klape przyciskiem a tu klapa się nie zamyka, tzn nie rygluje się.
Kluczyk tez nie działa by zamknąć klapę.
zdiełem tapicerkę klapy i widzę ze siłownik jest WYPCHNIĘTY I DLATEGO NIE RYGLUJE.
- Wymieniłem zamek ten ryglujący bo płyn zrobił swoje w mikostyku.
Dodatkowo wymieniłem wtyczke dochodząca do mikostyku zamka( na 3 kable)

- wymontowałem siłownik. On jest 2 biedunowy. Podając napiecie z aku siłownik działa.
Tzn wypycha i chowa po podaniu napiecia i zmianie biegunowości.

- sprawdziłem zamek ten z wkładką. Tam jest mikrostyk wychylny prawo, Neutral, lewo.
Przesuwając końcówke mikrostyku prawo lewo dzwi ryglują się i otwierają ale siłownik klapy nie reaguje.
Do mikrostyku dochodzą 3 przewody. Sprawdzałem przejscie multimetrem. Jest przejscie miedzy przewodem I i przewodem II i brak przejscia miedzy I i III i II i III.

-sprawdziłem przycisk klapy do otwierania bagaznika. 2 przewody . Jest ok.

I dalej jest tak ze na desce pali się otwarta klapa,
Jak klape uniose to zapala się oświetlenie bagażnika
Ale klapa nie rygluje się bo siłowni jest w pozycji wypchniętej.
Nie wiem co działać.
Sprawdzałem gumę pomiedzy budą i klapa. Nie znalazłem przerwanych przewodów
Powrót do góry
rrak

Czytelnik



Dołączył: 05 Sty 2019
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: Golf IV
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Sty 2019, 23:16
Temat postu:

Rozwiązanie


witam.
Problem rozwiązany.
klapa działą tak:
we wnątrz klapy są dwie złączki: czarna i bezowa
czarna zawiera: 1 brązowy gruby(masa)-Br
Brązowy gruby rozdziela sie na brązowy cienki ale to wciąz jest masa,
1 biały gruby( plus 12 do grzania szyby),
Br-N ma napięcie +12v,
Br-cz -sygnał połozenia rygla zamka czyli odpowiada za info na moduł konfortu w jakim połozeniu klapa
klapa otwarta to na Br-Cz jest podane 12 przez mikrostyk zamka i zapala sie oświetlenie bagaznika,
Klapa zamknięta to Br-Cz podana jest masa z grubego brazowego

Bezowa zlaczka zawiera 3 przewody:
Zielony( +12v), Br-Z(+12v), Cz-N(0v)

zielony idzie do mikrostyku klamki i wraca na wkładkę z logo VW
jesli wcisne klamke to napiecie idzie na wkładke i jesli klucz wkładki jest pionowo to mikrostyk wkładki łaczy zielony
z brązowym cienkim masy. spadek napiecia i moduł podaje + 12 na Cz-N i siłownik impulsowo działa pod warunkiem ze klapa
jest zamknięta czyli na kablu czarnej złączki Br-Cz jest masa.

jesli klamka mikrostyku nie wcisnieta i klucz wkładki przekręcamy w prawo to mikrostyk wkladki
powoduje zwarcie Br-Z (+12) do kabla Br i moduł to wdzi jako spadek napecia i zamyka rygluje wszystkie drzwi

Problem był taki:
zaciekający płyn spryuskiwacza zaciekał na siłownik otwarcia klapy.
siłownik padł i został w pozycji otwartej.

zamek rygiel padł gdyz wyrobił sie mikrostyk i na kablu Br-Cz była cały czas napięcie +12 wzgledem masy.
Moduł konfortu widział to ze klapa cały czas jest otwarta i pomimo naciskania mikrostyku klamki moduł
konfortu nie podawał +12 na siłownik, pomimo ze ten wciąz był wysyniety-padnięty.

wskazania były na:
-przerwane kable. wtyczki znajdują sie w prawym i lewym słupku.
sprawdzono ciągłosc momiedzy wtyczkami na słupku i wtyczkami w wnęrzu klay(czarna i beżowa) -ciągłośc byłą.
- uszkodzony moduł konfortu.
podmieniono moduł konfortu. moduł 1C0959799B. moduł musi byc zakodowany na zamek elektryczny w klapie
do Golfa kombi pasuje moduł od Bory, passata kombi.
podpiecie modułu od Golfa4 Hetchback(zamek mechaniczny w klapie), octavia 1 z zamkiem w klapie mechanicznym, leona
powodowało ze zamykając auto z pilota klapa sie otwierała.
prawdopodobnie nalezało by wgrac soft od modelu z zamkiem elektrycznym w klapie( klamka elektryczna)

ostatecznie wymieniono:
-siłownik zamka klay,
-zamek rygiel z mikrostykiem
- podoginano łaczenia w złaczkach gdyz końcówki pomiarowe multimetru porozginały gniazda złączek
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Golf ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volkswagen Golf »

Opinie o samochodach Volkswagen Golf - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Golf ) Porady, problemy techniczne


VolkswagenPassat

52 900

2016r.

219 000 km

śląskie

VolkswagenGolf

4 800

2000r.

299 000 km

lubelskie

VolkswagenTransporter

121 900

2018r.

109 000 km

mazowieckie

VolkswagenCaddy

45 990

2017r.

247 000 km

wielkopolskie

VolkswagenPassat

72 900

2018r.

168 675 km

warmińsko-mazurskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Forum VW Polo Squad   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System