Super! Dzieki za odpowiedz. Mniej problemow bez tego pseudo ekologicznego syfu!
Utwierdziles mnie. Moj mechanik troche mi namieszal. Na jego usprawiedliwienie dodam ze sam przyznal ze osobiscie nie wchodzil pod samochod ale wg niego Touran ma dpf-a
witam
a wiecie moze jak to jest z nowym modelem 20 tdi silnik CFH...ten DPF to jest suchy czy mokry? dolewac cos?przepalac? slyszalem ze nowe modele maja juz modyfikowane silniki.
pozdrawiam
( Volkswagen Touran ) filtr cząsteczek stałych DPF = problem
Boję się pytać, bo jestem początkującym internautą, a moderator już mnie zrugał. Ale mam następujące pytanie: mój Touran z 2005 r. ma silnik BKD (odczytałem z naklejki na osłonie rozrządu), jest sprowadzony z Danii i był dwuosobowy, po sprowadzeniu został przerobiony na 7-osobowego. W bagażniku nie mogę znaleźć żadnych naklejek i nie mam książki serwisowej. Nie mogę więc sprawdzić, czy jest w nim dpf, czy nie. Może mi ktoś odpowiedzieć. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Boję się pytać, bo jestem początkującym internautą, a moderator już mnie zrugał. Ale mam następujące pytanie: mój Touran z 2005 r. ma silnik BKD (odczytałem z naklejki na osłonie rozrządu), jest sprowadzony z Danii i był dwuosobowy, po sprowadzeniu został przerobiony na 7-osobowego. W bagażniku nie mogę znaleźć żadnych naklejek i nie mam książki serwisowej. Nie mogę więc sprawdzić, czy jest w nim dpf, czy nie. Może mi ktoś odpowiedzieć. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Temat nie z Touranem ale Passat, te same silniki, może ktoś pomoze
NA Fisie wywala błąd filtra cząstek stałych. Po podpięciu VCDSa w błędach wywala standardowy błąd:
009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)
P242F - 000 - Restricted/Clogged - MIL ON
Przebieg auta to 159tyś. 100% oryginał. Problem pojawił sie po tym jak zepsuła się klapa gasząca i zanim została wymienione autem było jeżdżone około tygodnia.
Jakie wartości pokazuje grupa 108:
Próbowaliśmy wypalić filtr podczas jazdy według procedury dla tego silnika gdyż na postoju nie było możliwe ponieważ zabrudzenie powyżej 40 może być zredukowane tylko podczas jazdy.
Po około 1,5 godzinnej trasie udało się zbić wartość z bloku 3 w grupie 108 do 23. Wtedy próbowaliśmy się zatrzymać i dopalić go na postoju. Jednak procedura dalej nie rusza. Po około 10 minut pracy silnika na postoju wartość w kolumnie 3 znowu przekroczyła 40.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? Czy filtr jest już na tyle zapchany że nie ma szans go wypalić. 99ml w kolumnie 1 nie jest to już za dużo? Dodam że podczas wypalania kolumny 1 i 2 nie udało sie obniżyć tylko kolumnę 3 i to dosłownie na 10 minut.
Wszystko robione poprawnie. Włącznie z Security acces dla wypalania podczas jazdy itd. Warunki temperatur zachowane prawidłowe. Paliwo w baku itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.