Witam
Przerobiłem coś podobnego, obstawiam klapę regulatora (nazywaną tu często przepustnicą). Sprawdź bezpiecznik 10A, pierwszy nad przekaźnikiem po prawej stronie skrzynki bezpieczników w komorze silnika "F8", najprawdopodobniej będzie przepalony.
Witam .
Mam też ten sam komunikat ''Emission workshop'' .
Na razie nie mogę podpiąć samochodu do kompa .
Faktycznie jest spalony bezpiecznik F8 .
Ale odłączyłem ''Miernik masy powietrza (074 906 461 B) . Po pdłaczeniu tego miernika ( nie przepustnicy ) następny bezpiecznik , się nie przepalił .
Wiem , że bez podłączenia do kompa to jak wróżenie z fusów .
Czy miernik masy i przepustnica są jakoś połaczone ?
Samochód jeździ bez problemów nie widzę żadnych zmian w pracy silnika .
Co tu by można jeszcze sprawdzić ''na czuja '' , bez kompa ??
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C4 Grand (2,0 hdi) 150
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 30 Sie 2010, 13:36
Temat postu:
kontrolka silnika
Witam, mialem to samo kilka razy zadawalem pytanie na forum. myslalem o turbo, o zaworze egr, o dziurawym ukladzie dolotu powietrza,... W warsztacie rekomendowanym przez VW i w serwisie VW (pomijam nazwe serwisu...) w warszawie straszyli mnie wymiana turbiny (6 tys) albo wielogodzinnym szukaniem usterki (130 zl/ roboczogodzina). Pojechalem do innego uczciwego mechanika z kompem, po 5 minutach okazalo sie, ze czujnik temparatury paliwa podaje zle dane (raz +60 stopni, raz -40 stopni w lipcu!!!). Czujnik w serwisie (66 zl) + podpiecie do kompa i robota, okolo 200 zl. kontrolka zgasla a silnik duzo rowniej pracuje, minimalnie lepjej przyjpiesza, spalanie jeszcze nie sprawdzilem.
A ja juz myslalem jak sprzedac auto! _________________ oko
U mnie co jakiś czas pokazuję się tytułowy komunikat i jestem zdecydowany zabrać się za czyszczenie zaworu EGR na początek. Domyślam się że zawór znajduje się w miejscu zaznaczonym na zdjęciu kolorem czerwonym. Na zielono zaznaczyłem rurkę, którą potencjalnie można zaślepić.
Proszę kolegów o sprostowanie jeśli się pomyliłem.
Gdzieś czytałem, że prawdopodobnie za szarpanie silnikiem podczas gaszenia również jest odpowiedzialny zawór EGR lub jakaś klapa w jego pobliżu. Czy to jest prawda? _________________ policho
Czy wymieniłeś TYLKO EGR czy również "przepustnicę" (dolot powietrza)? To jest układ tuż przy zaworze EGR i często on jest powodem tego typu problemów. Sprawdź to. _________________ Pzdr, Bam
wymieniłem tylko egr i bespiecznik f8 na15A .po przejechaniu kilometra komunikat abgaze werksztat znikł i się nie pokazuje,ale na 5biegu przy 150kh znowu utrata mocy ,po ponownym odpaleniu jedzie normalnie
koledzy dzięki wymiana przepustnicy pomogła w przepustnicy był olej i zerwane plastikowe trybiki, po wymianie abgaze werksztat znikł i autko śmiga,a mechanicy chcieli turbinę regenerować i tak itd.
Witam! Czy ktos wie gdzie w Krakowie i okolicach moge naprawic podobna usterke. Wybieram sie na urlop i troche sie boje jechac bo znowu strace moc i bedzie kupa..zwlaszcza ze jade z przyczepa camp.
Nie chce jechac tez do byle papraka co jak ten ostatni poprosi o kupno nowej turbo
Z gory dzieki za rade.
Błąd 16785 - za mały przepływ spalin w układzie EGR.
Zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka silnika i wyskoczył komunikat Abgas Werkstatt! Po przetłumaczeniu na Polski wychodzi: warsztaty spalin Podłączyłem pod kompa, kuzyn stwierdził tylko jakiś błąd, sprawdził EGR, sprawny w 97%, skasował komunikat. Po przejechaniu następnych 100km. ponownie wyskoczył ten komunikat . Co to może być? Dziś podłączyłem ponownie, wyskakuje błąd 16785 - ZA MAŁY PRZEPŁYW SPALIN W UKŁADZIE EGR - NIECIĄGŁY. Pozdr.
? _________________ VW PASSAT 2.0TDI CR Comfortline
Była Jetta, Vento, Passat B4 i B5, był Touran, jest Passat B6 i Lupo!
w jaki sposób jest sprawny?
1-najpro.sciej bez pompki to podpiąć szczykawe dużą i węzyk-sprawdzić działanie-czy podnosi grzyba (jak tak robie ze wszystkimi sprzetami podciśnieniowymi)
2-jeśli jest syf to wyczyścić
3- moze przed wejściem spalin do egr-u przytkany jest łącznik(rurka)
4-ewentualnie podpiąć manometr vacum w układ między zaworkiem a egr i zobaczyć czy "ssie"
5-jeśli nic z tych bajerów to szukać z kompem-moze przepływka podaje błędne parametry lub cosik innego
w jaki sposób jest sprawny?
1-najpro.sciej bez pompki to podpiąć szczykawe dużą i węzyk-sprawdzić działanie-czy podnosi grzyba (jak tak robie ze wszystkimi sprzetami podciśnieniowymi)
2-jeśli jest syf to wyczyścić
3- moze przed wejściem spalin do egr-u przytkany jest łącznik(rurka)
4-ewentualnie podpiąć manometr vacum w układ między zaworkiem a egr i zobaczyć czy "ssie"
5-jeśli nic z tych bajerów to szukać z kompem-moze przepływka podaje błędne parametry lub cosik innego
pozdro
Kolego, WIELKIE dzięki za info, w piątek jestem umówiony z mechanikiem na wykonanie wszystkich czynności, jakie mi napisałeś, dam znać, czy pomogło. Mam nadzieję, że do piątku Touranek dojeździ
Pozdr. _________________ VW PASSAT 2.0TDI CR Comfortline
Była Jetta, Vento, Passat B4 i B5, był Touran, jest Passat B6 i Lupo!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.