pytanie kieruję do wszystkich "mających pojęcie o mechanice"
mam możliwość pozyskania darmowo sprężyn sportowych - 40 / -40 tylko mam dylemat czy będą pasować bo sprężynki są od passata więcej szczegółów nie znam.
Ciekawi mnie jeszcze fakt czy wymiana spreżyn wymaga dodatkowo jakichś innych przeróbek ( typu zmiana amortyzatorów itp)
z góry dziękuję z odp
pozdr _________________ staram sie pisac poprawnie po polsku
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 1295 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Golf 6 1.6 TDI 105km /77kW i Toyota Avensis t27 2.0 D4d 2015
Piwa: 224/9
Wysłany: Sro 30 Gru 2009, 15:13
Temat postu:
Re: ( Volkswagen ) zamiana sprężyn zawiasu w borce 19tdi
Sprężyny są dedykowane do konkretnego modelu auta i konkretnych amorów. Trzeba dokładnie sprawdzić w tabeli producenta, katalogu czy te od Passata co możesz pozyskać będą pasowały do Bory.Na seryjnie montowanych amortyzatorach masz specjalne oznaczenia w postaci kolorowych kropek zrobionych farbą (te kropki oznaczają różne parametry jak sztywność, ugięcie itp).Zawsze wymienia się sprężyny parami (tj nigdy nie wymienia się jednej sprężyny). Pozdrawiam
Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mrągowo/Ciechanów Posiadane auto: Golf III GT Specjal TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 02 Mar 2012, 17:22
Temat postu:
Re: zamiana sprężyn zawiasu w borce 19tdi
djdomin35 napisał:
pytanie kieruję do wszystkich "mających pojęcie o mechanice"
mam możliwość pozyskania darmowo sprężyn sportowych - 40 / -40 tylko mam dylemat czy będą pasować bo sprężynki są od passata więcej szczegółów nie znam.
Ciekawi mnie jeszcze fakt czy wymiana spreżyn wymaga dodatkowo jakichś innych przeróbek ( typu zmiana amortyzatorów itp)
z góry dziękuję z odp
pozdr
jeśli dasz sportowe sprężyny do seryjnych amortyzatorów to na pewno skrócisz ich żywotność, szybko ulegną zużyciu, dlatego zalecane jest od razu zakup sportowych amortyzatorów które są o wiele twardsze.
Re: ( Volkswagen ) zamiana sprężyn zawiasu w borce 19tdi
Sprężyny z Passata nie będą pasować do Bory!! Jeżeli chcesz obniżyć auto w taki "bez kosztowy"sposób, to kombinowanie źle wróży. Jak już to kup nowe zawieszenie kompletne, najlepiej gwintowane. Nie mówię tu o jakiejś tandecie z allegro za 900zł. W mojej Borze miałem kiedyś gwint FK i jeździło mi się nie najgorzej, ale swoje kosztowało. Jedyne co mogę polecić, bo mam sprawdzone, to założenie na oryginalne amory sprężyny EIBACH -30mm nie jest za twardo. Takie rozwiązanie jeszcze przechodzi, ale to koszt ok 600zł.
Tanie zestawy sportowego zawieszenia to tzw. "betony" zero tłumienia. Kielichy potrafią pękać _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen ) Tuning
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.