Elektryczny dogrzewacz - prosty sposób na ciepło w sharanie
Witam,
Wielu posiadaczy Sharan/Galaxy/Alhambra ma problem z dogrzaniem auta co się wiąże z niesprawnym dogrzewaczem. Problem ten dotyczył również mnie. W zeszłym roku naprawa dogrzewacza kosztowała mnie 400zł nie dawno znowu przestał działać. Postanowiłem więcej w niego nie inwestować i poszukać innego rozwiązania, którym chcę się z wami podzielić, może się komuś przyda.
Znalazłem na allegro taki oto podgrzewacz elektryczny który zamontowałem u siebie:
http://www.allegro.pl/item824242211_podgrzewacz_wody_renault_ford_volvo_opel.html
Dowiedziałem się że większość samochodów wyposażonych w silniki diesla typu tdi, cdi, crdi itp., posiadają tego typu dodatkowe dogrzewacze.
Poniżej dogrzewacz z audi do silnika AFN czyli takie silniki jakie są też w sharanie:
http://moto.allegro.pl/item822768702_podgrzewacz_wody_audi_a4_b5_8d0_1_9_tdi_1_9_tanio.html
Chciałem zamontować ten oryginalny kruciec ale miałem już zamówiony ten od reno.
Montaż jest prosty Wąż który idzie z silnika do nagrzewnicy w samochodzie rozcinamy i montujemy ten dogrzewacz. Do tego 3 przekaźniki z bezpiecznikami, dwa wlączniki trochę przewodu i w środku cieplutko aż miło. Dogrzewacz składa się z trzech świec żarowych które rozgrzewają się do czerwoności a przepływająca przez nie ciecz odbiera od nich ciepło. Moc tego dogrzewacza jest 900W. Mój dogrzewacz Eberspacher miał 3kW, czyli dużo mocniejszy bałem się że ten elektryczny nie da rady, ale skoro w passacie czy audi to się sprawdza to dlaczego nie miało by tutaj działać.
Dodatkowo odłączyłem tylną nagrzewnicę. Używałem jej sporadycznie a to ona jest w dużej mierze winna długiemu rozgrzewaniu się silnika. Obieg cieczy jest za duży dodatkowo w rurkach które idą do tyłu pod autem ciecz traci temperaturę.
Dogrzewacz bierze dużo prądu dlatego musi być duży alternator mój ma 120A i daje radę. Trzy świece są podłączone przez dwa włączniki pierwszy włącza dwie świece, drugi włączą jedną. Po odpaleniu silnika włączam wszystkie świece, jak silnik osiągnie 45-50 stopni, wyłączamy w zależności od temperatury zewnętrznej jedną, dwie lub wszystkie świece. Świece nie mogą pracować w temperaturze powyżej 80 stopni bo się przegrzeją. Oczywiście w autach które mają to montowane fabrycznie kierowca nie musi niczego włączać, działa to automatycznie, jest to też do zrobienia, może wiosną to przerobię.
Dogrzewacz naprawdę się sprawdza, dziś rano było około -7 stopni po przejechaniu około 1km z nawiewu leciało już letnie powietrze, po 4 km w samochodzie było ciepło.
Zauważyłem również że po odłączeniu tylnej nagrzewnicy silnik osiąga temperaturę taką jak latem, co przy temp. poniżej +10 się nie zdarzało wcale lub dopiero po przejechaniu ponad 20km
Koszty - dogrzewacz nowy z przesyłką kosztuje 90zł, instalacja elektryczna około 50zł. Montaż zajmuje 3 godziny. Najważniejsza jest prostota tego urządzenia jedynie może się przepalić świeca która kosztuje 15-20 zł.
Ja jestem z tego zadowolony, nareszcie w aucie robi się szybko ciepło.
Jeżeli ktoś z kolegów się zdecyduje to służę pomocą.
Re: ( Volkswagen Sharan ) Elektryczny dogrzewacz - prosty sposób na ciepło w sharanie
U mnie jeszcze dogrzewacz dziala wiec narazie zostaje ta opcja.Myśle natomiast o tej tylnej nagrzewnicy ,moze nie o odlączeniu ale o izolacji rurek pod spodem które faktycznie oddają dużo ciepla.Jak ktoś tak zrobil to móglby podzielić sie efektem
Re: ( Volkswagen Sharan ) Elektryczny dogrzewacz - prosty sposób na ciepło w sharanie
czym można zaizolować rurki od nagrzewnicy tylnej ? i drugie z pytań jeśli na pierwsze nie otrzymam odpowiedzi, jak odłączyć ją całkowicie ? _________________ ... Prawda to biel, ale CZERŃ to władza.
