Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk Posiadane auto: Touran BKC/Skoda ASV
Piwa: 0/10
Wysłany: Czw 24 Wrz 2009, 19:53
Temat postu:
silniki tdi w touranie
Witam!
Jako ze coraz bardziej jestem zdecydowany na zakup takiego auta, poprosze jeszcze o Wasze opinie na temat (zwracam sie do uzytkownikow silnikow tdi):
czy silnik w posiadanym przez Ciebie touranie jest odpowiedni do tego auta, a konkretniej to :
- w przypadku posiadaczy 1,9 - czy ów motor daje rade sobie z ta masa, jakie sa predkosci optymalne w trasie -tzn. w km/h oraz rpm. ( w polskich warunkach, czyli tiry i in. busy, nie zawsze wolne ) dla tego silnika i Waszych uszu, ile wowczas spala; no i pytanie moze drazniace - czy myslisz nad "chipem"
- a dla posiadaczy BKD i "kuzynów" - podobnie z ta predkoscia i spalaniem, ale tez czy nie masz teraz takich mysli : "...moglem wybrac 1,9 , bo mniej awaryjne..."
I ogolnie do wszystkich, czy kupujac raz jeszcze tourana, wzialbys z tym samym motorem , czy z in. a moze w ogole nie touran ?
Wiem, ze wrazenia z jazdy i ogolnego uzytkowania to czysto subiektywne odczucia kazdego 'drajvera', ale wszelkie szczere sugestie chetnie wyslucham, znaczy sie przeczytam
pozdr Grzesiek, prawie zdecydowany na tourana tdi
p.s. sorry za bezposrednia forme _________________ Octavia 03'/Touran 05'
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość / region): CZĘSTOCHOWA Posiadane auto: MERCEDES SPRINTER MAX 313 2003R. Ford Focus 1,6 2000r.
Piwa: 4/1
Wysłany: Czw 24 Wrz 2009, 20:52
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) silniki tdi w touranie
drogo kolego jestem posiadaczem 2.0 140 km a mój teść 1,9 105 km . to 105 wersja to minim dla tourana ale róznica w stosunku do 140 km jest duża. w tym roku wracalismy razem z nad morza i powiem że sie trzymał nawet nawet. ale podczas wyprzedzania było najbardziej widać róznice. tak gdzie ja wyprzedzałem bez problemu ( nawet na 6 biegu ) on musiał się troche pomęczyć. a spalanie ok. 0,5 - 1 litra na kożyśc 1,9 tdi. tak na podsumowaniu w kieszeni mała różnica ale na drodze duża.
Cze ja ma 1.9 tdi 90Km z chipem na 122 KM ,samochod ma przejechane 5 tys spalanie 7-7,5 po miescie .Jestem bardzo zadowalony przede wszystkim z bagaznika ogromny cokolwiek przewiez nie ma problem .Silnik 90 KM troszeczke słaby jak bym kupował to wiekszy np 130 + 30 chip = prawie rakieta .Wada dla mnie to hałas b.duzy przy prędkosci 150-170 km i ogolnie słychac tego tdi ,kolega ma audi 2.5 tdi cisza niesamowita a w touran jak traktor .Podsumowanie kupił bym jeszcze raz touran ale chyba bym poczekał do przyszłego roku na nowego tourana z nowymi silnikami cichszymi przede wszystkim.POZDROWIONKA
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1514 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
Wysłany: Pią 25 Wrz 2009, 06:24
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) silniki tdi w touranie
Kup 140Km z końca 2005 lub pocz 2006 i nie bedzie problemów z głowica itp. No i im przebieg mniejszy tym lepiej nie tylko dla sprzęgła ale i całości. Ja mam BKD 140KM i dla mnie to jest takie minimum. Ale nie szaleje tym autem nie wiem jak bo to nie jest limuzyna typu passat. 140 od 105 ma i wiekszy Nm i KM a to się odbija na jeździe. O DSG nie wspomne juz, i jak się zdecydujesz na 2.0 z DSG to każde światła twoje. Nie zmienisz na manuala. _________________ Nie udzielam porad na PW.
