Szanowni Państwo,
Posiadacze VW Passat B5 FL doskonale wiedzą, że reflektory w tym modelu nie są rewelacyjną, a po 13 latach robi się tragedia. Wczoraj o mały włos nie pacnąłem kobitki, więc postanowiłem wymienić reflektory na nowe i lepsze. Jednakże powstał problem: które wybrać ? Czy postawić na tradycyjne żarówki, ledy czy xenony? Proszę pomoc, najlepiej z linkiem do najlepszej oferty
P.S. Zależy mi na znacznej poprawie widoczności za rozsądne cenę
Witam,
ostatnio znajomy wykonał właśnie sobie we własnym zakresie polerowanie lamp w swojej Borce.
Cytuję kolegę ...
Na początek napiszę, że nie jestem specjalistą i zapewne można zrobić cały zabieg o wiele lepiej, ale mnie osobiście efekt całkowicie zadowolił.
UWAGA
Nie odpowiadam za ewentualne szkody, które możesz wyrządzić swojemu autku.
Czego użyłem:
- papier ścierny wodny, gradacje kolejno: 180, 250, 600, 1200 (jeśli dobrze pamiętam) - po jednym arkuszu na lampę (po 1,50 zł za sztukę)
- pasta ścierna z Allegro - użyłem G3 Regular Grade firmy Forecla (22 zł)
- gąbka do polerowania z Allegro, miękka (13 zł)
- taśma malarska (2 zł)
- wiertarka z regulowanymi obrotami
Opis
Jak wiadomo klosze lamp w wielu modelach VW są plastikowe. Od uderzeń drobnych kamieni i kurzu z czasem stają się matowe. Zmatowienie występuje tylko na powierzchni klosza, więc łatwo można je usunąć.
Na początku chciałem wymontować lampy przed zabiegiem, ale później zrezygnowałem z tego pomysłu, bo wymagałoby to sporo roboty. I nie żałowałem decyzji.
1.
Lampę dokładnie myjemy wodą, suszymy wszystko i oklejamy lakier wkoło taśmą malarską. Najlepiej użyć takiej, która nie zostawi brzydkich śladów kleju po oderwaniu. Polecam nakleić przynajmniej 4-5 warstw. Podczas polerowania lampę trzeba polewać wodą, a ta szybko powoduje odklejanie się taśmy.
2.
Traktujemy lampę najgrubszym papierem tak, żeby zetrzeć całą matową warstwę. Operację trzeba wykonywać polewając cały czas lampę i papier ścierny wodą. Efekt po pierwszym ścieraniu wygląda mniej-więcej tak jak na zdjęciu poniżej. Może nie zachwyca, ale wykonując go pozbyliśmy się zmatowiałej powierzchni klosza.
3.
Polewamy lampę wodą spłukując pozostałości po poprzednim ścieraniu. Bierzemy papier o mniejszej gradacji. Ścieramy tak długo, aż ryski powstałe w poprzednim kroku całkowicie znikną.
Ktoś radził, żeby jedno ścieranie wykonywać poziomo a kolejne pionowo. Może miał rację, ale ja się zbytnio tym nie przejmowałem.
Wyniki kolejnych polerowań widać na poniższych fotkach:
250
600
1200
Kiedy doszedłem do etapu papieru o granulacji 1200, mokra lampa była idealnie klarowna - był to bardzo dobry znak. Po wysuszeniu klosz wyglądał jak na zdjęciu powyżej.
4. - polerowanie właściwe
Założyłem gąbkę polerską na wiertarkę i porządnie ją zmoczyłem. Wiertarkę ustawiłem na najniższe obroty. Na gąbkę trochę pasty, klosz porządnie zmoczyłem. Lekko przyciskając gąbkę na uruchomionej wiertarce przesuwałem ją po całej powierzchni lampy - będzie widać kiedy przestać
Gdzieś wyczytałem, żeby nie polerować w jednym miejscu, bo plastik klosza może się nagrzać i stopić.
Tutaj ważna uwaga - polecam przykryć silnik auta szmatą albo folią. Podczas polerowania pasta strasznie chlapie na boki w wyniku czego silnik jest cały w białych kropkach. Później ciężko to wyczyścić, zwłaszcza w trudno dostępnych miejscach.
Całość łącznie z popijaniem piwka zajęła mi około 1,5 godzinki na jedną lampę. Z efektu jestem bardzo zadowolony.
Pozdrawiam
Ps Jeśli ktoś chce relację z fotoreportażem to proszę podać maila w wiadomości to mu prześlę cały manual który dostałem od znajomego
__________________________________________
Pomogłem? Postaw piwo
[img][/img]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.