Witam pojawił się komunikat ABGAS WERKSTATT i zapaliła się żółta kontrolka silnika w instrukcji wyczytałem że jest to problem ze spalinami ,dodatkowa zaczeły szwankować hamulce to znaczy czasami działają dobrze a momentami pedał staje się tak twardy że nie można go wcisnąć (sprawdzałem przy ostrym hamowaniu i ABS działa ) Co to może oznaczac czy czekać aż trochę mróz odpuści czy lepie od razu jechać na kompa i sprawdzić,jeszcze jedno czy mogę do sprawdzenia na kompie normalnie jeździć czy lepiej poczekać aby czegoś bardziej nie uszkodzić ?
Zawór EGR zaślep i sprawdź czy będzie dobrze. Miałem ten sam problem auto traciło moc i zapalała się kontrolka i wyskakiwał komunikat. Może wystarczy przeczyścić zawór a jak nie to wymiana (koszt zamiennika ok 250zł) po przejechaniu 100 km komp zresetował się sam. _________________ Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców...
Nie można tego zbagatelizować. Najlepiej sprawdzić czy spaliny to kwestia błędu komputera zimową porą czy coś innego. Mnie się dla przykładu zapaliła ta kontrolka z tym opisem w momencie kiedy umarł alternator
W kwestii hamulca... to chyba normalne .. ja jak wsiadam do samochodu to pedał jest tak twardy że nie ma najmniejszej siły żeby go nacisnąć - dopiero po kilku sekundach od odpalenia mięknie. Mówimy o zimowej porze ...
witam
ja miałem to samo :/ okazało sie że przepustnica padła. ale jeszcze jej nie wymieniłem. auto nie straciło mocy tylko jest troche większe spalanie bo pali 8 ltr z groszami. z hamulcami miałem to samo i po wymienieniu bezpiecznika juz tego nie mam. pokazywał sie komunikat że uszkodzony tylny hamulec. ale "pobawiłem sie" bezpiecznikami i hamulce działają jak trzeba.
Jestem laik i nie mam warunków do samodzielnego grzebania ,co do zaworu EGR to auto nie traci mocy i podczas jazdy nic się nie dzieje,a co do hamulca to może źle opisałem ale pedał staje się twardy podczas jazdy ,tak to wygląda jakby na moment przestawało działać serwo
Witam
Przerobiłem coś podobnego, obstawiam klapę regulatora (nazywaną tu często przepustnicą). Sprawdź bezpiecznik 10A, pierwszy nad przekaźnikiem po prawej stronie skrzynki bezpieczników w komorze silnika "F8", najprawdopodobniej będzie przepalony.
U mnie tez pojawiał się komunikat ABGAS WERKSTATT..... przez pewien czas był ignorowany aż do przed wczoraj. Wracając do domu silnik zaczął szarpać na każdym biegu w momencie dodawaniu gazu. ( już myślałem że nie dojadę- a była to noc) Rano wybrałem się do mechanika i objawy które występowały ponownie zniknęły....samochód pracował normalnie nie szarpał podczas dodawania gazu.....
Po wstępnych oględzinach i podpięciu do komputera wyszły następujące rzeczy:
1. Brak komunikacji z Przepustnicą
2. Spalony był bezpiecznik 10A
Mechanik zdemontował przepustnice i stwierdził ze jest popsuta( w środku znajdował się olej- ciekawe skąd ten olej?)
Nowa przepustnica 800zl
Po przewertowaniu forum zastanawiam się nad tym zawodem EGR czy może mieć jakiś wpływ na dziwne zachowanie silnika ( mam nadzieje ze nie, miejmy nadzieje ze wymiana przepustnicy załatwi sprawę)
Jak ktoś ma jakiś inne przemyślenia to zapraszam do wpisu.
Pozdrawiam
witam ma to samo od dwoch tygodni i kompletnie nic z autem sie niedzieje po podlaczeniu do kompa jest blad 19559 Motor Intake Manifold Flap - V157
Malfunction P3103 000 ale z autem nic sie niedzieje co radzicie zrobicz tym?