Na Twoim miejscu nie kupowałbym 2.0 BKD, osobiście mam taki silnik w swoim i od samego początku mam z nim problemy. Kultura pracy żadna w porównaniu chociażby do 1.9. Głowice padają bardzo często, dwumasy również, nie wspominając o pompach oleju. Jeśli myślisz o Touranie to w zasadzie dobry wybór ale z tego co mówią mechanicy i serwisanci ASO zdecydowanie 1.9 mniej kłopotliwy. Można zrobić mapy i śmiga podobnie. A i jeszcze, w ślad tego co napisał Spacewalker - DSG to jest to, rewelacyjna sprawa. Powodzenia
Witam wszystkich podłączę się pod temat jak już taki jest;) Co powiecie na silnik tdi. 170KM mam takiego Tourana Highline na oku z DSG rocznik 05/2006 przejechane 40000km. Czy te silniki 125KW są wadliwe czy nie, bo mało o nich jest opinii.
Witam
Ja osobiście posiadam w swoim Touranie motorek 1.9 TDI 105 KM BLS z filtrem DPF o ile te 105 KM do normalnej jazdy wystarczy to ten DPF to wg. mnie dziadostwo jakich mało, bo niby ekologia ale podczas dopalania obciachowo to wygląda jak jedzie sobie całkiem spoko auto i ciągnie za sobą smugę dymu...
Co do tego Tourana co masz na oku to przebieg jest jakiś bardzo mało realny ,mój jest z 04/2006 i jak udało mi się sprawdzić historię serwisową wraz z przebiegiem to .... bo liczyłem się ,że jest kręcone ale sądząc po wyglądzie i roczniku nie myślałem ,że aż tyle...
Do tych Twoich 40000 pewnie trzeba dodać z przodu 1 lub 2 .
Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk Posiadane auto: Touran BKC/Skoda ASV
Piwa: 0/10
Wysłany: Pią 25 Wrz 2009, 23:36
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) silniki tdi w touranie
Dzieki Panowie, lecz znalazlem sie troche "w kropce".
2 uzytkownikow aut z takimi samymi silnikami ma calkiem odmienne opinie na temat BKD. I kogo tu posluchac?
A moze silniki 2.0 vw to jakby loteria, jednemu sie uda a drugiemu...
Choc o tym co pisal Spacewalker to slyszalem, ze im mlodszy to lepiej.
Ale czy od rocznikow 06' problemy z nimi calkiem zanikly?
A tak z ciekawosci, to kolega marcello ma ktory rocznik swojego tourana?
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1514 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
Wysłany: Sob 26 Wrz 2009, 07:37
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) silniki tdi w touranie
Ja kupiłem swojego w dokładnie rok temu, miał 70tys , teraz ma 115tys i prócz EGR-a który mi sie spalił nie wymieniłem nic. No nie mowie tu o filtrach, zawieszeniu itp. Silnik super, nie mogłem się poczatkowo przyzwyczaic jak zmieniał mi biegi na ponad 2,2-2,3obr ,ale na SPORT zmienia je jeszcze wyzej. Ale juz mi to nie przeszkadza. Na tiptrionicu jak jezdze do to 2 tys niedociagam nigdy bo max Nm jest ponizej 2 tys wiec nie ma potrzeby. Z silnikami jak i z dwu-masami loteria, ale wiadomo, im mlodszy tym lepszy, byle przebieg był realny. Pompowtryski Ci moga poleceic tak samo jak i w tym z 2003. O passatach się więcej czyta ze bardziej problemowe, no ale 4 letnie auto ma tam ponad 160tys, a przebieg na wszystko wpływa. Touran to auto nie do szalenia, to nie limuzyna, tylko taki family Car, nie zdziw się jak 200km/h nie wyciagniesz. Passat z 2003 roku jaki miałem 1.9 ciagną 215 bez problemu i bez zadnych Chipów.
Mój pali srednio 6,8/100 jak się jezdzi do 110, powyzej to juz ok 7-9l wychodzi. _________________ Nie udzielam porad na PW.
