Witam pojawił się komunikat ABGAS WERKSTATT i zapaliła się żółta kontrolka silnika w instrukcji wyczytałem że jest to problem ze spalinami ,dodatkowa zaczeły szwankować hamulce to znaczy czasami działają dobrze a momentami pedał staje się tak twardy że nie można go wcisnąć (sprawdzałem przy ostrym hamowaniu i ABS działa ) Co to może oznaczac czy czekać aż trochę mróz odpuści czy lepie od razu jechać na kompa i sprawdzić,jeszcze jedno czy mogę do sprawdzenia na kompie normalnie jeździć czy lepiej poczekać aby czegoś bardziej nie uszkodzić ?
Zawór EGR zaślep i sprawdź czy będzie dobrze. Miałem ten sam problem auto traciło moc i zapalała się kontrolka i wyskakiwał komunikat. Może wystarczy przeczyścić zawór a jak nie to wymiana (koszt zamiennika ok 250zł) po przejechaniu 100 km komp zresetował się sam. _________________ Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców...
Nie można tego zbagatelizować. Najlepiej sprawdzić czy spaliny to kwestia błędu komputera zimową porą czy coś innego. Mnie się dla przykładu zapaliła ta kontrolka z tym opisem w momencie kiedy umarł alternator
W kwestii hamulca... to chyba normalne .. ja jak wsiadam do samochodu to pedał jest tak twardy że nie ma najmniejszej siły żeby go nacisnąć - dopiero po kilku sekundach od odpalenia mięknie. Mówimy o zimowej porze ...
witam
ja miałem to samo :/ okazało sie że przepustnica padła. ale jeszcze jej nie wymieniłem. auto nie straciło mocy tylko jest troche większe spalanie bo pali 8 ltr z groszami. z hamulcami miałem to samo i po wymienieniu bezpiecznika juz tego nie mam. pokazywał sie komunikat że uszkodzony tylny hamulec. ale "pobawiłem sie" bezpiecznikami i hamulce działają jak trzeba.
Jestem laik i nie mam warunków do samodzielnego grzebania ,co do zaworu EGR to auto nie traci mocy i podczas jazdy nic się nie dzieje,a co do hamulca to może źle opisałem ale pedał staje się twardy podczas jazdy ,tak to wygląda jakby na moment przestawało działać serwo
Witam
Przerobiłem coś podobnego, obstawiam klapę regulatora (nazywaną tu często przepustnicą). Sprawdź bezpiecznik 10A, pierwszy nad przekaźnikiem po prawej stronie skrzynki bezpieczników w komorze silnika "F8", najprawdopodobniej będzie przepalony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.