Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): WARSZAWA Posiadane auto: PASAT1.9TDI.110KM.KOMBI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 04 Lis 2009, 22:50
Temat postu:
MAM PROBLEM CHYBA Z TURBINOM
WITAM POSIADAM PASSATA 1.9 TDI KOMBI 110KM.WARIANT.MAM PROBLEM CIĄGNIE DO 120KM A POWYŻEJ MOŻNA ZROBIĆ DZIÓRĘ W PODŁODZE A WIĘCEJ NIE PÓJDZIE CZY TO PROBLEM Z TURBINĄ,WYMIENIŁEM ZAWÓR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA,PRZEPŁYWKĘ,NIE POMOGŁO NIE WIEM CO Z TYM ROBIĆ CO WARSZTAT TO CO INNEGO MÓWIĄ KOSZMAR.POZDRAWIAM _________________ GINTER76
Re: ( Volkswagen Passat ) MAM PROBLEM CHYBA Z TURBINOM
Masz najprawdopodobniej zapieczone kierownice turbiny,niestety taki już urok sprężarek ze zmienną geometrią łopatek że lubią się "przyciąć",średni koszt czyszczenia bodaj ze 400 pln,ale zależy gdzie się udasz,można też spróbować samemu,tu jest przykład:
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086&highlight=czyszczenie+kierownic _________________ Miłośnik of Turboklekotzzz
Re: ( Volkswagen Passat ) MAM PROBLEM CHYBA Z TURBINOM
Na sam początek radziłbym sprawdzić węże idące od turbosprężarki do intercoolera,mogą być nieszczelne lub pęknięte a wtedy zasysa lewe powietrze co może być przyczyną że auto wpada w tryb awaryjny.Chodzi o ten gruby przewód co odchodzi od turbo do belki przedniej na dole(po lewej stronie stojąc przodem do silnika w kształcie litery S) i drugi idący z belki do intercoolera w kształcie kolanka.
Następnie można sprawdzić wężyki podciśnienia(są to te cienkie łączące zawory N75 i egr, jak i równieżrównież wychodzący od turba).Często bywają one przepalone lub przetarte czasami wypięte.
Następnie zawór N75,znajduje się koło wentylatora z przodu przy chłodnicy.
Najlepiej by było jakbyś mógł taki zawór na moment użyczyć z innego auta grupy VAG i przejechać się na podmiance-jeżeli jazda się poprawi i nie wpadnie w tryb awaryjny to znaczy że popsuty był zawór.
Pozostał jeszcze przepływomierz-znajduje się koło filtra powietrza wychodzi z niego wtyczka ,również można go podmienić i przejechać się i sprawdzić jak auto się ma.
No i na koniec zostanie turbina, można poruszać sztangą odchodzącą od niej,możliwe że taki zabieg odmuli zapieczone wnętrze turbiny.
Jakbyś miał dostęp do kompa z VAGiem to na pewno podpięcie go pod auto by wiele wyjaśniło. _________________ Dlaczego jeżdżę Volkswagenem?
-Bo nie lubię tandety...
WITAM POSIADAM PASSATA 1.9 TDI KOMBI 110KM.WARIANT.MAM PROBLEM CIĄGNIE DO 120KM A POWYŻEJ MOŻNA ZROBIĆ DZIÓRĘ W PODŁODZE A WIĘCEJ NIE PÓJDZIE CZY TO PROBLEM Z TURBINĄ,WYMIENIŁEM ZAWÓR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA,PRZEPŁYWKĘ,NIE POMOGŁO NIE WIEM CO Z TYM ROBIĆ CO WARSZTAT TO CO INNEGO MÓWIĄ KOSZMAR.POZDRAWIAM
SIEMA MIALEM TO SAMO ... TAK TO WINA TURBINY ZA DUZO POMPUJE I KOMPUTER JA ODCINA BY NIEROZERWALA SILNIKA MOZNA ZROBIC TO SAMEMU LUB DO MECHANIKA MNIE TO KOSZTOWALO 500 ZL A NAPRAWA POLEGALA NA OCZYSZCZENIU NAGARU WIEC NIEDAJ SIE WKRECIC NA REGENERACJE TURBINY BO TO SCIEMA I ZAPLACISZ DWA RAZY TYLE POZDRO... WIDZE ZE JESTES Z WAWKI WIEC POWIEM CI ROBILEM TO NA BOKSERSKIEJ 2
Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): WARSZAWA Posiadane auto: PASAT1.9TDI.110KM.KOMBI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 29 Lis 2009, 11:38
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Passat ) MAM PROBLEM CHYBA Z TURBINOM
Witam koledzy byłem w warsztacie podłączyli auto pod komputer i w trakcie jazdy wykazało że turbina do wymiany [podobno brak parametrów tak mi powiedziano] + siłownik który jest pod zaworem egr nie działa zacina się,czy na warsztacie mają rację wymieniać tą turbinę? a węże podciśnienia itp są w porządku.Więc koledzy wymieniać turbinę??? pozdrawiam ginter _________________ GINTER76
Re: ( Volkswagen Passat ) MAM PROBLEM CHYBA Z TURBINOM
Jeżeli czyszczenie kosztuje 500zł (jak napisał kolega omen) to wydaje mi się że to szkoda pieniędzy bo regeneracja to jest koszt 600-700 zł + montaż-demontaż. Warto dołożyć te kilka zł i mięć pewność, już nie raz się spotkałem że po czyszczeniu (nie zawsze) ale problem szybko wraca.
Po za tym nie wiadomo czy za miesiąc dwa turbina nie będzie puszczać oleju, a przy regeneracji mamy gwarancję. _________________ FACEBOOK , YOUTUBE " 186" Galaxy Alhambra Sharan i inne, instrukcje napraw, manuale, porady.
Re: ( Volkswagen Passat ) MAM PROBLEM CHYBA Z TURBINOM
Nie ma to jak sie zarejestrować tego samego dnia i polecać na forum swój warsztat prawda radek_s ? _________________ “Potrzeba czasu żeby dokonać rzeczy trudnych. Aby dokonać rzeczy niemożliwych potrzeba trochę więcej czasu.”
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Passat ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.