Na Twoim miejscu nie kupowałbym 2.0 BKD, osobiście mam taki silnik w swoim i od samego początku mam z nim problemy. Kultura pracy żadna w porównaniu chociażby do 1.9.
piszac 'od samego poczatku' rozumiem ze masz na mysli chwile zakupu od poprzedniego wlasciciela? (dlatego ciekawe jak poprzedni wlasciciel eksploatowal auto, jak o nie dbal?)
i drugie pytanie: na czym polega wyzsza kultura pracy silnika 1.9 versus 2.0 wedlug Ciebie?
kupilem samochod miesiac temu (112K km, poleasingowy zatem wszystkie czynnosci obslugowe wykonywane na biezaco, udokumentowane w polskim ASO VW) i tymczasem za wiele nie moge o nim powiedziec poniewaz ucze sie go, wsluchuje w niego, czytam instrukcje i posty uzytkownikow na forum
porownan nie bede dokonywal poniewaz jak ktos wspomnial wczesniej odczucia sa subiektywnie i kazdy porownuje do innego auta ktorym jezdzil wczesniej
tymczasem jestem zadowolony, in plus duzy bagaznik, dynamika jazdy fajna co przeklada sie na bezpieczenstwo wykonywanych manewrow, DSG rewelacja, zuzycie paliwa do zaakceptowania, in minus twarde zawieszenie, zaawansowa technologia wykonania co pewnie przelozy sie na wieksze koszty diagnostyki i serwisowania, groza opowiesci o wadach 'wieku dzieciecego' tego modelu ; )
jesli trafilem dobrze w loterii ; ) o ktorej wspomnial Spacewalker bede zadowolony, jesli nie - po prostu sprzedam
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez borge dnia Sob 26 Wrz 2009, 18:00, w całości zmieniany 1 raz
ja mam tourana z 2004 roku 1.9tdi 5 osobowy. Spalanie w trasie 4.8l/100km po miescie(mieszkam w gorach) ok5.5l/100km autko dosc glosne ale komfort jazdy super!!! kup sobie tuorana 1.9tdi i nie patrz na moc. silniki 1.9 tdi sa najlepsze _________________ Z VW nie wycieka olej, on tak zaznacza swoj teren, czesci24.pl
Co do 2.0 TDI odradzono mi w serwisie gdzie serwisowałem wcześniejszego VW. Powiedzieli, że jak Touran to lepiej 1.9 TDI, zdecydowanie rzadziej padaja dwu masy no i oczywiście głowice.
Natomiast , że zawór EGR trzeba wymienić po 100-150 tys.km to normalka.
Ja w moim BKC mam teraz 140 tys.km zawór EGR nowy, świece żarowe zmienione, pasek wielorowkowy i napinacz bo juz strasznie tłukł.
Najbardziej mnie teraz przeraża , że na 5 i 6 biegu wyje skrzynia biegów, pewnie będzie mnie czakała za jakiś czas naprawa:(
Ogólnie jak Touran to 1.9 TDI, no chyba, że ten juz po lifcie to 2.0 TDI lub TSI bym wybrał.
Co do osiągów to 105KM naprawdę daje radę myślałem ,że będzie duzo gorzej.
Zgadzam się z kolegami, że zakup auta to loteria... W swoim niedługim "dorobku" posiadałem kilka modeli VW głównie z silnikami diesla 1.9, stąd moje spostrzeżenie o kulturze pracy. Na w/w autach w sumie przejechałem kilkaset tysięcy kilometrów i praktycznie nic się nie działo, poza bieżącymi wymianami. Obecnie posiadam Tourana 2.0 TDI z DSG z końca 2005 roku, miała to być zmiana na lepsze - niestety nie jest..., od samego początku czyli ponad rok od zakupu - klapa. I tak od dwukrotnej wymiany dwumasa, (która nic nie zmieniła bo cały czas są dziwne odgłosy przy gaszeniu silnika), po konieczności wymiany głowicy i dużo innych mniejszych usterek. To tak w skrócie charakterystyka dwulitrowego VW. Mimo wszystko bardzo lubię to autko i jeśli kiedykolwiek będę zmieniał to na pewno będzie to TOURAN.
Ja posiadam Tourana z 2004r. i silnikiem 2,0l, od roku dokładnie, sprowadzony z Niemiec, tam serwisowany był - jeździł w firmie. Jak do tej pory to wymiana filtrów, płynów, no i na początku wyciek płynu chłodzącego z webasto, to poniesione koszty. Przejechałem prawie 30tys. km, wszystko bez zarzutu, nic nie dzieje się. Jestem b. zadowolony.
