W moim aucie ostatnio zaczął znikać płyn chłodzący - tak ok. 2litry na 1000km. Dużo. Nie ma żadnych wycieków z instalacji, wycieraczki podłogowe w aucie są suche, korek jest szczelny, webasto jest sprawne, w serwisie sprawdzano szczelność silnika - również tutaj wynik był ok. (tyle, że sprawdzali na zimnym silniku).
Czy ktoś może mi powiedzieć jak zdiagnozować usterkę i kurde co to może być? _________________ Podróżnik
Stan oleju sie nie zmienia ?
Może źle odpowietrzone i ginie gdzies? Długiej drogi nie ma, ale pooglądaj chłodnice dobrze, jesli stan oleju jest ok. _________________ Nie udzielam porad na PW.
Zalej zbiornik wyrównawczy do pełna i przy otwartym korku na wolnych obrotach lub lekko podwyższonych sprawdź czy nie pojawiają się bąbelki powietrza. Prawdopodobnie jak nie ma wycieków to są początki uszczelki pod głowicą. Po prostu ten płyn dostaje się do cylindra i odparowuje. Na razie w bardzo niewielkim stopniu dlatego może nie być widać bąbelkowania w zbiorniku wyrównawczym.
Zalej zbiornik wyrównawczy do pełna i przy otwartym korku na wolnych obrotach lub lekko podwyższonych sprawdź czy nie pojawiają się bąbelki powietrza. Prawdopodobnie jak nie ma wycieków to są początki uszczelki pod głowicą. Po prostu ten płyn dostaje się do cylindra i odparowuje. Na razie w bardzo niewielkim stopniu dlatego może nie być widać bąbelkowania w zbiorniku wyrównawczym.
Sprawdziłem jak napisałeś i żadne bąbelki się nie pojawiają.
Znasz może kogoś w okolicach Wrocka kto mógłby zdiagnozować co sie dzieje z tym autem? _________________ Podróżnik
Jestem z trójmiasta. Rozmawiałem z moim magikiem od aut. Mechanik z zamiłowania i wykształcenia. Jest jeszcze jedna możliwość. Sprawdź jak to możliwe jak wyglądają okolice wszystkich króćców przykręconych do bloku i czujników montowanych na zasadzie wcisku z oringiem i zabezpieczeniem. Możliwe jest, że w trakcie pracy gdzieś wydostaje się w niewielkim stopniu płyn, który odparowuje w związku z temperaturą silnika. Ale w takim przypadku powinno byś widać jakieś wyschnięte ślady zacieków. Dobrze że w zbiorniku wyrównawczym jest cisza, uszczelka pod głowicą OK.
Dzięki za radę. Sprawdzę to.
Narazie zalałem go płynem uszczelniającym i widzę, że ubytki zmniejszyły się o połowę.
Dopiero pod koniec czerwca będę miał czas aby podjechać z nim do serwisu co by rzucili okiem. _________________ Podróżnik
moze w tu bedzie podobnie jak miałem kiedys w innym aucie,,, tez mi znikał płyn i nik nie wiedział gdzie az przez przypadek naprawiając co innego w silniku zauwazyli ze płyn wydosytaje sie na zewnątrz bezposrednio na wydech i od razu wyparowywuje ,,i tak to nie było wycieku a płyn znikał,,, diagnza? wymiana uszczelki,,i sie naprawiło,,,, moze to komus kiedys pomoze:
nie widać wycieków a płyn ubywa i zauważyłem że przewody robią się twarde jak odkręcę korek na zbiorniczku to słychać syczenie , jest spore ciśnienie ale po zalaniu zbiornczka płynem bombelków nie widać i spalin nie czuć a jeszcze jedno pod korkiem masła nie widać i olej czysty _________________ TERAZ CZAS NA VW TOUAREG
Witam, koledzy miałem taki sam problem. Na początku powiem, że jeśli płyn znika w dość szybkim tempie to natychmiast trzeba udac się do serwisu!!!!
UWAGA! Ku przestrodze wszystkich....
Ja robiłem jak wy i zatarłem silnik.
Mój przypadek; dolałem 2 litry płynu, bo brakowało, poziom oleju się nie podnosił, dlaczego, bo przy okazji moja turbina pluła dość mocno olej na intercooler!!!! Jeździłem i obserwowałem poziom oleju wraz z poziomem płynu....
Trafiłem do ASO na wymianę turbiny wraz z czyszczeniem intercoolera(bo padła na trasie z południa na północ Polski). Kontynując kilkuset kilometrową drogę nie sprawdziłem poziomu płynu i oleju myśląc, że po ASO mam wszystko OK. Nagle auto stanęło i koniec!!!! Płynu w zbiorniczku brak, a oleju full w siniku (wymieszany płyn z olejem).
Po rozebraniu okazało się że uszczelka jest OK, natomiast płyn dostał się najprawdobodobniej chłodnicą oleju. Wcześniej nie przybywał olej gdyż moja turbina najwyraźniej pozbywała się nadmiaru. Po wymianie turbiny pech chciał, że już go nie gubiła i stąd silni pełny miszanki która doprowadziła do uszkodzenia najprawdopodobniej panewek...
GDYBYM NIE SUGEROWAŁ SIĘ WŁAŚNIE TAKIMI PODPOWIEDZIAMI TO ZAPEWNE POJECHAŁBYM OD RAZU DO SERWISU I SKOŃCZYŁOBY SIĘ NA WYMIANIE CHŁODNICY OLEJU MOŻE WRAZ Z CHŁODNICĄ EGR ZE WZGLEDÓW BEZPIECZEŃSTWA.
A tak niestety czeka mnie zakup nowego silnika. Masakra.
witam nie ma innej możliwości przedostania się płynu do oleju jak przez pęknięty blok silnika ,uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica co się często zdarza w tych silnikach .A to że płyn ci znikał ze zbiorniczka jest tego dowodem . _________________ TERAZ CZAS NA VW TOUAREG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touareg ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.