Witam,
Mam problem jak wymontować wyłącznik świateł (główny wyłącznik po lewej stronie kierowcy). Czy wymontowuje się go razem z regulatorem jasności zegarów i pokrętłem wysokości reflektorów. Prośba o info od tych co to robili.
Pozdrawiam _________________ Czarek
Najlepiej wypchać go od środka całego.Można też go wyciągnąć ale prawdopodobieństwo uszkodzenia tapicerki czy obudowy wyłącznika duże.Wychodzi cały komplet.Natomiast później można go rozebrać.Sam wyłączni świateł bo podejrzewam ze on ci padł podchodzi też od golfa 3,Jest tańszy i łatwiej kupić używkę.
Jeśli masz włącznik zespolony z regulacją świateł to możesz cały wyjąć wypychając go od tyłu po odkręceniu schowka pod włącznikiem.
A włącznik do Golfa 3 jest troszkę inny więc uważaj z zakupem.Pozdrawiam
Witam, andreas79 ma rację wyłączniki się różnią i to znacznie A co do demontu to te wyłączniki mają taki mały przycisk po lewej stronie(na zdjęciu tego nie widać) wduszasz go małym śrubokręcikiem i wyłącznik wychodzi a ramka zostaje w konsoli
Zgadza się kolego, ale jak ktoś nie wyjmował włącznika to w poszukiwaniu przycisku o którym wspomniałeś może porysować deskę jak i uszkodzić włącznik.Ja uważam że lepiej się troszkę więcej napracować i np wypchnąć włącznik od tyłu niż coś popsuć i narazić się na niepotrzebne koszty.Pozdrawiam
Panowie nie wiem czy może mnie żle zrozumieliście. Wiem ze z golfa 3 jast inny wyłącznik.Twierdze ze jak popsuje sie włączanie świateł czyli wypali styk główny to cała zawartość pasuje z wyłącznika od np golfa.Wiem bo sam tak zrobiłem i mówie o rocznikach 95-99.
Zgadza się kolego, ale jak ktoś nie wyjmował włącznika to w poszukiwaniu przycisku o którym wspomniałeś może porysować deskę jak i uszkodzić włącznik.Ja uważam że lepiej się troszkę więcej napracować i np wypchnąć włącznik od tyłu niż coś popsuć i narazić się na niepotrzebne koszty.Pozdrawiam
Kolego, ale wypychając go na siłę od środka uszkodzi się zaczepki i pózniej wyłącznik będzie latał. A o jakim porysowaniu tapicerki mowa to nie wiem, bo przycisk wciska się od środka. Zgadzam się natomiast z tym, że jak ktoś nie miał go w ręku to mu będzie trudno.
to ja mam prośbę do tych którzy już to robili, niech ktoś weźmie aparat i krok po kroku zrobi fotki jak się do tego zabrać, będzie świetny manual, ja tez muszę się zabrać za demontaż tego włącznika bo mam wciśnięte kółko od regulacji świateł i brak podświetlenia,pozdro _________________ motorek4612
Gdybyś chciał wyciągnąć to możesz porysować tapicerkę bo musisz czymś podważyć natomiast jak go wypchasz to nie powinieneś niczego uszkodzić.
Nie mam pojęcia jak ktoś to zrobi ja opisuje jak ja wyciągałem.Po prostu ruszając nim góra -dół wypchałem go i nic się nie uszkodziło i nic nie połamało.Później włożyłem i też nic nie lata.Być może jest jakaś metoda wciśnięcia chyba czterech zaczepów na raz ale mi się tak zrobić nie udało
No to fakt.Najbardziej zniechęca do odpowiedzi jak ktoś zassa info czy zada pytanie i później zero komentarza zero odpowiedzi nawet nie odpisze czy pomogło i czy miało się rację , pomijam postawienie piwa czy podziękowanie
No witam,
Ja na świeżo po wymontowaniu wyłącznika:
1- odkręcić 4 wkręty po otwarciu schowka po lewej stronie kierownicy (tam gdzie są bezpieczniki)
2 - otworzyć szeroko drzwi kierowcy i przy samej uszczelce jest plastikowy klips który trzeba wyjąć.
3 - Następnie delikatnie odciągnąć plastikową osłonę - ma ona jeszcze dwa zatrzaszki w górnej części (jeden przy kierownicy) nie trzeba zdejmować calego plastku gdyż wystarczy odchylić i będzie widoczny wyłącznik.
