Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 159 Skąd jesteś (miejscowość / region): pisarzowice Posiadane auto: Audi A4 Avant 1.9 AFN
Piwa: 3/3
Wysłany: Nie 10 Maj 2009, 20:11
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Wymiana rozrządu
oj moja pomyłka, rozrząd po 60 tysiącach sprawdzić stan i naprężenie, po 120 wymienić, i dalej tak samo.
Ale lepiej co 60 tysięcy robić rozrząd, zawsze mamy większą pewnść że jest sprawny.
Tak , a może najlepiej co 30 tys.km wymienić wtedy mamy jeszcze większa pewność. Nie przesadzajcie jak macie pewność do rzeczywistej ilości km na tym rozrządzie to 120 tys.km jest OK.
po pierwsze,sugerowana wymiana paska rozrzadu jest uzalezniona od typu silnika,1.9tdi 90km np.co 90000km(zalecane),silniki z PW 130km,to wymiana co 60000km,dokladniejsze informacje co do zmian i nowych zmian w informacjach technicznych sa do uzyskania w serwisie,bezplatnie,vw i audi ma kilka zmian/informacji w tym przedziale.jedyny silnik TDI ktory do dnia dzisiejszego ktory nie ulegl zmian to 2.5v6,pozdr
p.s.tzw okresowy serwis polega na sprawdzeniu paska,ale...zanim ma szczelic i uszkodzic glowice,wolabym wczesniej wymienic,tymbardziej ze nie sa to duze koszta
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 213 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: VW Touran 2004 sil 1.9tdi AVQ VW Transporter 2001 1,9 TD sil ABL
Piwa: 9/0
Wysłany: Pon 11 Maj 2009, 23:43
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Wymiana rozrządu
moze ktos potwierdzic znalazlem informacje ze pasek rozrzadu w silnikach AVQ\AZV\BDK\BJB\BKC\BKD\BLS\BMM\BRU 1.9 TDI\2.0 SDI\2.0 TDI wymienia sie po 120tys a napinacz po 240 tys
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1514 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
Wysłany: Wto 12 Maj 2009, 11:36
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Wymiana rozrządu
Chcesz to oszczędzaj. Ja wymieniłem po 90tys wszystko, Akurat nie chce mi sie tam prędko zaglądac bo jest troche dłubania, rolka nie jest jakas droga zeby jej nie kupic. 200tys to troche duzo jak na roleczke. To tak samo jak 30tys na Longlife to juz max _________________ Nie udzielam porad na PW.
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 213 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: VW Touran 2004 sil 1.9tdi AVQ VW Transporter 2001 1,9 TD sil ABL
Piwa: 9/0
Wysłany: Wto 12 Maj 2009, 19:35
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Wymiana rozrządu
o zadne oszczednosci nie chodzi podaje tylko informacje jaka znalazlem ,kazdy wymienia kiedy chce ,ale po co wymieniac nie zuzyte czesci przedwczesnie,
Ostatnio zmieniony przez joker_ek dnia Sob 14 Lis 2009, 09:23, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Touran, Goal,1.9TDI (BLS), 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 13 Lis 2009, 22:14
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Wymiana rozrządu
Witam wszystkich. Idealny watek do problemu który mam. Proszę o rozjaśnienie w takiej sprawie. Kupiłem Tourana rok '06, 1.9TDI 105km i silnik ma oznaczenie BLS. Z racji iż chciałem dokonać zmian części eksploatacyjnych (m.in rozrząd) szukając poza ASO ciężko jest mi utrafić ww. części przy zestawieniu Touran BLS, zazwyczaj Touran jest zestawiony z innymi modelami silników, a BLS głównie tyczy się Golfa V. Ja wiem że Touran i Golf V to prawie to samo, no ale czasem prawie robi wielką różnice . Czy to oznacza że można śmiało zamawiać np: przez Internet części które sprzedający przyporządkował do Golfa V z BLS, np: komplet rozrządu, zwór EGR, sprzęgło itp. Bo Tourana do tego nie dopasował z racji "nie wiedzy, lenistwa"
Czy ktoś wie co w sobie kryje ów silnik BLS w stosunku do innych modeli tez 105KM TDI? _________________ Friend of ZafiraKlub.pl MiniVAN to lubie
