podobno po 120 tyś km. W Bielsku -Białej w serwisie VW możesz potwierdzić przebieg telefonicznie jednak historii nie chcą przekazywać _________________
Zalecana wymiana rozrzadu w 1.9 TDI wg serwisu VW Besmarex w Zabrzu to 90.000km . Oczywiscie ksiazkowe wartosci tak jak podal Touranek.
A to kiedy wymieni wlasciciel - to juz inna sprawa.
Podejrzewam ze wiekszosc serwisow "zaleca" wczesniejsza wymiane, niz przewiduje fabryczna norma. Mysle ze sa osoby ktore zrobily wiecej niz 150.000km bez awarii, natomiast ryzyko istnieje zawsze - w szczegolnosci gdy auto nie jest juz na gwarancji.
Podejzewam ze nie male znaczenie ma sposob wykorzystania pojazdu - poruszanie sie po dlugich trasach, czy ruch miejski , czeste rozruchy itp.
Oczywiscie mozna by tak naciagac wszystkie normy i robic czy wymieniac wszystko wczesniej, natomiast uwazam ze rozrzad jest takim elementem ktory uszkodzony jak wiadomo ma bardzo przykre nastepstwa.
Kupiłem Tourana od niemca który powiedział mi, że rozrząd był wymieniony. Ale nie w servisie tylko u pana Zenka w garażu. Nie zaufałem mu i postanowiłem wymienić cały układ rozrządu łącznie z pompą wody.
pojechałem do Serwisu VW i ku mojemu zdziwieniu spotkałem tam swojego kolegę który zajmuje się obsługą klienta. Załatwił mi za darmo historie serwisu i dał numer tel do człowieka który pracuje w tym Servisie i robi rozrządy. Skontaktowałem się z nim i od ręki wymienił mi w (3 godz) cały ten sprzęt. Na oryginalnych częściach !!! Okazało się że niemiec nie kłamał, ale części które były wsadzone do mojego Tourana były nie oryginalne. Czyli zgodnie z tym co powiedział Niemiaszek (Zenek wymienił) ,ale częsci były SKF-u. Za wymianę i części +pompa zapłaciłem 900 zł. Także cena Rewelacyjna. Człowiek który mi to robił to prawdziwy fachowiec. Byłem przy wymianie i w 3 godziny to myślę, że wynik super. Ja mam spokojną głowę.
Pozdrawiam.
W moim BKD wymieniłem przy 113.000 Był w opłakanym stanie. Napinasz prawie sie rozleciał. Mechanik który mi wymieniał stwierdził że komplet powinno się wymieniać przy 90.000 _________________ 7-os, Highline, Xenon, 2004r, 184KM 401Nm
Simon CT zgadza się, ale to jest mowa o kolejnej wymianie po 90 tyś.
Pierwsza wymiana rozrządu od nowości jest po 120 000. Tak mówi producent czyli VW, natomiast następna już po 90 000. To samo usłyszałem od człowieka który wymieniał u mnie rozrząd. Jest to mechanik który pracuje w serwisie VW. Może też być sprawa typu silnika i rozrządu, ale tego nie mogę powiedzieć, bo nie wiem jak to się ma w stosunku do innych typów TDI. Mój jest AVQ i tak zostałem poinformowany.
Pozdrawiam
Ale mi chodziło o to że pierwszy komplet rozrządu powinno wymienić się przy 90 bo zalecanych 120 może nie przejechać _________________ 7-os, Highline, Xenon, 2004r, 184KM 401Nm
a mam takie pytanie jak już poruszono temat rozrządu .. czy jest jakaś możliwość sprawdzenia czy przebieg auta jest autentyczny ? mam książke serwisowa ale sam nie wiem czy jej wierzyć mam tourana 2004 rok i jak go kupiłęm miał 146 tyś przejechane ... a rozrząd był przy 120 wymieniany i sam nie wiem czy mu ufać czy nie ... obecnie mam 161 tyś przejechane _________________ --------------------------------------------------
Po numerze VIN jesteś w stanie jeśli masz znajomości otrzymać historię samochodu u autoryzowanego dealera. Jeśli auto było serwisowane w autoryzowanych serwisach. Oficjalnie mają zakaz udzielania takich informacji. Skoro masz książkę to przynajmniej dane w systemie serwisowym powinny być zgodne z Twoją książką.