Re: ( Volkswagen Sharan ) Elektryczny dogrzewacz - prosty sposób na ciepło w sharanie
podlacze sie do tematu , tez mysle o izolacji rurek , niech wypowie sie ktos kto probowal cos takiego zrobic , bo mysle ze to moze zadzialac a i pewnie duzych kosztow za soba nie niesie ,
Re: ( Volkswagen Sharan ) Elektryczny dogrzewacz - prosty sposób na ciepło w sharanie
Izolacja tych rurek pomaga, miałem je zaizolowane tylko jak mi padło webasto to zdecydowałem je odłączyć.
Tak jak kolega malaki napisał ja wykorzystałem pianke do rurek C.O. w każdym sklepie z hydrauliką można je kupić koszt 2 zł za sztukę i potrzebne są 2 sztuki. Ale warto tą piankę dodatkowo owinąć jakimś workiem bo one są jak gąbka i chłoną wodę. Jeżeli ktoś chce tył odłączyć to w komorze silnika po stronie kierowcy są dwa trójniki należy odłączyć weże które idą na tył, w miejsce trójn ika wstawić łącznik to jest średnica chyba 16 ja kupiłem łączniki większe i nie pasowały więc w miejsce odłączonych węży wkręciłem dużą śrubę na silikon.
Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grudziądz Posiadane auto: Audi A6 Awant r 2000
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 18 Gru 2009, 15:14
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Sharan ) Elektryczny dogrzewacz - prosty sposób na ciepło w sharanie
Rozmawiałem w serwisie Webasto o ociepleniu rurek i mi odradził bo jak dostanie się tam woda z solą to uszkodi rurki, ale itak ocieplez dobrą izolacją .
bobo75 opisz w którym miejscu zamocowałeś ten podgrzewacz i pod co podłączyłeś.
dzięki _________________ POZDRAWIAM - Szerokiej drogi
Re: ( Volkswagen Sharan ) Elektryczny dogrzewacz - prosty sposób na ciepło w sharanie
witam dosc ciekawy temat ...prosba do bobo75 moze jakies foty co do odlaczenia przy komorze silnika i montarzu tego ogrzewacza (jestem tylko stolarzem)a chcial bym tez usprawnic grzanie ,... i jeszcze jedno czy latem odciecie dogrzewacza nie bedzie mialo wplywu na tem silnika? dzieki za odpowiedz
Re: ( Volkswagen Sharan ) Elektryczny dogrzewacz - prosty sposób na ciepło w sharanie
Aby ten dogrzewacz się sprawdził to trzeba go zamontować na wężu w którym płynie ciecz do nagrzewnicy przedniej. Z tyłu za silnikiem idą dwa węże (one idą do góry) które wchodzą do kabiny ten po prawej idzie do nagrzewnicy ten po lewej to powrót. Trzeba rozciąć ten prawy wąż i dwa końce podłączyć do dogrzewacza. Z dojściem jest trochę cieżko.
Jeżeli zdecydujesz się odciąć tylny obieg to można go zamontować w trochę dogodniejszym miejscu (Ja tak zrobiłem, łatwiej jest zamontować).
Po prawej stronie głowicy silnika (po tej co akumulator) wychodzi wąż który idzie do trójnika i dalej jeden koniec do góry i do nagrzewnicy przedniej (ten o którym pisałem wyżej) a drugi do tylnej nagrzewnicy(ten trzeba odłączyć i zaślepić wolne miejsce trójnika). Dogrzewacz mam zamontowany na tym wężu co wychodzi z głowicy przed trójnikiem. Jeżeli nie odłączysz tyłu to montaż w tym miejscu może nie przynieść efektu gdyż dogrzewacz jest za słaby na duży obieg i dwie nagrzewnice.
Ostatnio zmieniony przez bobo75 dnia Sob 19 Gru 2009, 02:54, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Sharan ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.