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 213 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: VW Touran 2004 sil 1.9tdi AVQ VW Transporter 2001 1,9 TD sil ABL
Piwa: 9/0
Wysłany: Sob 14 Lis 2009, 09:30
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Wymiana rozrządu
[quote="Touranos"]Witam wszystkich. Idealny watek do problemu który mam. Proszę o rozjaśnienie w takiej sprawie. Kupiłem Tourana rok '06, 1.9TDI 105km i silnik ma oznaczenie BLS. Z racji iż chciałem dokonać zmian części eksploatacyjnych (m.in rozrząd) szukając poza ASO ciężko jest mi utrafić ww. części przy zestawieniu Touran BLS, zazwyczaj Touran jest zestawiony z innymi modelami silników, a BLS głównie tyczy się Golfa V. Ja wiem że Touran i Golf V to prawie to samo, no ale czasem prawie robi wielką różnice . Czy to oznacza że można śmiało zamawiać np: przez Internet części które sprzedający przyporządkował do Golfa V z BLS, np: komplet rozrządu, zwór EGR, sprzęgło itp. Bo Tourana do tego nie dopasował z racji "nie wiedzy, lenistwa"
Czy ktoś wie co w sobie kryje ów silnik BLS w stosunku do innych modeli tez 105KM TDI?[/qu
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Touran, Goal,1.9TDI (BLS), 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 14 Lis 2009, 12:39
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Wymiana rozrządu
dzieki za podpowiedz, jednak tam o BLS to tyle ze zaznaczone jest a potem watek poszedl w inna strone, i nie wyczerpuje cz2 mojego pytania. Ale lektura interesujaca dzieki _________________ Friend of ZafiraKlub.pl MiniVAN to lubie
Różnice pomiędzy BLSami Golfa i Tourana w zasadzie są znikome, bo to jedna platforma jest. Mogą się różnić jakimiś wspornikami węży czy kabli. Ale koła zamachowe są związane ze skrzyniami biegów, te z kolei też mają swą różnorodność.
Jeśli nie jesteś pewien przy zamówieniu, zapytaj w ASO co na to Etka mówi.
Zauważ, że oprócz różnic "przeznaczenia" do konkretnego samochodu dochodzą zmiany techniczne - pojawiają się zamienniki starych części. Te zmiany wynikają bardzo często z problemów technicznych i ich usuwania. Niekiedy takie wiadomości są podawane do ASO, żeby używać takiej to, a takiej części z konkretnym indeksem (litera/litery na końcu numeru części). _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Touran, Goal,1.9TDI (BLS), 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 16 Lis 2009, 12:31
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Wymiana rozrządu
Touranek, dzieki za odpowiedz. Troche sie wyjasnilo, wniosek ze jak cos do wymiany to najlepiej sprawdzic w serwisie. Odczulem to juz bolesnie po wysypanej skrzyni biegow, ktora wlasnie robie (nie w ASO), symbol skrzyni GQN i jak przesledzilem rynek to wyjatkowo rzadki model jesli chodzi o zakup.
Druga rzecza ktora mi sie klania to rozrzad. Auto ma silnik BLS i 137tys przebiegu. Poczytalem watek i twoja wypowiedz na temat wartosci granicznych dla wymiany rozrzadu, juz wiem ze u mnie przypada to na 150tys, w ostatnim przegladzie (134tys) jest zapis iz sa lekkie luzy na rolkach i pasku. Stad juz sie zaczynam przygotowywac do zmiany. Z racji ze mam zaufanego mechanika ktory wie co robi i mysli przy tym. Pomyslalem ze dokonam zakupu przez np: allegro calego kompletu.
Jednak mam taki dylemat co do jakosci i prosze o opinie do:
http://moto.allegro.pl/item789712420_rozrzad_bkc_bls_bxe_vw_golf_5_1_9_2_0_tdi_sdi.html
Jak widac w obu przypadkach BLS jest przy Golfie V, przy Touranie inne oznaczenia. Czy dla mojego Touranowego BLS ow zamiennik bedzie pasowal ? No i jak z jego jakoscia ? _________________ Friend of ZafiraKlub.pl MiniVAN to lubie
Touranos powiedz mi co robisz przy skrzyni biegów?
Bo u mnie bardzo podobny przebieg, a skrzynia wyje na 5 i 6 biegu.
Słyszałem , że skrzynie w Touranach te 6 biegowe często potrafią się po prostu popsuć.