No i jestem po wymianie przepustnicy i bezpiecznika. Narazie auto działa normalnie. Nawet bym powiedział że teraz jak wyłączam silnik to jest zdecydowanie ciszej. Ale wracając do sprawy komunikat emision workshop nadal sie pojawia. Teraz nie wiem czy to nie jest jeszcze walniety ten zawor egr. Czytalem ze mozna go zaslepic ale wolalbym tego nie robic tylko moze wyczyscic go. Robil to ktos? Jakt tak to jakas instrukacj gdzie to sie znajduje itp byłaby mile widziana. Pozdrowiam
Witam
Przerobiłem coś podobnego, obstawiam klapę regulatora (nazywaną tu często przepustnicą). Sprawdź bezpiecznik 10A, pierwszy nad przekaźnikiem po prawej stronie skrzynki bezpieczników w komorze silnika "F8", najprawdopodobniej będzie przepalony.
Witam .
Mam też ten sam komunikat ''Emission workshop'' .
Na razie nie mogę podpiąć samochodu do kompa .
Faktycznie jest spalony bezpiecznik F8 .
Ale odłączyłem ''Miernik masy powietrza (074 906 461 B) . Po pdłaczeniu tego miernika ( nie przepustnicy ) następny bezpiecznik , się nie przepalił .
Wiem , że bez podłączenia do kompa to jak wróżenie z fusów .
Czy miernik masy i przepustnica są jakoś połaczone ?
Samochód jeździ bez problemów nie widzę żadnych zmian w pracy silnika .
Co tu by można jeszcze sprawdzić ''na czuja '' , bez kompa ??
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C4 Grand (2,0 hdi) 150
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 30 Sie 2010, 13:36
Temat postu:
kontrolka silnika
Witam, mialem to samo kilka razy zadawalem pytanie na forum. myslalem o turbo, o zaworze egr, o dziurawym ukladzie dolotu powietrza,... W warsztacie rekomendowanym przez VW i w serwisie VW (pomijam nazwe serwisu...) w warszawie straszyli mnie wymiana turbiny (6 tys) albo wielogodzinnym szukaniem usterki (130 zl/ roboczogodzina). Pojechalem do innego uczciwego mechanika z kompem, po 5 minutach okazalo sie, ze czujnik temparatury paliwa podaje zle dane (raz +60 stopni, raz -40 stopni w lipcu!!!). Czujnik w serwisie (66 zl) + podpiecie do kompa i robota, okolo 200 zl. kontrolka zgasla a silnik duzo rowniej pracuje, minimalnie lepjej przyjpiesza, spalanie jeszcze nie sprawdzilem.
A ja juz myslalem jak sprzedac auto! _________________ oko
U mnie co jakiś czas pokazuję się tytułowy komunikat i jestem zdecydowany zabrać się za czyszczenie zaworu EGR na początek. Domyślam się że zawór znajduje się w miejscu zaznaczonym na zdjęciu kolorem czerwonym. Na zielono zaznaczyłem rurkę, którą potencjalnie można zaślepić.
Proszę kolegów o sprostowanie jeśli się pomyliłem.
Gdzieś czytałem, że prawdopodobnie za szarpanie silnikiem podczas gaszenia również jest odpowiedzialny zawór EGR lub jakaś klapa w jego pobliżu. Czy to jest prawda? _________________ policho
Czy wymieniłeś TYLKO EGR czy również "przepustnicę" (dolot powietrza)? To jest układ tuż przy zaworze EGR i często on jest powodem tego typu problemów. Sprawdź to. _________________ Pzdr, Bam
wymieniłem tylko egr i bespiecznik f8 na15A .po przejechaniu kilometra komunikat abgaze werksztat znikł i się nie pokazuje,ale na 5biegu przy 150kh znowu utrata mocy ,po ponownym odpaleniu jedzie normalnie
koledzy dzięki wymiana przepustnicy pomogła w przepustnicy był olej i zerwane plastikowe trybiki, po wymianie abgaze werksztat znikł i autko śmiga,a mechanicy chcieli turbinę regenerować i tak itd.
Witam! Czy ktos wie gdzie w Krakowie i okolicach moge naprawic podobna usterke. Wybieram sie na urlop i troche sie boje jechac bo znowu strace moc i bedzie kupa..zwlaszcza ze jade z przyczepa camp.
