Posiadam VW Polo z silnikiem 1.9 sdi rok produkcji 1997. Chcialbym sie dowiedziec jaki olej moge dolac do skrzyni biegow pytam dlatego ze w skrzyni biegow jest orginalny olej niemiecki ale nie wiem jaki. pozdrawiam i z gory dziekuje
Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 553 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: vw polo match II
Piwa: 30/3
Wysłany: Sro 16 Wrz 2009, 13:36
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Polo ) ilość oleju
Jeśli jest to APQ to ok 6,5-8l /100km, tak gdzieś ok 7,2l/100km średnio - oczywiście jeśli z motórem i jego osprzętem jest wszystko OK. _________________ ...Nie dziękuj postaw "PIWO"...
Olej przekładniowy ale nie jakikolwiek tylko zgodny ze specyfikacją GL-4, stosowanie GL-5 może w skrzyniach VW może powodować korozję chemiczną synchronizatorów. Nic dziwnego że Wam te skrzynie padają jak je tak serwisujecie.
Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 553 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: vw polo match II
Piwa: 30/3
Wysłany: Sob 19 Wrz 2009, 21:21
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Polo ) ilość oleju
jacek.d napisał:
stosowanie GL-5 może w skrzyniach VW może powodować korozję chemiczną synchronizatorów
wikipedia napisał:
Korozja chemiczna jest to korozja spowodowana działaniem substancji chemicznych w obecności wilgoci, pod warunkiem, że reakcjom chemicznym nie towarzyszy przepływ prądu, np. reakcja metalu z gazem.
Produkt korozji żelaza i jego stopów to rdza.
jacek.d słyszałeś o pojęciu inhibitora korozji
Olej klasy GL-5 wykazuje co najwyżej stopień 1b w badaniu korozji na płytkach miedzianych, czyli praktyczny BRAK KOROZJI
Zdaje się, że coś gdzieś usłyszałeś i równo pomieszałeś
Olej klasy GL-5 może wchodzić w rekcję z niektórymi metalami, szczególnie z metalami nie stalowymi a metali z tzw stopów kolorowych.
I właśnie synchronizatory w polówce są wykonane ze stopów kolorowych i często zachodzi taka reakcja która obniża wytrzymałość powierzchniową oraz zmienia strukturę powierzchniową elementu doprowadzając do szybkiego zużycia i uszkodzenia mechanizm.
A tak w ogóle jacek.d typową usterką skrzyń biegów w 6N2, gdzie najczęściej coś się dzieje ze skrzynią nie są synchronizatory
Na przyszłość radzę troszkę więcej poczytać, poszukać i dopiero się wypowiadać ! _________________ ...Nie dziękuj postaw "PIWO"...
Twoje posty na tym forum idą w ilość a nie jakość !
Sam piszesz że GL-5 wchodzi w reakcje a mi zwracasz uwagę, nie rozumiem Twojej logiki.
Popatrz na bzdury które Ty piszesz na forum, jak ich nie zauważasz to Ci je wskaże
http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9014479&contentId=7028747 Castrol EPX może być stosowany we wszystkich mechanicznych skrzyniach biegów, przekładni głównych, które wymagają oleju przekładniowego wg API GL-5. Należy przestrzegać zaleceń producenta przekładni i w związku z tym nie stosować w skrzyniach biegów, dla których wymagane jest GL-4.
http://www.castrolprofessionalacademy.pl/materialy/plyny/oleje_przekladniowe.pdf ..Stosowanie oleju klasy API GL-5
w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować problemy z
utrudnioną zmiana biegów i prawidłową synchronizacją na skutek pojawiającej się korozji
chemicznej stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów.
Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 553 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: vw polo match II
Piwa: 30/3
Wysłany: Nie 20 Wrz 2009, 14:17
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Polo ) ilość oleju
jacek.d napisał:
Twoje posty na tym forum idą w ilość a nie jakość ! Twoje posty na tym forum idą w ilość a nie jakość !
