Przeszukałem to forum, znalazłem parę tematów o szwankujących wycieraczkach w naszych samochodach, niestety w żadnym temacie nikt nie opisywał podobnego przypadku, który niestety nawiedził moje auto.
Problem z moimi wycieraczkami zaczął się po intensywnym ich używaniu w deszczowy dzień. Zaparkowałem po podróży samochód, poszedłem na spotkanie rodzinne i po powrocie po jakiś 4 godzinach po zapaleniu samochodu, wycieraczki zaczęły wariować. Tak jakby jedna nie nadążała za drugą i dochodziło między nimi do kolizji. Widać było przy tym że sterownik (bądź cokolwiek co nimi steruje) chciał ponownie się zsynchronizować ale bezskutecznie. Wyłączyłem je i jakoś dojechałem do domu. Po powrocie do domu wycieraczki ożyły, lecz jak się okazało nie na długo, sytuacja się powtórzyła doszło do ich zderzenia znowu ze dwa razy i obie zjechały do pozycji startowej, po czym nie dało się ich już uruchomić. Na następny dzień znów ożyły i działały może ze dwa dni, i ostatnio jak parkowałem samochód po wyłączeniu silnika słychać było dziwny dźwięk tak jakby buczący silnik, który próbuje zastartować. Nawet było widać lekko przygasający wyświetlacz (chyba duży pobór prądu) który po chwili ustał. Oczywiście to był silnik jednej z wycieraczki - prawej, lewa o dziwo działała . Później okazało się że spalił się bezpiecznik F3 ten obok akumulatora. Po jego wymianie obie wycieraczki znów chodziły ale może z minutę po czym po wyłączeniu zapłonu to samo brzęk przyblokowanego silnika i po chwili cisza - znów bezpiecznik
Po tym przydługawym opisie, chciałem się zapytać was co to może być ? Zatarty mechanizm ?(wycieraczki jak chodzą to raczej nie widać żeby miały jakiś opór) Spalony silnik ?(to dlaczego od czasu do czasu rusza?)
W sobotę chcę to rozebrać, na co zwracać uwagę ? Są jakieś specjalne sztuczki potrzebne żeby wymontować silnik ? Można taki silnik podpiąć na krótko ?
Myślę ze woda wdarła się do któregoś z silników i najprawdopodobniej uszkodziła Ci sterownik - dodatkowo każdorazowe symulowanie jego pracy"na siłę "powoduje dalsze zniszczenia
http://volkswagen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=75385&sid=273557637b6fd6c4086e8655fd476cb5
Trzeba wymontować sprawdzić naprawić zamontować i będzie wiadomo co i jak.
Myślę ze trzeba podejść do tego jak do oddzielnego urządzenia napędzanego silnikiem elektrycznym - skoro podajesz przyczynę długotrwałą pracę wilgoć to trzeba to uznać za głównego winowajcę i podjąć się naprawy - na pewno przez kolejne wymiany bezpieczników i odkładanie w czasie nic się nie zmieni.
Moze wlal zimowy płyn z alkoholem i sie upily ... ) kliknij w LINK
teraz VW/AUDI dostaje silniczki od "renomowanego dostawcy" z Chin-jakiś "Donghong" czy inny PingPong-cuś... podjechac do ASO i podac VIN ... moze sie lapiesz na AKCJE _________________ LEWOPASMOWYM POWOLNOJEŹDZCOM mówimy kategoryczne NIE )
Re: ( Volkswagen Touran ) odosobniony problem z wycieraczkami
Witam ponownie
Wycieraczki już działają, dzisiaj rozebrałem te mechanizmy, wyciągnąłem silniki i po rozebraniu ich sterowników zauważyłem, że jest tam masa takiego nalotu coś jak nalot na zaśniedziałych stykach lub klemach akumulatora. Niektóre elementy elektroniczne były nim pokryte i zabezpieczenie izolacyjne było wytrawione. Wydaje mi się że do tych obudów sterowników przedostaje się woda która reaguje w jakiś sposób z aluminiowym korpusem silnika wytrącając taki osad.
Wyczyszczenie tego wszystkiego, zabezpieczenie całej płytki elektronicznej folią w płynie, uszczelnienie silikonem obudowy sterowników, przesmarowanie mechanizmów pomogło. Zobaczymy na jak długo. Cała robota nie jest ani skomplikowana ani czasochłonna trzeba mieć tylko trochę cierpliwości i dobrą lutownicę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.