Gdybyś wypełnił ankietę (link na forum) to byś wiedział więcej chociażby o silnikach . Możesz jeszcze poszukać pod hasłem "BLS" _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Nie wypełniam, bo nie mam fury
Poszukam, dzięki za naprowadzenie
Czy informacje zawarte w tabeli Engines są poprawne?
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Touran
Bo według niej, nie było 1.9TDI z DPFem, a wydaje mi się że gdzieś w ogłoszeniach takie mi się przemknęły :/
Fajny wątek,
jako, że jestem na etapie szukania to kolejny dylemat: JAKI silnik kupić??
Ten 1.9 odpadł, mam na oku 2.0 BMM i dla tych, którzy nie rozróżniają ciekawy opis :
Cytat:
Zaczerpniete z innego forum
Kilka slow o 2.0 TDI
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BPW) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
Czyli wynika, że ten 2.0 140KM BMM to taki mocniejszy 1.9 105.
Może się jedną skusić na ego 2.0 ?
Tak wiem... nieszczęsny DPF. Ale nie wiem, czy aby ludzi zbyt nie panikują: przed zakupem obecnego diesla znajomi przestrzegali - "ooo dwumasa pada, turbina też, nie kupuj diesla itd". I co? Zrobiłem 30tys. km i zero problemów.
Niestety: coś za coś, obawiam się, że szukając "tego idealnego" mogę szukać do śmierci
Tak więc 2.0 TDI BMM 140 KM, przebieg 200 tys (rozrząd za 50 tys km), świetne wyposażenie (Goal), serwisowany od początku do końca w ASO za 38 tysiaków to dobry wybór? Dodam, że stan wizualny i środek bez zastrzeżeń (jak nowy...).
Tym bardziej przy takim przebiegu, sprawdź czy już może DPF był wymieniony.
Interpretuj to tak, jeśli dużo rzeczy związanych z eksploatacją było wymienionych, to tym lepiej - ty już nie musisz tego wymieniać _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 230 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Master, Ford C-max, Sprinter 313 - 906
Piwa: 5/3
Wysłany: Wto 01 Mar 2011, 09:01
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) silniki tdi w touranie
Turanek napisał:
Tym bardziej przy takim przebiegu, sprawdź czy już może DPF był wymieniony.
Interpretuj to tak, jeśli dużo rzeczy związanych z eksploatacją było wymienionych, to tym lepiej - ty już nie musisz tego wymieniać
Bardzo mi się spodobał i dziekuje za taka wypowiedz, byłem już na wielu forach samochodowych w związku z częstą wymianą samochodów, ale nidgy nikt nie doradził tak prawdziwie. Zawsze wszyscy pisza jak duzo wymienione to wadliwy, zużyty po bardzo dużym przebiegu mina, ale zawsze trzeba własnie odróznic co i kiedy było wymienione.
witam Mi się trafił Touran z 2004r 100KM od pierwszego właściciela z 144 tys przebiegiem w ciagu roku zrobiłem 33 tys.km Co mogę powiedzieć na temat autka. Rewelacyjny komfort jazdy na długich trasach nie czuć zmeczenia do tego umila rewelacyjny sprzet muzyczny Climatronic i inne dodatki Spalanie(wszystko zalezy od techniki jazdy i operowaniem biegami) w trasie od 4.8 do 5.5 średnia na ok 4500 5,6Litra MInusem jest małą moc przy obciążeniu np 4 osób więcej cza się biegami bawić Jak narazie bez większych awarii głowne podzespoły typu stabilizatory koło pasowe(sprzęgło) alternatora Ceny części do przyjecia. Brakuje mi tylko Regulowanego podłokietnika, oraz problem z pasami które zostają w drzwiach odbijając si na karoserii za słabe sprężyny
Gdyby nie webasto zimą niezbedny byłby zestaw dla polarnika bardzo długo dogrzewa się silnik i szybko traci temperature wiec webasto niezawodna rzecz
Teraz juz wiem zę następny również będzie touranik z młodszego rocznika
wkrótce postaram się wkleić wam swoje autko
Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 54 Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń Posiadane auto: Touran dsg, Polo 6N
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 25 Mar 2011, 02:08
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) silniki tdi w touranie
Wszystko super z tymi wskazówkami, tylko proszę mi powiedzieć jak zwykly "szary zjadacz chleba" ma rozpoznać jakie oznaczenie ma dany silnik jeśli w 100% to jest się tylko pewnym pojemności?
Niedlugo bede kupowal swojego Tourana i jednak zdecyduję sie na 2.0. mam czas i najlepiej bym wzial tego z oznczeniem co Wy podajecie, ale jak to sprawdzic przy ogledzinach?
pozdr
pozdr
Blupol napisał:
Fajny wątek,
jako, że jestem na etapie szukania to kolejny dylemat: JAKI silnik kupić??
Ten 1.9 odpadł, mam na oku 2.0 BMM i dla tych, którzy nie rozróżniają ciekawy opis :
Cytat:
Zaczerpniete z innego forum
Kilka slow o 2.0 TDI
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BPW) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
Czyli wynika, że ten 2.0 140KM BMM to taki mocniejszy 1.9 105.
Może się jedną skusić na ego 2.0 ?
przeczytaj Leksykon Jarrego w Manualach a tam akapit o 'wklejce z bagaznika lub serwisowki'
http://volkswagen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=114509 pod warunkiem ze silnik nie byl wymieniony
typ silnika znajdziesz tez w logu zrobionym VAGiem
...po prawie 3-tyg jeździe za nic w świecie nie zamieniłbym na 105 konnego.
Jazda z tymi 140 kucami to poezja, a spalanie póki co w mieście oscyluje koło 7,5 (wg kompa)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Decyzje zakupowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.