Nie chce jechac tez do byle papraka co jak ten ostatni poprosi o kupno nowej turbo
Z gory dzieki za rade.
Błąd 16785 - za mały przepływ spalin w układzie EGR.
Zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka silnika i wyskoczył komunikat Abgas Werkstatt! Po przetłumaczeniu na Polski wychodzi: warsztaty spalin Podłączyłem pod kompa, kuzyn stwierdził tylko jakiś błąd, sprawdził EGR, sprawny w 97%, skasował komunikat. Po przejechaniu następnych 100km. ponownie wyskoczył ten komunikat . Co to może być? Dziś podłączyłem ponownie, wyskakuje błąd 16785 - ZA MAŁY PRZEPŁYW SPALIN W UKŁADZIE EGR - NIECIĄGŁY. Pozdr.
? _________________ VW PASSAT 2.0TDI CR Comfortline
Była Jetta, Vento, Passat B4 i B5, był Touran, jest Passat B6 i Lupo!
w jaki sposób jest sprawny?
1-najpro.sciej bez pompki to podpiąć szczykawe dużą i węzyk-sprawdzić działanie-czy podnosi grzyba (jak tak robie ze wszystkimi sprzetami podciśnieniowymi)
2-jeśli jest syf to wyczyścić
3- moze przed wejściem spalin do egr-u przytkany jest łącznik(rurka)
4-ewentualnie podpiąć manometr vacum w układ między zaworkiem a egr i zobaczyć czy "ssie"
5-jeśli nic z tych bajerów to szukać z kompem-moze przepływka podaje błędne parametry lub cosik innego
w jaki sposób jest sprawny?
1-najpro.sciej bez pompki to podpiąć szczykawe dużą i węzyk-sprawdzić działanie-czy podnosi grzyba (jak tak robie ze wszystkimi sprzetami podciśnieniowymi)
2-jeśli jest syf to wyczyścić
3- moze przed wejściem spalin do egr-u przytkany jest łącznik(rurka)
4-ewentualnie podpiąć manometr vacum w układ między zaworkiem a egr i zobaczyć czy "ssie"
5-jeśli nic z tych bajerów to szukać z kompem-moze przepływka podaje błędne parametry lub cosik innego
pozdro
Kolego, WIELKIE dzięki za info, w piątek jestem umówiony z mechanikiem na wykonanie wszystkich czynności, jakie mi napisałeś, dam znać, czy pomogło. Mam nadzieję, że do piątku Touranek dojeździ
Pozdr. _________________ VW PASSAT 2.0TDI CR Comfortline
Była Jetta, Vento, Passat B4 i B5, był Touran, jest Passat B6 i Lupo!
komunikat ABGAS .. ma rózne znaczenie , ale Ty piszesz o błędzie z EGR więc tak mi jakoś się uwaga skierowała na niego ale tak jak tez pisałem -moze być inaczej.
Ja tez walcze z tym komunikatem na rózne sposoby bo nie mam na codzień kompa z vagiem(juz niebawem moze sie to zmieni)
tylko ja miałem problem z przeładowaniem turbo i co się jeszcze śmiesznego okazało -kablami w wiązce elektrycznej silnika
pozrwiam i powodzenia
EDYTA: 1- przy podpompowaniu gruchy poczekaj chwile (5 sek)i sprawdź czy ci nie powraca szybko w pozycje wyjściową,jeśli ci podciśnienie się straci to masz coś dziurawego-tak samo w opcji z manometrem wpiętym w układ między zaworkiem sterującym a mieszkiem wykonawczym-moze być coś dziurawe (węzyk,membrana lub zawór zasyfiony)
komunikat ABGAS .. ma rózne znaczenie , ale Ty piszesz o błędzie z EGR więc tak mi jakoś się uwaga skierowała na niego ale tak jak tez pisałem -moze być inaczej.
