Dołączył: 05 Sty 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Golf IV
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 05 Sty 2019, 22:22
Temat postu:
Centralny nie rygluje klapy bagażnika Golf 4 kombi
Witam uprzejmie.
Mam autko golfa 4 kombi.
Miałem problem z zaciekającym płynem spryskiwaczy w tylnej klapie.
Po uzyciu spryskiwacza tylnej szyby zapalał się na desce info ze klapa otwarta, światło podswielenia bagażnika znikło.
Usunąłem przyczyne wycieku płynu i było ok.
Po m miesiącu uzytkowania otwieram klape przyciskiem a tu klapa się nie zamyka, tzn nie rygluje się.
Kluczyk tez nie działa by zamknąć klapę.
zdiełem tapicerkę klapy i widzę ze siłownik jest WYPCHNIĘTY I DLATEGO NIE RYGLUJE.
- Wymieniłem zamek ten ryglujący bo płyn zrobił swoje w mikostyku.
Dodatkowo wymieniłem wtyczke dochodząca do mikostyku zamka( na 3 kable)
- wymontowałem siłownik. On jest 2 biedunowy. Podając napiecie z aku siłownik działa.
Tzn wypycha i chowa po podaniu napiecia i zmianie biegunowości.
- sprawdziłem zamek ten z wkładką. Tam jest mikrostyk wychylny prawo, Neutral, lewo.
Przesuwając końcówke mikrostyku prawo lewo dzwi ryglują się i otwierają ale siłownik klapy nie reaguje.
Do mikrostyku dochodzą 3 przewody. Sprawdzałem przejscie multimetrem. Jest przejscie miedzy przewodem I i przewodem II i brak przejscia miedzy I i III i II i III.
-sprawdziłem przycisk klapy do otwierania bagaznika. 2 przewody . Jest ok.
I dalej jest tak ze na desce pali się otwarta klapa,
Jak klape uniose to zapala się oświetlenie bagażnika
Ale klapa nie rygluje się bo siłowni jest w pozycji wypchniętej.
Nie wiem co działać.
Sprawdzałem gumę pomiedzy budą i klapa. Nie znalazłem przerwanych przewodów
Dołączył: 05 Sty 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Golf IV
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Sty 2019, 23:16
Temat postu:
Rozwiązanie
witam.
Problem rozwiązany.
klapa działą tak:
we wnątrz klapy są dwie złączki: czarna i bezowa
czarna zawiera: 1 brązowy gruby(masa)-Br
Brązowy gruby rozdziela sie na brązowy cienki ale to wciąz jest masa,
1 biały gruby( plus 12 do grzania szyby),
Br-N ma napięcie +12v,
Br-cz -sygnał połozenia rygla zamka czyli odpowiada za info na moduł konfortu w jakim połozeniu klapa
klapa otwarta to na Br-Cz jest podane 12 przez mikrostyk zamka i zapala sie oświetlenie bagaznika,
Klapa zamknięta to Br-Cz podana jest masa z grubego brazowego
Bezowa zlaczka zawiera 3 przewody:
Zielony( +12v), Br-Z(+12v), Cz-N(0v)
zielony idzie do mikrostyku klamki i wraca na wkładkę z logo VW
jesli wcisne klamke to napiecie idzie na wkładke i jesli klucz wkładki jest pionowo to mikrostyk wkładki łaczy zielony
z brązowym cienkim masy. spadek napiecia i moduł podaje + 12 na Cz-N i siłownik impulsowo działa pod warunkiem ze klapa
jest zamknięta czyli na kablu czarnej złączki Br-Cz jest masa.
jesli klamka mikrostyku nie wcisnieta i klucz wkładki przekręcamy w prawo to mikrostyk wkladki
powoduje zwarcie Br-Z (+12) do kabla Br i moduł to wdzi jako spadek napecia i zamyka rygluje wszystkie drzwi
Problem był taki:
zaciekający płyn spryuskiwacza zaciekał na siłownik otwarcia klapy.
siłownik padł i został w pozycji otwartej.
zamek rygiel padł gdyz wyrobił sie mikrostyk i na kablu Br-Cz była cały czas napięcie +12 wzgledem masy.
Moduł konfortu widział to ze klapa cały czas jest otwarta i pomimo naciskania mikrostyku klamki moduł
konfortu nie podawał +12 na siłownik, pomimo ze ten wciąz był wysyniety-padnięty.
wskazania były na:
-przerwane kable. wtyczki znajdują sie w prawym i lewym słupku.
sprawdzono ciągłosc momiedzy wtyczkami na słupku i wtyczkami w wnęrzu klay(czarna i beżowa) -ciągłośc byłą.
- uszkodzony moduł konfortu.
podmieniono moduł konfortu. moduł 1C0959799B. moduł musi byc zakodowany na zamek elektryczny w klapie
do Golfa kombi pasuje moduł od Bory, passata kombi.
podpiecie modułu od Golfa4 Hetchback(zamek mechaniczny w klapie), octavia 1 z zamkiem w klapie mechanicznym, leona
powodowało ze zamykając auto z pilota klapa sie otwierała.
prawdopodobnie nalezało by wgrac soft od modelu z zamkiem elektrycznym w klapie( klamka elektryczna)
ostatecznie wymieniono:
-siłownik zamka klay,
-zamek rygiel z mikrostykiem
- podoginano łaczenia w złaczkach gdyz końcówki pomiarowe multimetru porozginały gniazda złączek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Golf ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.