4 - Do pkrętła regulacji świateł nie trzeba wyciągać wyłącznika - wystarczy od spodu wsunąć go na swoje miejsce.
5 - Wyłącznik niestety wypychałem od środka - nie da się dostać do zabezpieczenia które jest po stronie wyłącznika, nie ma też na spodniej części plastikowego suwaka który powoduje zwolnienie tej blokady, ale spoko nic się nie psuje.
6 - Przy zakładaniu do nowego włącznika regulacji świateł trzeba uważać na prowadnice (jak nie wejdzie w prowadnice włącznik nie mieści się w otwór)
7 - Potem trzeba oczywiście podłączyć wiązkę przewodów ( z tym jest też fajna zabawa ale jest ok) zanim zamontujecie włącznik na miejscu warto sprawdzić czy wszystko działa.
8 - Nowy wyłącznik wsunąć na miejsce i jest OK
Mnie zajęło to około godzinki czasu. Niestety nie zrobiłem fotek szkoda ale w garażu mam troche zimno. Jest to jednak do zrobienia.
Narzędzia potrzebne - wkrętak gwiazdka i tyle.
Ja włącznik kupiłem nowy za 360 pln w serwisie.
Na allegro widzałem za 250 pln używany (myślę że kwota zdrowo przesadzona bo nie wiadomo ile lat ma takie coś).
Nie ma żadnych podróbek i szkoda czasu na szukanie po innych sklepach.
Jeśli chodzi od czego pasuje to przećwiczyłem i taką opcję.
Pasuje od Seata Toledo 99 tylko jest mały problem - bardzo mało tych samochodów miało halogeny. Jest bardzo dużo takich włączników w cenie 100 pln.
Co na przeglądzie jak diagnosta każe odpalić halogeny?
Co do rozmontowania i przekładki z Golfa do Sharana mnie elektryk samochodowy powiedział, że operacja taka jest podobno do zrobienia ale trzeba uważać aby całość się nie rozsypała.
Ja naprawdę po datach postu woziłem się z tematem i wg. minie kupno nowego jest najlepszym rowiązaniem w stosunku do ceny.
No i włącznik ma 2 lata gwarancji bez względu gdzie jest montowany.
Pozdrawiam, _________________ Czarek
I jeszcze jedno.
Przepraszam wszystkich za moje milczenie, ale ostatnio miałem dużo zajęć wyjazdowych gdzie nie zabierałem kompa.
Oczywiście wszystkie rady są bardzo cenne i to dzieki Wam drodzy forumowiecze wybrałem takie rozwiązanie.
Życzę więc "szerokości" i jak najmniej kłopotów z naszymi poczciwymi Sharanami.
Pozdrawiam _________________ Czarek
Kolega <<tczarek>> opisał ci dokładnie to co ja napisałem kiedyś podobnie wystarczy poszukać w starych postach.Napewno musisz go wypchać od tyłu wsadzajac rękę tam gdzie bezpieczniki....żadnych podważanek...śrubokrętów...lub innych scyzoryków bo połamiesz.Powodzenia! _________________ Lepiej wolniej a dalej !
Można go jeszcze wymontować w bardzo szybki i prosty sposób nie wstając z fotela, ja to zrobiłem w 10 minut.
Trzeba wyjąć kratkę z wylotem powietrza tą nad wyłącznikiem,spoko nic sie nie uszkodzi na składaniu jest tylko uszczelniona gąpką.
Po wymontowani kratki mamy wyłącznik jak na talerzu,nalezy tylko wcisnąć mały przycisk z lewej strony(KONIECZNIE) i po sprawie,bardzo szybko i bez problemu wyłącznik jest nasz.
Pozdrawiam.
Witam, według instrukcji naprawy należy cytuję:
1. wyłączyć zapłon i wyjąć klucz wyłącznika zapłonu;
2. pokrętło wyłącznika obrócić w położenie "0";
3. wcisnąć mocno pokrętło wyłącznika świateł i rónocześnie obrócić nieco w prawo, aż znajdzie się w położeniu pionowym;
4. trzymając pokrętło w tym położeniu, wyciągnąć wyłącznik świateł za pokrętło z tablicy rozdzielczej;
5 . odłączyć złącze wtykowe z tyłu wyłącznika
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Sharan ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.