Witam.
Jestem właścicielem Sharana 2002 1,9 TDi.
Mam pytanko: jak wymienić tylne klocki hamulcowe. Po odkręceniu zacisku nie mogę cofnąć tłoczka. Słyszałem, że trzeba coś zrobić z hamulcem ręcznym, ale nie jestem pewien.
Czy ktoś może mi pomóc rozwiązać ten problem.
Nie możesz wcisnąć tłoczka tylnego hamulca, ponieważ jest on na połączeniu gwintowanym ( związane jest to z hamulcem ręcznym) i dlatego używa się do tego specjalnego narzędzia. Tłoczek można wcisnąć obracając powyższym narzędziem zamontowanym na tłoczku w prawo.Słyszałem że można tą operacje wykonać bez użycia tego narzędzia ale w obecności osoby , która miała już z tym do czynienia. W związku z tym wymiana tylnych hamulców w własnym zakresie staje się co najmniej problematyczna. Podałem Ci to z instrukcji obsługi VW. Sam stanę niedługo przed tym problemem, dlatego jeżeli uporasz się z tym, powiadom na forum jak to rozwiązałeś.Powodzenia
Jeśli regularnie używasz ręcznego i nie wyjechałeś klocków do blach to z wkręceniem tłoczków nie będziesz miał problemu, musisz jedynie uważać by nie uszkodzić gumowej osłony tłoczka.
Okazuje się, że trzeba też pamiętać o tym by klocki miały taki ząbek zapobiegający obracaniu się tłoczka.Piszę o tym bo po sprowadzeniu latem swojego sharana na diagnostyce wyszło, że nie ma ręcznego w prawym kole bo mechanicy u niemców zapomnieli o tym i z prawej tłoczek się wkręcił co skutkowało brakiem ręcznego, a z lewej tak się wykręcał, że zjechało klocki prawie do blach.
Powodzenia w majsterkowaniu.
Specjalistyczne narzędzie robimy z kawałka rury np. wodociagowej średnicy 40 mm-45 mm obcinamy kątówką zostawiając 2 występy naprzeciwległe wysokie na 4 mm i szer tez na 4 mm.Gwint jest prawy czyli kręcimy w prawo żeby schować.Mozna tłok nasmarować specjalna pastą w cenie 5 zł tubeczka.
nie trzeba dorabiać żadnych kluczy specjalnych ani serwisowych, wystarczy wziąść klucz do odkręcania tarczy w szlifierce kątowej bo pasuje i wkręcić tłoczek ja tak u siebie wymieniałem bez problemu, powodzenia
U siebie robiłem to w inny sposób, a mianowicie brałem ścisk stolarski którym ściskałem tłoczek (tak jakbym go chciał wepchnąć do środka) i kluczem "żabką" delikatnie go wkręcałem aby nie uszkodzić gumowej osłonki
Zrobiłem sobie do tego inne narzędzie. Wąskie kombinerki (płaskoszczypce) zamontowane za rączki na kluczu francuskim, zdjąłem tylko gumy ze szczypiec, żeby ich nie uszkodzić. Wkręcanie szło jak złoto. Powodzenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Sharan ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.