Witam
Panowie mam problem , dzisiaj wracając do domu z trasy zapalił mi się na wyświetlaczy symbol filtra i komunikat, pomyślałem że będzie się DPF wypalał.Po jakimś czasie kila km. od domu zaczęła migać kontrolka grzania świec a już przed garażem zaświeciła się żółta kontrolka silnika( niesprawność w układzie wydechowym. Po zapodaniu Vag-a znalazło taki błąd:
008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność
P2002 - 000 - - - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Przebieg: 85347 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 18:03:43
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2016 /min
Prędkość: 74.0 km/h
(bez jednostek): 0.0
Cykl pracy: 20.5 %
(bez jednostek): 45.90
Temperatura: 13.5°C
Czas: 1797.1 s
Kody gotowości: 1 1 0 0 0
domyślam się ,że z jakiegoś powodu nie mogło wypalić filtra.
Czy zna ktoś procedurę awaryjnego wypalania DPF?
znalazłem w necie opis ,może ktoś przełoży na nasze?
1.4l/1.9l/2.0l R4 & 2.5l R5 PD/PPD-TDI
Prerequisites (General):
* Ignition ON
* Engine ON (Idle)
* Coolant Temperature above 50 °C (see MVB 002.4)
* Particle Filter Load below Specification (see MVB 075.3, VAG-COM should give the specified value)
o If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
* Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
Conditions (Driving Cycle):
* Vehicle Speed between 30-60 km/h (18-37 MPH)
* Engine Speed between 1500-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic)
* Duration approx. 15-20 Minutes
* Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 700 °C
Drive the car based on the above conditions until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). In case the regeneration fails there can either be problems with the Driving Cycle Conditions or with the Engine Hardware.
[Select]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]
* Enable Regeneration by Entering 21295.
[Do It!]
[Meas. Blocks - 08]
Select both Groups at once 070 and 075.
[Go!]
MVB 070.1: Regeneration Status (xxxxxxx1 = Normal Regeneration active, xxxxxx1x = Forced Regeneration active)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger
MVB 075.2: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter
MVB 075.3: Particle Filter Load
MVB 075.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter
Now Start the Driving Cycle and keep watching the Measuring Blocks (2nd Person required).
Za mała skutecznośc czyli za mało płynu do dopalania na 99%, Tam jest cos takiego jak sonda lambda która bada sobie spaliny. Uzupełnij płyn, po ok 100tys chyba trzeba, czy cos w okolicy tego, A filtr wytrzymac powinien 200tys. _________________ Nie udzielam porad na PW.
Jestem już po dopalaniu DPF-a z wynikiem pozytywnym
po skasowaniu błędu (żółta kontrolka silnika- niesprawność w układzie wydechowym )
i podaniu kodu 21xxx zapodałem zgodnie z opisem kanały 070 i 075 i w drogę
Wypalanie następuje pomiędzy 1500 -2500 max 3000 obr. a prędkość min. 20 km .Bieg to sprawa indywidualna , ja znalazłem taką drogę mało uczęszczaną i jechałem na II biegu ok 2000 obr/min. procedurę musiałem odpalić dwa razy aż zapełnienie DPF spadło do 10 % ,wtedy system stwierdził ,że jest OK i pokasował błędy a auto dostało kopaaaa . Jeszcze jedna uwaga podczas wypalania za samochodem było biało jak ch.....
cyt "...znalazlem tam rowniez m. inn. informacje mowiaca ze ilosc tankowanego paliwa ma wplyw na dzialanie slynnego DPF'a .."
Proszę o szerszą informację na ten temat.
Pozdrawiam!
cyt "...znalazlem tam rowniez m. inn. informacje mowiaca ze ilosc tankowanego paliwa ma wplyw na dzialanie slynnego DPF'a .."
Proszę o szerszą informację na ten temat.
Pozdrawiam!
chodzi o to ze jednostki ze stajni np: PSA czyli diesle HDI maja dodatkowy zbiorniczek z plynem, ktory jest dodawany do procesu wypalania filtra (plyn dawkowany jest do zbiornika paliwa).
jesli do baku zostanie zatankowana zbyt mala ilosc paliwa komputer w ogole nie odnotuje tankowania i nie doda tego plynu. Ten plyn podnosi temperature wypalania sadzy w DPF....
tak wiec rekomendowane jest tankowanie wiekszych ilosci paliwa
najlepiej pod korek
Znalazłem ciekawe informacje na temat filtra DPF. Może komuś się przyda.
Zamontowany w układzie wydechowym filtr cząstek stałych wychwytuje ze strumienia spalin cząstki sadzy. Cząstki te są całkowicie spalane w procesie samooczyszczania, który z dużą wydajnością odbywa się stale podczas jazdy. Samooczyszczaniu filtra sprzyja równomierna jazda w średnim zakresie prędkości obrotowej silnika (1500-3000 obr./min).
Jeśli mimo to zapełnienie filtra będzie wzrastać i przekroczy ustaloną wartość progową, sterownik silnika zainicjuje oczyszczanie wymuszone. Podczas tej fazy pracy silnika może występować zwiększenie prędkości obrotowej biegu jałowego, niewielki spadek mocy i charakterystyczny grzechoczący odgłos pracy układu wtrysku. Wymienione objawy trwaja kilkadziesiat sekund.