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Touran, Goal,1.9TDI (BLS), 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 17 Lis 2009, 13:35
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Wymiana rozrządu
tourantdi napisał:
Touranos powiedz mi co robisz przy skrzyni biegów?
Bo u mnie bardzo podobny przebieg, a skrzynia wyje na 5 i 6 biegu.
Słyszałem , że skrzynie w Touranach te 6 biegowe często potrafią się po prostu popsuć.
No to wspolczuje bo wiem jak to boli
To moze zaczne od poczatku dla potomnych.
Auto kupione w niemczech osobiscie przeze mnie (pojechalem zdobylem) - zadnej lipy papiery przebieg, faktury o żadnym wale nie moze byc mowy - oczywiscie pofirmowe wiec pewnie troche mu sie dostalo.
W trakcie jazdy testowej niby wszystko bylo ok. Jednak w trakcie powrotu jak sie dobrze rozgrzal to wycie skrzyni bylo juz powaznie slyszalne (glosniej od silnika), na 1 i 2 nie, ale to z racji ze biegi sa krotkie i zaraz przekladasz na 3 i dalej. Wowczas od 3 do 6 wycie skrzyni na zakresie 1,5 - 2,5 obrotow przy utrzymywaniu predkosci. Wycia nie bylo slychac jak schodzi z obrotow, jak wchodzil slychac lekko jak utrzymujesz predkosc przy ww. zakresie obrotow to wycie glosniejsze od silnika, ale zadnych zgrzytow, biegi wchodzily idealnie. Po przyjezdzie do kraju pojechalem (mam swoich super macherow do ktorych mam zaufanie - zadne konowaly) pojechalem do jednego, po jezdzie probnej diagnoza skrzynia biegow wyje, pojechalem do drugiego ta sama diagnoza dodatkowo powiedzial ze prawdopodobnie lozysko atakujace, inaczej mowiac dyferencjał (ASO 1600zł). Gosc pracuje w ASO Mercedesa i powiedzial ze czasem w Vitach sie takie przypadki trafiaja. Obaj stwierdzili ze trzeba sposcic olej i zobaczyc jak wyglada, jak bedzie duza ilosc opilkow to mam problem, trzeba rozebrac skrzynie i zobaczyc co dokladnie sie sypie. W VW ASO jak pojechalem po olej gosc mi powiedzial ze opilki to zawsze jakies beda bo w trakcie pracy cos tam zawsze odpadnie, jednak gorzej bedzie jak w oleju bedzie tzw srebrzanka to wtedy czas skrzyni jest policzony. No i oczywiscie po spuszczeniu oleju srebrzanka byla, moj macher rozebral skrzynie i sie okazalo ze rozlecial sie walek i lozysko, czyli caly dyferencjal i dodatkowo lozysko na 5 tez leciwe. Powstal dylemat robic skrzynie czy kupic uzywana, w ASO goscie mi powiedzieli ze nowa 20tys, no ale do konca nie wiem czy powiedzieli prawde bo juz gadalismy polzartem polserio. W kazdym razie nowa z ASO odpuscilem. Zakup czesci w ASO to koszt ok 2000tys (dyferencjal, uszcelniacze itp, ale bez lozyska na 5 - samo lozysko gdzies czytalem ok 500zl ale to do sprawdzenia. Sa jeszcze goscie co sprzedaja cale skrzynie koszt takiej wacha sie od 1500 do 2000, ale tu uwaga poniewaz zazwyczaj trzeba oddac swoja stara, a wiec goscie jedna skladaja z pieciu, jedni daja gwarancje rozruchowa inni 30dni lub 60dni roznie, niemniej jednak tak naprawde masz skladaka ktorego ktos zrobil nie wiesz co wsadzil i jak dlugo bedziesz sie cieszyl. A cos sie ma na rzeczy poniewaz skrzynia uzywana w niemczech to koszt ok 1000EUR przy niektorych byly podane przebiegi (ok 200-300tys) i daja gwarancje na 12 m-cy, wiec kupno na naszym rynku jest dosc ryzykowne skoro cena dwa razy mniejsza. Tu ja mialem troche szczescia (aczkolwiek zobacze jak dlugo), trafilem skrzynie dokladnie jak moja goscie sprowadzili Tourana w ktorym wysypala sie 6, kupilem ja za 500 zl. Z racji ze moja sie wysypala dosc powaznie, to do tej kupionej wsadzilem swoja 6 i inne ubytki z tamtej. Wczoraj odebralem samochod