Ja tez walcze z tym komunikatem na rózne sposoby bo nie mam na codzień kompa z vagiem(juz niebawem moze sie to zmieni)
tylko ja miałem problem z przeładowaniem turbo i co się jeszcze śmiesznego okazało -kablami w wiązce elektrycznej silnika
pozrwiam i powodzenia
EDYTA: 1- przy podpompowaniu gruchy poczekaj chwile (5 sek)i sprawdź czy ci nie powraca szybko w pozycje wyjściową,jeśli ci podciśnienie się straci to masz coś dziurawego-tak samo w opcji z manometrem wpiętym w układ między zaworkiem sterującym a mieszkiem wykonawczym-moze być coś dziurawe (węzyk,membrana lub zawór zasyfiony)
Dzwoniłem wczoraj do kumpla, który pracuje w Trójmieście, w salonie VW-jest przedawcą. Pytał się o mój problem mechaników, a Ci stwierdzili, że najprawdopodobniej jest jakiś syf w ukł.EGR, trzeba wszystkie doloty, węże, EGR przeczyścić i nie mam za szybko jeździć, ponieważ spaliny uchodzą też turbiną, a ona może przez to przeładować, jakbym ciągnął na wysokie obroty. _________________ VW PASSAT 2.0TDI CR Comfortline
Była Jetta, Vento, Passat B4 i B5, był Touran, jest Passat B6 i Lupo!
komunikat ABGAS .. ma rózne znaczenie , ale Ty piszesz o błędzie z EGR więc tak mi jakoś się uwaga skierowała na niego ale tak jak tez pisałem -moze być inaczej.
Ja tez walcze z tym komunikatem na rózne sposoby bo nie mam na codzień kompa z vagiem(juz niebawem moze sie to zmieni)
tylko ja miałem problem z przeładowaniem turbo i co się jeszcze śmiesznego okazało -kablami w wiązce elektrycznej silnika
pozrwiam i powodzenia
EDYTA: 1- przy podpompowaniu gruchy poczekaj chwile (5 sek)i sprawdź czy ci nie powraca szybko w pozycje wyjściową,jeśli ci podciśnienie się straci to masz coś dziurawego-tak samo w opcji z manometrem wpiętym w układ między zaworkiem sterującym a mieszkiem wykonawczym-moze być coś dziurawe (węzyk,membrana lub zawór zasyfiony)
Dzwoniłem wczoraj do kumpla, który pracuje w Trójmieście, w salonie VW-jest przedawcą. Pytał się o mój problem mechaników, a Ci stwierdzili, że najprawdopodobniej jest jakiś syf w ukł.EGR, trzeba wszystkie doloty, węże, EGR przeczyścić i nie mam za szybko jeździć, ponieważ spaliny uchodzą też turbiną, a ona może przez to przeładować, jakbym ciągnął na wysokie obroty.
spaliny tak i tak wychodzą zawsze turbiną a czy przeładuje czy tez nie odpowiedzialna jest kierownica spalin w niej która się syfi. W pewnych zakresach obrotowo - obciąrzeniowej pracy silnik , EGR "wspomaga" ujscia spalin nie na turbinke tylko na ponowne ssanie ale to ze wzgledów EKOLOGICZNYCH i nie w takich ilościach więc niemartwiłbym się az tk bardzo a nawet jesli to ci przejdzie w tryb servisowy (pół mocy) a po restarcie auta wraca do normalnego trybu.
Mi wygląda , ze bardziej problem jest u Ciebie przytykaniem się tego właśnie "całego układu" lub jakies części jego i masz tak zwany efekt zaślepionego egr-u za darmo ale niestety z błędem i komunikatem
Od tego zjawiska nie słyszałem jeszcze ,zeby auto wchodziło w tryb awaryjny lubłapało jakies przeładowanie.
Wiadomo jednak ,ze lekceważąc ten błąd ,moze sobie zaszkodzić kiedyś z różnych przyczyn-np. inny błąd a ten sam komunikat-nie zwracając uwagi ,bo go mamy niby od zawsze a doprowadzimy do uszkodzenia innych elementów, lub ewentualnie tak jak piszesz jest gdzieś syf i zaciągnie przez układ w inne miejsce no i zamiast wymiany jednego masz do wymiany trzy rzeczy
Zostały wyczyszone wszystkie doloty do EGR, komunikat i kontrolka powróciła, pojechałem do innego mechanik, bo ten twierdził, że sam EGR jest sprawny. Po podłączeniu kompa i krótkiej jeździe, okazało się, że EGR się zacina, na wolnych obrotach raz pokazuje 97%, raz 15%. Tourana mam od 2 lat, kupując miał 160tys.km., teraz ma 250tys.km. Mam do Was pytanie, czy spróbować go wyczyścić, czy od razu kupić nowy, czego wolałbym na razie nie robić. Pozdr. _________________ VW PASSAT 2.0TDI CR Comfortline
Była Jetta, Vento, Passat B4 i B5, był Touran, jest Passat B6 i Lupo!