Jeżli ze względu na sposób jazdy (liczne krótkie odcinki jazdy, częsta jazda w utykającym ruchu lub przy dużym obciążeniu) zapełnienie filtra przekroczy kolejny próg, w zestawie wskaźników zapali się lampka kontrolna filtra czastek stałych. Oznacza ona apel do kierowcy, by pomógł w oczyszczaniu filtra. W tym celu trzeba odbyć jazdę z prędkością co najmniej 60 km/h na takim biegu, aby prędkość obrotowa silnika wynosiła 2000-3000 obr./min. Czas na rozpoczęcie jazdy w celu oczyszczenia filtra wynosi 30 minut roboczych pracy silnika. Jeśli zostanie wyłączony zapłon, po czym nastąpi ponowne uruchomienie silnika, oprócz lampki kontrolnej filtra cząstek stałych zapali się także lampka kontrolna składu spalin. Jazda w celu oczyszczenia filtra może trwać kilka minut do pół godziny i kończy się, gdy zgaśnie lampka kontrolna.
Jeśli z jakichś powodów jazda w celu oczyszczenia filtra nie będzie mogła zostać wykonana i zapełnienie filtra w dalszym ciągu będzie rosło, po osiągnięciu kolejnego progu zapełnienia filtra zapali się trzecia lampka kontrolna – lampka wstępnego żarzenia. Z ta chwilą silnik przechodzi do pracy awaryjnej, umożliwiając jazdę z prędkością maksymalnie
60 km/h, aby pozwolić na dojazd do najbliższej Autoryzowanej Stacji Obsługi w celu wykonania serwisowego oczyszczania filtra.
Panowie, pozwolę sobie trochę odgrzać ten temat. Zdążyłem już przeczytać wiele tematów odnośnie DPF.
Byłem ostatnio na przeglądzie. Jako, że przebieg auta mam 158tkm to dodatkowo sprawdzono zapełnienie filtra DPF. Pan powiedział, że jest tam 55 gram popiołu, czyli prawie pełno (bo max to podobno 60 gram). Czy da się tego pozbyć poprzez regenerację jak opisano w procedurze na początku tego wątku? Jest tam taka informacja, że gdyby był zbyt pełny, to procedura regeneracyjna może spowodować zapalenie się auta. Ile wynosi ta górna granica, przy której nie można już przeprowadzić takiej regeneracji? Czy jest jeszcze jakaś inna metoda oczyszczania filtra? Czy trzeba załączać to VAG'iem, czy wystarczyłoby wyjechać na jakąś nieuczęszczaną drogę i po prostu jechać z takimi parametrami jak pisze dudi71?
To ja sie spytam Szanownych troche z innej strony. Jak czesto DPF powinien sie wypalac ? Auto (jak w opisie silnik BLS z DPF, 1.9TDI) kupione przy przebiegu 136tys, aktualnie ok 153 tys. Kupiony w listopadzie (sprowadzony z Niemiec osobiscie - nie kombinowany). Eksploatacja: jesien i zima, wiosna w miescie (z powiedzmy 1-2 razy lekko przegoniony 60km tam i z powrotem). Teraz lato w pełni więc ganiany co weekend ok 200km (tam i z powrotem). DPF ani razu nie dał znać o sobie. I nie wiem czy cieszyć się czy zastanawiać o co chodzi, bo z lektury wynika ze juz dawno powinno cos sie dziac a tu nic. Pozdrawiam _________________ Friend of ZafiraKlub.pl MiniVAN to lubie
nie wiem czy cieszyć się czy zastanawiać o co chodzi,
cieszyc, cieszyc : ) jesli brak jest odpowiednio wysokiej temperatury (jazda miejska, mala szybkosc, krotkie odcinki) filtr (DPF) nie osiaga odpowiednio wysokiej temperatury, nie spala katalitycznie sadzy ktora sie na nim zaczyna gromadzic
zeby taka regeneracja passywna miala miejsce nie trzeba bez przerwy smigac 120km/h ; ) wystarczy co jakis czas jechac troche szybciej i nagromadzona sadza ulegnie wypaleniu, dzieje sie to sukcesywnie i regularnie w trakcie jazdy i periody jak przy wymianie np. oleju nie maja nic do tego
wyzej Spacewalker pisal tylko cos o uzupelnieniu plynu po c. 100K km
wyzej Spacewalker pisal tylko cos o uzupelnieniu plynu po c. 100K km
Dzieki wielkie za odpowiedz. O tym płynie to nie słyszałem, myslalem ze w VW wszystko odbywa sie tylko za pomoca wzbogacenia mieszanki, a ten płyn jest w autach z PSA. To teraz mam pytanie czy sprawdzenie i dolanie tego płynu umie tylko ASO ? Jak ktos zna koszty to poprosze. Niedługo auto rusza w trase wakacyjna i zrobie nim ok 5tys km. Lepiej zeby zagranica nie dopadly mnie jakies dolegliwosci. Przyznam ze w lekturze BHP dot. eksploatacji nie ma wzmianki o tym płynie. _________________ Friend of ZafiraKlub.pl MiniVAN to lubie
w DPFach nie dodajemy zadnego plynu
chyba ze jest to najnowsze rozwiazanie filtra z katalozatorem SCR to wtedy mamy uzupelniac czynnik (ale do rozwiaqzanie w najnowszych modelach)
Chyba nie do konca DPF mokry to nowosc.
cytat z forum passata:
"zima1831-07-09, 11:11
1. czy w passatach b5fl z 2004 roku byly montowane jakies inne silniki 2.0tdi czy tylko ten BGW?
Tylko BGW.
2. czy kazdy z nich ma DPF?
Każdy."
Dodam ze dyskusja dot. mokrego DPF montowanego w tym typie silnika
DPF taki czy inny, moze i dbamy o środowisko za to CHiny dowalą do ozonu to co reszta świata zminimalizuje.
Tak czy owak - jak ktos nie chce miec problemu polecam usunięcie. Domową metodą nie bardzo, bo i sterownik trzeba przerobic z lekka. _________________ Nie udzielam porad na PW.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.