Wojti12 dobrze pisze: pierwszy u VW w 4-ro cylindrowym silniku był mokry DPF, zbiorniczek obok koła, pompka i zaworek wtryskowy.
Następna generacja to "suchy" DPF, w Paskach pojawia się razem z silnikiem BMP, w Touranch m.in. BLS czy BMM.
Teraz kolej na SCR'a - w Pasku jest to silnik 2,0l CR z rodziny BlueMotion Technology i nazywa się BlueTDI _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Panowie, dzięki za ponowne zainteresowanie się tematem. Trochę mnie to uspokoiło, ponieważ dzisiaj będę robił trasę prawie 850 km po autostradach u nas i u naszych sąsiadów, więc go trochę "przegonię". Poza tym zastanawiam się nad kupnem dobrego interfejsu do kompa (w tej chwili mam stary na COM - 2xKKL, Vag CAN + Commander 1.4 i jakiś skaner VAG CAN), bo te moje niezbyt się nadadzą, jak kiedyś będę chciał wykonać procedurę dopalania filtra. Zastanawiam się jaki interfejs kupić, żeby był bardziej uniwersalny. Czy kupić oryginalny z Ross-Tech, czy może VCP+K line - 2 X USB / CAN + K OBD2 (Vag Can Pro). Macie jakieś doświadczenie w tym temacie?
MAM focusa 16tdci 2006r. 109km, i mam pytanie podobno ja musze płyn dolewac do filtra? jak sprawdzić czy jest za mało? czy tylko w ASO czy można jakoś inaczej np. u jakiegos mechanika?, mam poprostu czeck siwecacy i blad p2002 i nie wiem czy płyn czy trzeba jakoś wypalić go?
Nie chciałem otwierać następnego tematu o filtrach dpf więc tu sie spytam...Mam pytanie czy to jest filtr dpf w moim touranie bo już nie wiem kogo słuchać a zdania sa podzielone....
Witam, nie chcąc śmiecić podpinam się pod ten temat:
dziś jadąc pojawił mi się komunikat "diesel filter particle instructions" i zaświeciła się kontrolka od DPFa, na mocy nic nie spadł reagował na pedał gazu normalnie, więc przyspieszyłem i trochę przejechałem na obrotach powyżej 3000, po jakiś 20 km kontrolka od DPFa zgasła i jakby się przełączyło nagle na komunikat "engine fault workshop" i zaczęła migać kontrolka od świec żarowych, przejechałem kilkaset metrów zjechałem na pobocze, nic się nie działo, obroty w normie, otworzyłem maskę wszystko płynie chodziło, zgasiłem silnik i za jakaś chwile odpaliłem i już nie było żadnego błędu. Co to mogło być? Czy po przepaleniu DPFa to normalne czy coś tu nie gra?
Z góry dzięki za pomoc.
No teraz lepiej
BKC nie miał nigdy DPF'a. Szukałbym raczej przy zaworze EGR bądź przepustnicy, jak pisał Bam. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Panowie, nie chcąc zakładać kolejnego tematu podpiąłem się pod już istniejący. W sumie poprzednio po przeglądzie pisałem w tym wątku, więc będę kontynuował tutaj.
Mianowicie dzisiaj ponownie byłem na przeglądzie. Na liczniku mam już 174580 km. Poprzednio było 158103. Auto z 2007 r. 1.9 BLS. Będąc poprzednio na przeglądzie serwisant powiedział mi, że zapełnienie popiołu w filtrze DPF jest na poziomie 55 gram. Dzisiaj gość powiedział, że jest już 59. Dane te można odczytać z wartości mierzonych w bloku 068 w drugiej grupie. Wartość w grupie 075 bloku 3 wynosi 4,7%.
Skoro moje "załadowanie popiołem" jest już 59 gram, to czy będę musiał wymienić ten filtr DPF, czy może silnik włączy jakiś tryb regeneracyjny samoczynnie? Czy trzeba (można ?) zastosować procedurę awaryjnego dopalania filtra? Dlaczego więc tego nie dopalają w serwisie?
W sumie czytając wątki na różnych forach (między innymi na naszym tutaj forum) dowiedziałem się, że sadza powinna się wypalać samoczynnie, jeżeli od czasu do czasu "pogoni" się trochę autko. Faktem jest także, że ostatnio (przez jakieś 1500 km) moje wyjazdy są tylko do pracy i z powrotem(8-10km, czasem 20-30km 1x na tydzień). Czy zatem gdy przeciągnę na trasie auto (w piątek będę miał do pokonania około 670 km z załadowaną przyczepką - prędkość 80-100 max) powinno się zmiejszyć zapełnienie popiołem? Czy może szykować się na wymianę? A może włączyć procedurę awaryjnego dopalania?
Dziękuję na pomoc i pozdrawiam,
Po prostu jeździj i się nie przejmuj. Jeżeli silnik będzie chciał sobie wypalić sadzę - poinformuje się na ekranie komputera a wtedy zastosujesz się do instrukcji obsługi (przegonisz go odpowiednio) i będzie OK. _________________ Pzdr, Bam
Dzięki za odpowiedź PanBambaryla.
Mam nadzieję, że rzeczywiście tak jest. Dziwi mnie fakt, że gość w serwisie (w Niemczech) mówi, że już jest prawie pełny (59 gram) i będzie trzeba go wymienić, bo powiedział, że popiół się nie wypali z filtra...
Poza tym jak dotąd to nie miałem sytuacji w której komputer by mnie poinformował, że musi sobie dopalić małe co nieco z filtra.
Być może u nich (Niemców) z uwagi na ekologię czegoś takiego jak wypalanie filtra się nie preferuje i o tym nie mówi...
Dzięki za poradę.
Pozdrawiam,
Serwisant z niemiec ma rację coś co się spaliło i wytworzyło zapopielenie filtra już się nie spali dopalić można tylko sadzę.Tak więc dpf po zapełnieniu się wymienia.
Tego się obawiałem. Zastanawiam się tylko nad trasą jaką mam do pokonania, żeby mnie to nie zastało gdzieś w drodze. Chyba raczej w ciągu całej trasy sadza powinna się wypalać na bieżąco. Z tego co się orientuję, to gdy DPF nie będzie dopalał, to będę mógł jechać, ale mocy nie będzie zbyt dużo i obroty jedynie do 3000/min (mam rację??). A może spróbować uruchomić procedurę dopalania filtra?
Dzięki za pomoc i pozdrawiam,
yankee_g
PS. A może go spróbować opukać, lub wyjąć i wytłuc (czy raczej sobie tylko po głowie, bo i tak to nic nie da)??
Witam!Czy wie ktos moze czy wszystkie Tourany od poczatku produkcji mialy montowany filtr czasteczek stalych? Pytam Konkretnie o 1,9 tdi AVQ 2003r.
z gory dzieki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.