Dokładnie, dolewałem w środę, przejechałem środa-piątek ok. 1000KM. Dzisiaj rano po 2 dniach postoju pusto. ;( _________________ 7-os, Highline, Xenon, 2004r, 184KM 401Nm
kolego moim zdaniem płyn Ci ucieka gdzie inndziej. pierwszy krok jaki bym podjał to zdjał oslone silnika. mam zamiar to zrobic u mnie ale nie wiem czy dam sobie rade jako laik w tych sprawach. w pęknietych głowicach płyn ucieka w takich samych ilosciach przez cały okres.
Przed godziną odebrałem auto z seriwisu. Tester wykrywający spaliny w układzie chłodzenia nic nie wykrył. Nigdzie nie widać wycieków pod autem ani śladów po płynie. Serwis stawia na chłodniczkę recylkulacji spalin.
Tylko dlaczego płyn znika na postoju w nocy. I zdarza się problem z zakręceniem silnika po całonocnym postoju tak jakby rozrusznik nie miał siły obrócić silnikiem...
Koledzy macie jakieś pomysły ? Nie widzą mi się wymiany metodą chybił/trafił
Dzisiaj odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego po powrocie z trasy. Tak aby zeszło ciśnienie z układu. Zaobserwuje stan rano. I po kolejnym dniu jazdy. Chcę wyeliminować. Czy w czasie jazdy ubywa czy nie. Czy na postoju . _________________ 7-os, Highline, Xenon, 2004r, 184KM 401Nm
Z własnego doświadczenia.
Gdy mi ubywał płyn pojechałem do ASO, a panowie nawet nie chcięli widzieć samochodu i stwierdzili że jak Touran to na pewno głowica...
Czytając forum zacząłem jednak mieć wątpliwości czy to na pewno musi być głowica.
Wspólnie z mechanikiem postanowiliśmy sprawdzić dwie chłodnice: recyrkulacji spalin i oleju.
Najpierw tę od spalin poprzez połączenie dwóch wężyków. Płyn chłodniczy nie przechodził przez tę chłodnicę. Nie pomogło ciągle ubytki.
Potem ominięcie chłodnicy oleju. I okazuje sie że przestało ubywać. Kupiłem chłodnicę oleju na allegro, założylismy ją i... znowu bierze . Niestety tez przepuszczała.
Zdecydowałem się na kupno następnej tylko tym razem z obudową filtra. Obudowy oczywiście nie zmieniałem ale istniało prawdopodobieństwo że jeśli będzie z obudową to nie będzie przepuszczać.
Na tej chłodnicy zrobiłem ponad 1000 km i narazie brak ubytków płynu Oby tak dalej.
Podsumowując czasem lepiej trochę się pomęczyć i próbować innych rozwiązań gdyż może się okazać że nawet najdroższe rozwiązanie wymiana/spawanie głowicy nie pomoże. Ja za obie chłodnice i robociznę wydałem ok. 400,00 pln co przy koszcie głowicy wydaje się małą kwotą.
Odgrzebuję po raz kolejny temat. Od 2 tygodni i 4 dni nie wziął ani grama płynu po okresie w jakim wypił jakieś 2-3 litry. Nie mam już do tego siły, na razie nic dalej nie sprawdzam i jeżdżę, nie potrafię znaleźć związku z temperaturami zewnętrznymi i ubytkami płynu. Przy dużych mrozach brał przyszło ocieplenie nie bierze... _________________ 7-os, Highline, Xenon, 2004r, 184KM 401Nm
Jesienią jechałem trasę ok. 1000km. Pierwsze 500km ubyło ok. 0,5l płynu, potem do końca nic nie zniknęło. I jednak okazało się, że głowica musiała zaliczyć spawanie. Nie było to takie proste, pierwszy zakład odmówił twierdząc, że się nie da bo ścianki są za cienkie. W drugim pospawali. Przejechałem z 1000km i jest OK. Zobaczymy jak długo. _________________ policho
Koniec złudzeń i nadziei , dziś byłem u znajomego mechanika i postawił mnie do pionu. głowica prawdopodobnie pęknięta a płyn ucieka do wydechu dlatego nie mam mleka na korku. za Tydzień go odstawiam więc dopiero się dowiem co mu dolega. Najgorsze jest to że auto jeździ jak żyleta i tylko po ubytku płynu widać jego problem. Ciekawi mnie czy lepiej nie opłacało by się wymienić silnik na młodszy bo mam BKD i podobno nie jest aż taki drogi. Koledzy ile was kosztowała cała naprawa głowicy (((((((((((((((((((((
U mnie spawanie ok 500zł plus przezbrojenie i wymiana ok. 500zł (u znajomego) plus nowy płyn, podkładki pod wtryski, uszczelka, śruby.
Nadal brak problemów. Tylko na początku trzeba delikatnie jeździć i nie przegrzać silnika (na szczęście była zima), rozgrzewać trochę na postoju przed wyjazdem. _________________ policho
Czy ktoś z Was wie czy jeśli na cylinder dostaje się płyn to świeca żarowa będzie miała inny kolor czy wygląd ?? Byłby to chyba dobry sposób na zdiagnozowanie czy w którąś komore spalania dostaje się płyn. _________________ 7-os, Highline, Xenon, 2004r, 184KM 401Nm
Zależy ile tego płynu tam będzie i jak często. Przy endoskopowaniu tego cylindra będzie widać, ze tłok jest bardziej czysty a nie okopcony. na świecy też mogą być różnice. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Głowica pęknięta między 1 i 2 cylindrem. Test wykrywający spaliny w płynie chłodniczym nic nie pokazał. Po nocnym postoju płyn dąło się zauważyć już po samy zdjęciu kolektora dolotowego w kanałach. Stąd problemy z rozruchem porannym. Tłoki po zassaniu płynu miały problemy ze sprężeniem płynu. _________________ 7-os, Highline, Xenon, 2004r, 184KM 401Nm
No to niepewność masz już za sobą
Teraz szukaj jakiejś głowicy z silnika z końca 2006 roku, powinna być już bez ewentualnych wad odlewniczych. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Podjąłem z moim kolegom mechanikiem inną decyzję. Czy dobrą to sie okaże. Oddajemy dzisiaj do naprawy i regeneracji. Dobry jego znajomy zajmuje sie tym od 20-tu lat. Robił te głowice i daje na tą usługę gwarancje. Przy okazji zrobi jej remont, uszczelniacze ewentualne planowanie itp. koszt między 700-1000zł . Przynajmniej będę wiedział co mam. Kupię używaną za 1200-1800zł plus test szczelności, uszczelniacze, planowanie i koszty wyjdą 2-3 razy większe. _________________ 7-os, Highline, Xenon, 2004r, 184KM 401Nm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.