Witam, jako że t5 to właściwie to samo co t6 pytam w tym dziale.
W grudniu 2018 roku odebrałem nowego VW Californiam DSG7, 2.0TDI 150km, 4motion.
Zauważyłem, że automatyczna skrzynia biegów czasami lekko szarpie podczas zmiany z 4 na 5, czasami trochę rzadziej z 5 na 6. Występuje to przede wszystkim gdy powoli się rozpędzam. Przy dynamicznym rozpędzaniu dzieje się to znacznie rzadziej. Podczas szarpania skrzynia wydaje z siebie dźwięk, tak jakby skrzynia chciała wrzucić wyższy bieg, potem niższy i tak kilka razy pod rząd. Gdy umówiłem się do serwisu na wizytę, miałem czekać 10 dni na najbliższy termin, w między czasie szarpanie ustąpiło, odwołałem wizytę gdyż było to bez celowe. Po jakimś czasie problem powrócił, wtedy powiązałem to z temperaturą panującą na zewnątrz. Gdy temperatura spada poniżej 3 stopni na plusie problem zaczyna się delikatnie pojawiać. Gdy temperatura spadła do minus 15, wtedy problem bardzo się nasilił, występował przy każdej zmianie biegu, z niższego na wyższy zaczynając od, 3 na 4, 4 na 5, 5 na 6, 6 na 7. Wynika z tego, że wizyta w serwisie będzie miała sens dopiero jak temperatury spadną grubo poniżej zera. Czy ktoś się spotkał z tego typu problemem? Auto ma dopiero 3 tysiące kilometrów. Mocno niepokoi mnie, że w nowym samochodzie z 250tyś zł dzieją się takie rzeczy. 11 letni Peugeot 807 którego się pozbyłem chodził idealnie, T4 przelatałem 300tyś km zanim automat zaczął szarpać, a tu się człowiek pokusił się na nowe auto.
Dodatkowe problemy:
1. Wariujące podświetlenie nawiewu, znika podświetlenie 2 lub 3 biegu nawiewu. Na przemiennie, raz nie ma jednego raz drugiego, czasem są wszystkie, nawiew mimo to działa dobrze.
2. W długich trasach, podczas jazdy, ekran nawigacji czasami robi się czarny na 5-10minut, nie reaguje na żadne przyciski, po czym włącza się tak jak podczas odpalenia auta. Dzieje się tak gdy podłączony jest do niego Iphone.
3. Gdy auto się nagrzeje i włączy się chłodnica, słychać głośne rytmiczne cykanie, cykanie z czasem zwalnia, obroty silnika nie mają na nie wpływu.
4. Automat jest źle zestrojony z tym silnikiem, przy 65km/h wrzuca 7 bieg, obroty silnika 1100obr/min. Pierwsza trasa w górach, jadę 75km/h pod lekką górę, automat trzyma 7bieg, 1100-1200obr/min słyszę jak silnik się męczy. Auto waży 2,5 tony puste, z pasażerami i bagażami ze 3tony, silnik z automatem zestrojony jak by miało ważyć połowę tego? Przy takiej eksploatacji to ten silnik nie dożyje 100tyś km, czy może ja nie nadążam za technologią?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen T5 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.