Jak czytam o kłopotach (kosztach) kolegów z tym silnikiem to włos na głowie jeży się.
pozdr.
Mojego BKD mam od marca br. niestety ale trochę po kieszeni już mnie pociągnął. Niedawno pękła mi aluminiowa łapa trzymająca silnik od strony rozrządu, silnik opadł, koszt z robotą +/- 1000zł , musiałem wymienić wąż między turbiną a coolerem, notorycznie wyskakiwał przez pourywane zapinki. Mimo przebiegu 112.000 wymieniłem rozrząd i jak sie okazało w ostatniej chwili. Po konsultacji z mechanikiem powiedział że najlepiej wymieniać przy 90.000 i nie czekać na 120. Spotkał już wiele silników TDI które ucierpiały ze względu na zerwany pasek przed terminem wymiany. Ogólnie mam błąd tylnego światła STOP, nie działa mi klimatronic, lewa strona nawiewów nie grzeje. Czasami w czasie jazdy zapala mi się błąd silnika ale na szczeście po chwili gaśnie. A wczoraj pękło ramie tylnej wycieraczki. Bierze olej jak każdy ale może to być wynikiem chipa i ciężkiej nogi. Spotkało mnie jeszcze kilka różnych problemów ale nie będę już przynudzał. Tak więc zaczynam się zastanawiać czy faktycznie Touran to nie jest tak jak piszą na różnych forach, nieudany model... _________________ 7-os, Highline, Xenon, 2004r, 184KM 401Nm
witam,jestem swiezym uzytkownikiem Tourana.chciałbym Was zapytac jak i gdzie mozna znalesc i odszyfrowac jaki faktycznie mam silnik w aucie. na naklejce w bagazniku jest 2.0 103kw ale to tylko naklejka. poprzedni własciel mowił ze silnik był wymieniany....chodzi mi o pojemnosc,moc i oznaczenie mojego silnika-gdzie tego szukac?.... pomozecie?
Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ząbki Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Sty 2010, 01:26
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) silniki tdi w touranie
Witam wszystkich użytkowników VW. Jestem tu nowy więc witam wszystkich serdecznie. Od jakiegoś czasu szukam rodzinnego auta. Po długich rozważaniach i poszukiwaniach jestem skłonny kupić VW Tourana z silnikiem 2.0 140 KM, jednak czytając opinie o tym modelu, już zaczynam się wahać czy to będzie dobry wybór - jak piszą niektórzy, zakup Tourana to loteria... Planuję kupić autko z 2007-2008 roku, diesel z silnikiem 2.0 140 KM. Kolejne obawy to że autka z lat 2007-2008 maja często duże przebiegi, jak zauważyłem średnio 120 - 180 tyś km no i zważając na opinie o awaryjności tych silników mam już wątpliwości... Dodam że dużo podróżujemy z rodziną - rocznie minimum to 30 tyś km Warto mimo wszystko zainteresować się dieslem 2.0? Jak się mają te silniki z lat 2007-2008? Z góry dziękuję za opinie
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość / region): CZĘSTOCHOWA Posiadane auto: MERCEDES SPRINTER MAX 313 2003R. Ford Focus 1,6 2000r.
