Ja wyłączam światła na moment żeby za często nie spryskiwać reflektorów [...] Ja mam światła w komputerze jako zawsze włączone. Nawet w pozycji OFF. Więc problem ze spryskiwaniem nie istnieje.
Simon, sorry - ale nie mogę zrozumieć Twojej wypowiedzi... _________________ Pzdr, Bam
Chodzi mi o to że spryskiwacze u mnie nie działają gdy mam przełącznik świateł w pozycji OFF. Światła i tak świecą bo mam tak zaprogramowany komputer aby zawsze świeciły. Dodatkowa różnica to taka że nie ma podświetlenia wnętrza (zegarów kontrolek itd) Podświetlam je wieczorem przestawiając przełącznik świateł w pozycję, światła włączone. _________________ 7-os, Highline, Xenon, 2004r, 184KM 401Nm
Za spryskiwanie reflektorów odpowiada przekaźnik J39, umieszczony obok bezpieczników, pod nogami kierowcy, na miejscu nr 2 (pierwszy od lewej, w środkowym rzędzie).
W tym przekaźniku nie ma żadnej wielkiej filozofii. Zasila go bezpiecznik 48 a podanie masy z Bordnetza go załącza i prąd płynie do pompki.
Jesli zewrzesz końcówki 87(pompka) i 30 (bezpiecznik) to pompka powinna zadziałać.
Turanek, pytanie za 100 pkt. Ten przekaznik J39 jest pod ta sama pokrywa co bezpieczniki? Spryskiwacze przestaly mi dzialac, znalazłem przepalony bezpiecznik ale po wymianie nowy natychmiast sie przepalił wiec chce sie dobrac do przekaznika, fakt ze nie za dokladnie szukalem (Świeta...) ale po otwarciu pokrywy widze tylko bezpieczniki i gniazdo VAG-a. Stad pytanie czy trzeba jeszcze coś odkrecic / wypiać?
pozdrawiam i Wesolych Świat!!! _________________ Das Auto
Nie wiem co definiujesz pod nazwą "pokrywa", ale tak jak napisałem przekaźnik ten jest obok bezpieczników. Żeby się tam dostać musisz zdemontować osłonkę boczną deski (od strony drzwi), ściągnąć klapkę schowka i odkręcić całą osłonę deski poniżej kolumny kierownicy. Odpinasz przewody od włącznika świateł, ściemniacza podświetlenia i wypinasz gniazdo OBD, a wtedy masz wszystko na widoku.
Witam
Chciałem wyłączyć spryskiwacze reflektorów za pomocą wyciągnięcia bezpiecznika, lecz po wyjęciu 42 lub 48 pompka spryskiwaczy nadal działała. Pojechałem do elektryka który powiedział że nie da się poprzez bezpiecznik wyłączyć pomki, w co nie wierzę bo Wam się udało. Powiedział że musiłby przeprogramować sterownik. Może ma ktoś jakiś pomysł ??
Witam
Chciałem wyłączyć spryskiwacze reflektorów za pomocą wyciągnięcia bezpiecznika, lecz po wyjęciu 42 lub 48 pompka spryskiwaczy nadal działała. Pojechałem do elektryka który powiedział że nie da się poprzez bezpiecznik wyłączyć pomki, w co nie wierzę bo Wam się udało. Powiedział że musiłby przeprogramować sterownik. Może ma ktoś jakiś pomysł ??
Witaj
Miałem to samo, jutro powiem Ci który bezpiecznik.
to jest ciekawe ze w instrukcji jak byk pisze ze bezpiecznik 48 odpowiada za pompke. dziwne ze na 48 ma 20A... troszke za duzo jak na pompke. Moze w wersji goal ma inny rozklad bezpiecznikow w co watpie.
Rozwiązań jest kilka:
Nie wiem czemu chcesz to wyłaczac, ja bym dał krótszy czas działania (w sterowniku 09 Bordnetz , w BYTE 5 masz opjce do pompki lamp.
Druga opcja to bezpiecznik SC48 albo przekaźnik J39. Oba te są odpowiedzialne za pompkę spryskiwania reflektorów V11, i jest ku twojemu zdziwieniu 20A
I jeszcze opcja wyłaczenia pompki w centralnym module ekektryki 09 Bordnetz w BYTE 1 poz Bit 1 _________________ Nie udzielam porad na PW.
Dzięki za odpowiedz wszystko fajnie, tylko rozchodzi się o to że nie ma VAG-a... Wyłączyć chciałem ponieważ, dużo nie jeżdżę po trasie a w mieście po okolu 2 tygodniach poszło 5 litrów płynu, a mam normalne H7, dla mnie problemem nie jest na podwórku przetrzeć reflektory, albo umyć całe auto
No nic, jeszcze raz dzięki za info...
Pozdro
Witam
Chciałem wyłączyć spryskiwacze reflektorów za pomocą wyciągnięcia bezpiecznika, lecz po wyjęciu 42 lub 48 pompka spryskiwaczy nadal działała. Pojechałem do elektryka który powiedział że nie da się poprzez bezpiecznik wyłączyć pomki, w co nie wierzę bo Wam się udało. Powiedział że musiłby przeprogramować sterownik. Może ma ktoś jakiś pomysł ??
Witaj
Miałem to samo, jutro powiem Ci który bezpiecznik.
Problem (jak można tak to nazwać) sam się rozwiązał... Pompa od spryskiwaczy przestała działać... elektryk powiedział że się spaliła... a tak chciałem żeby nie chodziła ;/ no i się posłuchała Na wiosnę trzeba będzie pomyśleć nad wymianą. Wniosek nasuwa się sam: przyzwyczaić się do udogodnień i wydać te parę złotych więcej na płyn Dzięki za pomoc
P.S. Bezpiecznik 53 też nic nie zdziałał...
Pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.