Rozrząd - przestawiony w czasie jazdy. Jakie konsekwencje?
Witam wszystkich.
Jest to mój 1 post i w zasadzie od razu przychodzę z dość poważnym problemem. Wczoraj 200km od domu nastąpiła awaria w Transporter 1.9D 92r. Mianowicie w czasie jazdy z prędkością ok. 80km/h zerwał się pasek od alternatora, wkręcił w pasek rozrządu który zmienił swoje położenie - przestawił się - tak powiedział miejscowy tam mechanik. bez większych oględzin zawołał 3-4tys za naprawę. auto jednak wróciło do domu na holu. i teraz moje pytanie czy rzeczywiście pewne jest to że pogięły się zawory itd i silnik jest do poważnego, kosztownego remontu? czy może problem może się okazać mały i skończy się na wymianie i fachowym ustawieniu pasków?
bardzo proszę o pomoc, auta potrzebuje do pracy i bardzo zależy mi na czasie.
będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi, pomoce, sugestie.
Re: ( Volkswagen T4 ) Rozrząd - przestawiony w czasie jazdy. Jakie konsekwencje?
Przewaznie sa po zerwanym pasku rozrzadu uszkodzone zawory,szklanki hydrauliczne.dodatkowo koszt uszczelki pod glowica,jezeli glowica jest prosta,mozna sobie darowac planowanie glowicy/dodatkowy koszt/jak widze jak warsztaty naciagaja wciaz z tym planowaniem glowic to zle mi sie robi...co do kosztow czesci
rozrzad kompletny 250zl
szklanki hydr.20zl/1 sztuka
uszczelki 100zl,ceny zaworow sa mi nieznane
ostatni zerwany pasek kosztowal mnie czesci 600zl z zaworami,robocizna 400zl,czas naprawy to kilka godzin.dolicz sobie olej,plyn chlodniczy,calkowity koszt to w twoim przypadku nie wiecej jak 1500zl,ten mechanik moze chcial przeprowadzic kompletny remont silnika:?: pozdr
p.s.ale zanim zaczniesz wieksza naprawe,zaloz nowy pasek,uruchom silnik,moze jednak nic wiekszego,ale z praktyki moge powiedziec ze jest to mniej realne _________________ Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
Re: ( Volkswagen T4 ) Rozrząd - przestawiony w czasie jazdy. Jakie konsekwencje?
Ano może, może. Osłona koła rozrządu przy tłumiku drgań na wale korbowym nie przylega dokładnie do niego. Jest tam szczelina i rozwarstwione włókna paska alternatora nawijają się na koło rozrządu i pasek rozrządu przeskoczy bez problemu. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen T4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.