Piwa: 4/1
Wysłany: Nie 10 Sty 2010, 14:29
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) silniki tdi w touranie
witaj kolego. myślę że obawy co do tdi z tych roczników są nie są uzasadnione. Te silniki miały wady z blokami ale we wcześniejszych latach do polowy 2005 r. Ja jestem użytkownikiem 2.0 tdi z 2004r. od ponad 1,5 roku zrobiłem nim 35tyś km. może mało jak dla nie których ale oprócz zmiany oleju nic żadnych komplikacji ( odpukać w niemalowane ) , miałem znikający płyn ale na szczęście to nie blok silnika. Duże znaczenie ma zakup samochodu z pewnego źródła i nie pochopnie , lepiej wydać 150 zł i sprawdzić jego historię niż zaoszczędzić a potem tylko płakać. z mojego doświadczenia nie ufaj na słowo albo na książkę serwisową. Jeśli już masz upatrzony model wydaj parę zł. Jakby mnie było stać zamienił bym swojego na nowszy model z tym samym silnikiem. pozdrawiam
Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ząbki Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Sty 2010, 13:24
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) silniki tdi w touranie
MAXDAR napisał:
witaj kolego. myślę że obawy co do tdi z tych roczników są nie są uzasadnione. Te silniki miały wady z blokami ale we wcześniejszych latach do polowy 2005 r. Ja jestem użytkownikiem 2.0 tdi z 2004r. od ponad 1,5 roku zrobiłem nim 35tyś km. może mało jak dla nie których ale oprócz zmiany oleju nic żadnych komplikacji ( odpukać w niemalowane ) , miałem znikający płyn ale na szczęście to nie blok silnika. Duże znaczenie ma zakup samochodu z pewnego źródła i nie pochopnie , lepiej wydać 150 zł i sprawdzić jego historię niż zaoszczędzić a potem tylko płakać. z mojego doświadczenia nie ufaj na słowo albo na książkę serwisową. Jeśli już masz upatrzony model wydaj parę zł. Jakby mnie było stać zamienił bym swojego na nowszy model z tym samym silnikiem. pozdrawiam
@MAXDAR,
Dzięki za swoją opinię Tak myślałem że rocznik od 2006 nie będzie sprawiał problemu, bo jak czytałem że do 2005 były problemy z kołem dwumasowym ale obawy pozostały Będzie to mój pierwszy zakup używanego auta Oczywiście że przy kupnie będę bardzo ostrożny i poproszę o sprawdzenie w serwisie VW stanu auta łącznie z historią przebiegu. Nie mam jeszcze upatrzonego auta ale dużo już szukałem i kilku potencjalnych sprzedawców mam na oku Martwi mnie jeszcze jedno, dlaczego większość Touranów w PL (tych sprowadzanych) z roku 2006 czy 2007 ma średnie przebiegi rzędu 140 - 190 tyś km natomiast sprawdzając strony niemieckie takie roczniki za taką cenę 10 - 13 tyś euro mają przeważnie przebiegi poniżej 100 tyś km? Czyżby te sprowadzane były skupowane od firm a nie od osób prywatnych? Bo 3 letnie auto z przebiegiem powyżej 150 tyś daje do myślenia i zastanowienia się przed zakupem Prosiłbym o ile to możliwe podanie sprawdzonych sprzedawców. Z góry dziękuję
wiekszosc tych aut jest z firm bo kto prywatnie zrobi w ciagu 3 lat tyle km???? praktycznie osoby prywatne nie sprzedaja tak mlodych aut - chyba ze po jakis przygodach
witam fanow tourana!!! ja tez jestem posiadaczem Turka 2.0 140km-po chipowaniu na 170km ,spisuje sie bardzo dobrze.jezdze czesto do norwegi okolo 1000kilometrow. i nic sie nie dzieje ,idzie jak rakieta.
ale bardzo mnie interesuje wersja 170km -cross- jaka jest opinia tych silnikow i calokształt.
mam chrapke na nowy lub uzywany. prosze o opinie tego modelu
pozdrawiam
koledzy ja spytam o silnik benzynowy 2 litrowy co o nim sadzice bo tak myślę czy następny tyranek nie będzie z 2 litrowym benzyniakiem
a i doszły mnie słuchy ze w tyranklach montowano 2.5 tdi prawda to??? jesli tak to czy ktos miał do czynienia z takim??
Nigdy nie było silnika 2,5 TDI w Touranie, nawet nie wiem czy ostatnia wersja (rzędowa pięciocylindrówka) zmieściłaby się w poprzek.
W maju tego roku będzie nowy Touran GPII, a w ofercie będzie benzyna już od 1,2l 105 KM, najmocniejsza będzie 1,4 TFSI 170 KM. Z Diesli już tylko silniki CR od 1,6l z 105 KM do 2,0l 140-170 KM. Z rodziny 2,0l najmocniejszy 180 KM z podwójnym doładowaniem na razie jest tylko w T5 GP. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 54 Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń Posiadane auto: Touran dsg, Polo 6N
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 30 Gru 2010, 02:18
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) silniki tdi w touranie
Śledzę sobie to forum regularnie tak jak zresztą różne ogłoszenia sprzedaży. Zakup nowego auta zbliża się średnimi krokami bo to jeszcze parę miesięcy, a bałagan w głowie coraz większy.