jezdzi super, skrzynia chodzi swietnie, biegi idealnie, zadnego wycia itp, Tak wiec coprawda sam zlozylem skrzynie ale wiem z czego i tak naprawde tanim kosztem. Chociaz nie wiem jak inni mechanicy ale u tego mojego koszty sa takie: wyjecie skrzyni 200zł wlozenie tez 200zł, a wiec robocizna 400zł, ale jeśli ma byc rozbieranie to kazda z tych czynnosci 400zł a wiec wyjecie rozebranie, zlozenie i wlozenie to koszt 800zł. Powiem dodatkowo dobry mechanik jest nieoceniony, dzwonilem do paru to z rozmowy z nimi juz wynikalo ze sa Debilami i nie powinni wykonywac tego zawodu. Pozdrawiam i zycze powodzenia z tego co opisales nie masz tragedii poniewaz wyje ci 5 i 6 wiec pewnie to lozyska na tych biegach, ze starej skrzyni mam dobre lozyska od 1-4, wiec nieporatuje cie. Jedz do dobrego mechanika niech cie zdiagnozuje kup lozyska i dalej ciesz sie swoim autem. Ja mialem wiekszego pecha. Pogadalem z tym swoim mechanikiem o przyczyny takich awarii bo jak dla mnie skrzynia biegow to mechanika precyzyjna i takie akcje nie powinny miec racji bytu, tym bardziej ze wysypujace sie lozyska biegow 5 i 6 byly opisywane kilka razy na forach VW czy to passata czy golfa wiec problem istnieje. Odpowiedz mechanika jest taka z racji ze to rowniez trafia sie w Mercedesach, wynika prawdopodobnie z bledow konstrukcyjno montazowych, ktos zle co spasuje za scislo za luzno i po jakims czasie dzieja sie takie historie.
A tak na dodatkowo to wycie skrzyni u mnie bylo bardzo podobne jak w duzych fiatach czy polonezach wycie tylnych mostow. A i druga rzecz rob to jak najszybciej poniewaz mozesz rozwalic skrzynie jak sie lozysko zsunie z walka. W tej skrzyni co kupilem tak bylo i wywalilo dekiel od spuszaczania oleju, dobrze ze nie posialo spustoszenia. Natomiast w mojej rodzimej skrzyni gosc na przegladzie przy 134tys mial wskazana wade skrzyni i [cenzura] jeden i kretyn przejezdzil na niej jeszcze 2 tys, wiec stad skrzynia srednio sie nadawala do remontu a przynajmniej jego koszt bylby spory - urok aut firmowych po co robic jak jeszcze jezdzi. I nie pytaj mnie ze byl wpis o skrzyni a ja kupilem auto poprostu nic nie bylo napoczatku slychac, a wpisu nie dostrzeglem poza tym pewnie i tak bym kupil skoro nie bylo slychac a auto swietnie sie prezentuje to wiadomo jak sie czlowiek napali. _________________ Friend of ZafiraKlub.pl MiniVAN to lubie
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Touran, Goal,1.9TDI (BLS), 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 17 Lis 2009, 13:45
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Wymiana rozrządu
igelski napisał:
Cena zależy chyba od serwisu. W ASO w Lesznie koszt wymiany i części (w tym pompa) to 1600 pln.
Pozdrawiam
poza ASO juz duzo taniej, przynajmniej u mnie
wymiana 150zł polecane zamienniki HEPU cały komplet w ekatalogu intercars 780zł, szczegolnie polecane pompy wody tej firmy. Sam stoje przed wymiana i decyduje sie na taki zestaw. Czyli powinno sie skonczyc na niecalym 1000zl _________________ Friend of ZafiraKlub.pl MiniVAN to lubie
Touranos/ a to ,,wycie" skrzyni objawiało sie tylko na obciążeniu czyli tylko na załączonych biegach czy tez podczas jazdy na biegu jałowym??
u mnie jest tak ze wyje ciagle czy na biegu czy na luzie tak samo. sadzałem ludzi do tyłu zeby nasłuchiwali i wszyscy jednogłosnie mowia ze to z prawego tylnego koła....wiec podejzewam albo opona(mam stare) albo własnie łozysko...
odpowiedz jak mozesz w temacie,,wycie tylnych kół" zeby nie rozmywac tego tematu tutaj.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.