Co ma piernik do wiatraka
Tutaj to ja Twojej logiki nie pojmuje, nie zapominaj, że jest zwykłe najzwyklejsze forum, gdzie mogą się wypowiadać wszyscy a nie punkt konsultacji, czy punkt rzeczoznawczy
jacek.d napisał:
Sam piszesz że GL-5 wchodzi w reakcje
Ok, słuszna uwaga tam powyżej powinno być GL-4, zwykła najzwyklejsza pomyłka, za co wielkie sorki
(dobrze, że to wyłowiłeś)
Mój tytuł naukowy nie pozwala mi nazwać tego zjawiska korozją chemiczną
Laik może to zjawisko tak interpretować, ale NIE MOŻNA TEGO NAZWAĆ KOROZJĄ
jacek.d będę dalej trzymał sie swojej wersji i pisz co chcesz ale mnie nie przekonasz, (ale cieszę się, że w końcu znalazła się chociaż jedna osoba z którą można konkretnie i rzeczowo podyskutować)
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): kujawy Posiadane auto: VW Polo
Piwa: 0/4
Wysłany: Pią 02 Paź 2009, 19:52
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Polo ) ilość oleju
Przymierzam się do wymiany oleju w moim aucie, chcę to zrobić sam, tyle że po wstępnych oględzinach nie wiem gdzie mogę znaleźć spust od oleju. Jak mam wymienić olej żeby później było wszystko dobrze? Kto to wie?
Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 553 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: vw polo match II
Piwa: 30/3
Wysłany: Nie 04 Paź 2009, 21:10
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Polo ) ilość oleju
Od spodu silnika masz miskę olejową i mniej więcej na środku miski w najniższym jej punkcie masz śrubę spustową (to ta jedna i największa)- odkręcasz śrubę i olej spuszczasz do jakieś pojemnika, następnie odkręcasz filtr oleju i odczekujesz, aż lej wyleci.
Uszczelkę nowego filtra pokrywasz delikatną warstwą oleju i ręcznie filtr dokręcasz do oporu (ręcznie czyli rękoma - a nie kluczem !), zakręcasz korek z równoczesną wymianą podkładki, zalewasz nowy, sprawdzasz stan i finito.
Tylko pamiętaj: spuszczaj jak najcieplejszy olej, czyli silnik musi być rozgadany do przynajmniej 70, 80st. _________________ ...Nie dziękuj postaw "PIWO"...
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): kujawy Posiadane auto: VW Polo
Piwa: 0/4
Wysłany: Pon 05 Paź 2009, 20:06
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Polo ) ilość oleju
Taka instrukcja na pewno mi się przyda. Dzięki i oczywiście stawiam Ci piwo. Xm55 co jednak stałoby się jakbym spuścił zimny olej, czy ten zużyty olej musi być koniecznie rozgrzany? Pozdrawiam
Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 553 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: vw polo match II
Piwa: 30/3
Wysłany: Wto 06 Paź 2009, 16:50
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Polo ) ilość oleju
Olej silnikowy powinno się spuszczać ciepły, po uprzednim nagrzaniu głównie z powodu tego "wysokiej" zależności lepkości oleju (gęstości także) od temperatury.
Tak bardziej po polsku to rozgrzany olej ma mniejszą lepkość, czyli potocznie jest rzadszy, czyli ma mniejsze opory przepływu, czyli to co Cię interesuje: szybciej go spuścisz, większą ilość go spuścisz (mniej pozostanie na ściankach w silniku), a tym samym łatwej jest odprowadzić zanieczyszczenia i produkty zużycia z miski olejowej.
Tak, olej i silnik muszą być rozgrzaniu przed wymianą oleju.
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): kujawy Posiadane auto: VW Polo
Piwa: 0/4
Wysłany: Nie 29 Lis 2009, 18:44
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Polo ) ilość oleju
Do silnika o poj. 1,6 wydaje mi się że może wejść nawet 5 l, ale tą informacją nie musisz się kierować. Pomimo rad jakie otrzymałem tu na farum przed wymianą oleju w swoim aucie zapytałem się jeszcze sprzedawcy. Okazało się że muszę wlać trochę mniej niż te sugestie na forum. Oni Ci też powinni doradzić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Polo ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.