Oczywiście chodzi o silnik... 1,9 czy 2,0.
Zdania są bardzo podzielone i nie ma jednoznacznej odpowiedzi jakie modele są pozbawione większości wad.
Czy ktoś jasno może określić od jakich roczników silnik 2,0 to bezpieczna opcja?
Będę celował w roczniki od 2005 roku wzwyż jeśli chodzi o model przed liftem. Jeśli wszystkie przedlifty i silniki 2,0 to tykające bomby kupię 1,9, albo dołożę(czego wolałbym uniknąć) do polifta 2,0 jeśli fundusze na to pozwolą, ale z drugiej strony wolałbym bogatszą wersję przedlifta niż naciąganą polifta byle by była.
Jakieś nowe opinie? _________________ Pozdrawiam!
1. 1.9 TDI ma kulturę pracy wyraźnie niższą niż 2.0 TDI, prawdopodobnie chodzi o 16V. Sprawdzone na kilku jazdach próbnych.
2. 2.0 łyka ewidentnie więcej paliwa, między 0,5 a 1 l/100 km, jak dla mnie to spora różnica.
3. 2.0 można trafić na "bombę", koszta napraw mogą być b. wysokie, szansa na coś takiego w 1.9 znacznie niższa.
4. 2.0 mocniejszy i to się czuje, przyjemność z jazdy znacznie wyższa.
5. Po lifcie 2007 auto znacznie zbrzydło, ja bym go za darmo nie chciał , to już osobiste odczucia, tylko tylne lampy sobie zmieniłem na poliftowe bo ładniejsze są.
6. Gdybym dzisiaj miał kupić szukałbym najpierw 1.9, a z braku dobrej oferty to 2.0 ale ze sprawdzeniem że nie jest obarczony jakimś błędem konstrukcyjnym, jak to poznać niestety nie powiem, jak sam czytałeś są różne wersje co do daty produkcji kiedy już jest silnik poprawiony na 100%. _________________ pozdrawiam, jarry
Wie
Silnik 2,0l 8V 103 kW BMM z DPF'em był alternatywą do starszych znanych już jednostek 2,0l 100 i 103 kW 16V. Pojawił się też w Golfie V, a w Touranie był oferowany w MR'06 od ok. lutego 2006. Ta "alternatywa" była droższa od silnika bez DPF o ok. 570 Euro - ekologia kosztuje _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Jesteś chodzącą encyklopedią wiedzy na temat tego samochodu
Dzięki wielkie.
Znajomy ma takiego i nie narzeka na awaryjność, a już trochę nim zrobił, więc zastanawiam się, czy może jednak nie zacząć jednak brać pod uwagę przy zakupie również takiej jednostki - oprócz 1.9TDI.
Tylko silniki BMM miały DPF?
Gdybyś wypełnił ankietę (link na forum) to byś wiedział więcej chociażby o silnikach . Możesz jeszcze poszukać pod hasłem "BLS" _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Nie wypełniam, bo nie mam fury
Poszukam, dzięki za naprowadzenie
Czy informacje zawarte w tabeli Engines są poprawne?
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Touran
Bo według niej, nie było 1.9TDI z DPFem, a wydaje mi się że gdzieś w ogłoszeniach takie mi się przemknęły :/
Fajny wątek,
jako, że jestem na etapie szukania to kolejny dylemat: JAKI silnik kupić??
Ten 1.9 odpadł, mam na oku 2.0 BMM i dla tych, którzy nie rozróżniają ciekawy opis :
Cytat:
Zaczerpniete z innego forum
Kilka slow o 2.0 TDI
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BPW) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
Czyli wynika, że ten 2.0 140KM BMM to taki mocniejszy 1.9 105.
Może się jedną skusić na ego 2.0 ?
Tak wiem... nieszczęsny DPF. Ale nie wiem, czy aby ludzi zbyt nie panikują: przed zakupem obecnego diesla znajomi przestrzegali - "ooo dwumasa pada, turbina też, nie kupuj diesla itd". I co? Zrobiłem 30tys. km i zero problemów.
Niestety: coś za coś, obawiam się, że szukając "tego idealnego" mogę szukać do śmierci
Tak więc 2.0 TDI BMM 140 KM, przebieg 200 tys (rozrząd za 50 tys km), świetne wyposażenie (Goal), serwisowany od początku do końca w ASO za 38 tysiaków to dobry wybór? Dodam, że stan wizualny i środek bez zastrzeżeń (jak nowy...).