Podobno czegoś można się dowiedzieć w VW w Poznaniu pod numerem 61 650-50-00 taką informację udzielił mi pracownik VW Bursiak Łódź.
Swoją droga jest to dla mnie żenujące. Takie praktyki to pomoc dla handlarzy samochodami którzy zbijają liczniki. Przeciętny zjadacz chleba nie dowie się niczego w serwisie na temat samochodu który planuje kupić. _________________ 7-os, Highline, Xenon, 2004r, 184KM 401Nm
Jesli jestes wlascicielem nie ma zadnego problemu aby sprawdzic historie serwisowa samochodu - jesli zamierzasz kupic to faktycznie jest problem - trzeba miec znajomosci
no właścicielem jestem auta .. a auto mam z belgi i gdzieś kiedyś słyszałęm ze belgia nie ma swojej bazy to prawda ? ... dokładnie tak jak mówicie to wszystko jest bardzo żenujące ... ale co zrobimy ... ale z drugiej strony tak sobie mysle że wg ksiazki dwumas nie był wymieniany a poki co ( odpukać ) działa wiec raczej jakby miał wiecej to już by dawno padł .. bynajmniej wiekszość osób wymienia go juz przy 120 tys .. ok to skoro mówicie że powinni mi udzielić info to jutro zadzwonie .. wielkie dzieki )
p.s auto było u 2-ch elekroników i oboje stwierdzili że nie było cofane choć jeden z nich stwierdził że kompa też już jakoś idzie obejść ... _________________ --------------------------------------------------
I co Ci to da jak przed kazdą wiztą w uzedzie czy przeglądzie ktos bedzie cofał licznik o 15-20tys, prowadził własną kontrole przeglądów itp i trzymał jednym słowem reke na pulsie? Nic nie sprawdzisz. UK niby tez taka legalna i fraudów nie ma, a jak kręca szafy to na 3 x mniej niz w PL. Tyle ze tam auto z przebiegiem 300tys mil nie miało od nowości wymienianego zawieszenia nawet. W Pl to juz by 4 razy mialo wymienione. _________________ Nie udzielam porad na PW.
dodzwoniłem się wkońcu pod ten numer i oczywiście tekst : Przepraszam ale niestety ze względu na zarzadzenie producenta nie udzielamy takich informacji ;/ ten kraj jest poporstu chory ;/ .. a moze ma ktoś znajomość gdzieś ? zapłace ale chetnie chciałbym się dowiedzieć czy moj przebieg jest autentyczny ... _________________ --------------------------------------------------
Ja właśnie jestem po wymianie rozrządu. Stało się to po 100k, przebieg oryginalny bo auto od urodzenia.
W moim przypadku samochód sam poprosił o wymianę - tzn silnik zmienił swój odgłos, ze zwykłego mruczenia stał się głośniejszy, nawet bardziej metaliczny w odczuciu. Bałem się że to coś ze skrzynią (mam DSG) bo odgłos głównie był słyszalny podczas stania.
Po wymianie rozrządu silnik znów miło mruczy.
Samochód od kiedy skończył 3 lata serwisuję poza ASO.
Koszt samego przeglądu 60 tys w ASO wyniósł mnie 1150 zł za olej i kilka filtrów. ....i żaróweczkę 5W.
Aktualnie wożę auto do sprawdzonego mechanika we Wrocławiu, został polecony z dwóch "niezależnych" źródeł więc jest OK. Poza tym po kilku wizytach nie mam zastrzeżeń. Z wymianą oleju w DSG odesłał mnie do ASO więc mogę się domyślać że za to, czego nie czuje się pewny, brać się nie będzie.
Wymiana objęła (część rzeczy przy okazji)
- rozrządu (komplet)
- koło (sprzęgło) alternatora
- pasek alternatora
- świece żarowe (4 szt.)
- czujnik pedału hamulca
razem 1850
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.