Tym bardziej przy takim przebiegu, sprawdź czy już może DPF był wymieniony.
Interpretuj to tak, jeśli dużo rzeczy związanych z eksploatacją było wymienionych, to tym lepiej - ty już nie musisz tego wymieniać _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 230 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Master, Ford C-max, Sprinter 313 - 906
Piwa: 5/3
Wysłany: Wto 01 Mar 2011, 09:01
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) silniki tdi w touranie
Turanek napisał:
Tym bardziej przy takim przebiegu, sprawdź czy już może DPF był wymieniony.
Interpretuj to tak, jeśli dużo rzeczy związanych z eksploatacją było wymienionych, to tym lepiej - ty już nie musisz tego wymieniać
Bardzo mi się spodobał i dziekuje za taka wypowiedz, byłem już na wielu forach samochodowych w związku z częstą wymianą samochodów, ale nidgy nikt nie doradził tak prawdziwie. Zawsze wszyscy pisza jak duzo wymienione to wadliwy, zużyty po bardzo dużym przebiegu mina, ale zawsze trzeba własnie odróznic co i kiedy było wymienione.
witam Mi się trafił Touran z 2004r 100KM od pierwszego właściciela z 144 tys przebiegiem w ciagu roku zrobiłem 33 tys.km Co mogę powiedzieć na temat autka. Rewelacyjny komfort jazdy na długich trasach nie czuć zmeczenia do tego umila rewelacyjny sprzet muzyczny Climatronic i inne dodatki Spalanie(wszystko zalezy od techniki jazdy i operowaniem biegami) w trasie od 4.8 do 5.5 średnia na ok 4500 5,6Litra MInusem jest małą moc przy obciążeniu np 4 osób więcej cza się biegami bawić Jak narazie bez większych awarii głowne podzespoły typu stabilizatory koło pasowe(sprzęgło) alternatora Ceny części do przyjecia. Brakuje mi tylko Regulowanego podłokietnika, oraz problem z pasami które zostają w drzwiach odbijając si na karoserii za słabe sprężyny
Gdyby nie webasto zimą niezbedny byłby zestaw dla polarnika bardzo długo dogrzewa się silnik i szybko traci temperature wiec webasto niezawodna rzecz
Teraz juz wiem zę następny również będzie touranik z młodszego rocznika
wkrótce postaram się wkleić wam swoje autko
Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 54 Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń Posiadane auto: Touran dsg, Polo 6N
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 25 Mar 2011, 02:08
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) silniki tdi w touranie
Wszystko super z tymi wskazówkami, tylko proszę mi powiedzieć jak zwykly "szary zjadacz chleba" ma rozpoznać jakie oznaczenie ma dany silnik jeśli w 100% to jest się tylko pewnym pojemności?
Niedlugo bede kupowal swojego Tourana i jednak zdecyduję sie na 2.0. mam czas i najlepiej bym wzial tego z oznczeniem co Wy podajecie, ale jak to sprawdzic przy ogledzinach?
pozdr
pozdr
Blupol napisał:
Fajny wątek,
jako, że jestem na etapie szukania to kolejny dylemat: JAKI silnik kupić??
Ten 1.9 odpadł, mam na oku 2.0 BMM i dla tych, którzy nie rozróżniają ciekawy opis :
Cytat:
Zaczerpniete z innego forum
Kilka slow o 2.0 TDI
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BPW) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
Czyli wynika, że ten 2.0 140KM BMM to taki mocniejszy 1.9 105.
Może się jedną skusić na ego 2.0 ?
przeczytaj Leksykon Jarrego w Manualach a tam akapit o 'wklejce z bagaznika lub serwisowki'
http://volkswagen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=114509 pod warunkiem ze silnik nie byl wymieniony
typ silnika znajdziesz tez w logu zrobionym VAGiem
...po prawie 3-tyg jeździe za nic w świecie nie zamieniłbym na 105 konnego.
Jazda z tymi 140 kucami to poezja, a spalanie póki co w mieście oscyluje koło 7,5 (wg kompa)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Decyzje zakupowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.