Zostały wyczyszone wszystkie doloty do EGR, komunikat i kontrolka powróciła, pojechałem do innego mechanik, bo ten twierdził, że sam EGR jest sprawny. Po podłączeniu kompa i krótkiej jeździe, okazało się, że EGR się zacina, na wolnych obrotach raz pokazuje 97%, raz 15%. Tourana mam od 2 lat, kupując miał 160tys.km., teraz ma 250tys.km. Mam do Was pytanie, czy spróbować go wyczyścić, czy od razu kupić nowy, czego wolałbym na razie nie robić. Pozdr.
dlaczego raz ci pokazuje 97 a raz 15 tego nie wiem. Nie zajmowałem się tym i nie wiem jak ma być przy danych parametrach więc
moze ktoś bystrzejszy coś napisze kiedy jak ma to wyglądć
a ja i tak czekam na odp w moim podobnym pytaniu.
Dlaczego procenty gdy przecież zawór egr albo jest otwarty lub nie(poprzez sygnał elektr. i zaworek mechanicznoelektryczny podcinieniowo) albo zamknięty??
Czy te % to info dla kompa i diagnosty ile w danym czasie , obrotów,temperatury itp, prawopodobnie silnik pobiera do spalenia część spalin przy i tak opełnym otwartym zaworze czy on płynnie pracuje w pewnym stopniu bo juz rózne wypowiedzi się naczytałem i zgłupiałem???
pozdro
Zostały wyczyszone wszystkie doloty do EGR, komunikat i kontrolka powróciła, pojechałem do innego mechanik, bo ten twierdził, że sam EGR jest sprawny. Po podłączeniu kompa i krótkiej jeździe, okazało się, że EGR się zacina, na wolnych obrotach raz pokazuje 97%, raz 15%. Tourana mam od 2 lat, kupując miał 160tys.km., teraz ma 250tys.km. Mam do Was pytanie, czy spróbować go wyczyścić, czy od razu kupić nowy, czego wolałbym na razie nie robić. Pozdr.
dlaczego raz ci pokazuje 97 a raz 15 tego nie wiem. Nie zajmowałem się tym i nie wiem jak ma być przy danych parametrach więc
moze ktoś bystrzejszy coś napisze kiedy jak ma to wyglądć
a ja i tak czekam na odp w moim podobnym pytaniu.
Dlaczego procenty gdy przecież zawór egr albo jest otwarty lub nie(poprzez sygnał elektr. i zaworek mechanicznoelektryczny podcinieniowo) albo zamknięty??
Czy te % to info dla kompa i diagnosty ile w danym czasie , obrotów,temperatury itp, prawopodobnie silnik pobiera do spalenia część spalin przy i tak opełnym otwartym zaworze czy on płynnie pracuje w pewnym stopniu bo juz rózne wypowiedzi się naczytałem i zgłupiałem???
pozdro
Mechanior powiedział, że przy wolnych obrotach powinnio być 15%, a przy dużych obrotach np.moje 97%, a u mnie na wolnych jest raz 15%, drugi raz 97%. Gdy była ta druga wartość, dodał gazu pod 4000obr/min. i gdy obroty spadły do jałowych, własnie raz EGR dalej trzymał 97%, a innym razem spadała wartość do 15%. Stwierdził, że EGR się zacina przy pełnym otwarciu, dlatego silnik się nie dławi i nie ma żadnych objawów, poniewż gdyby zacinał się przy wart.15%, po ponownym dodaniu gazu, silnik mógłby przechodzić w tryb awaryjny i dławić się. Ponoć ma wystarczyć czyszczenie EGR. _________________ VW PASSAT 2.0TDI CR Comfortline
Była Jetta, Vento, Passat B4 i B5, był Touran, jest Passat B6 i Lupo!
to skąd komp wie ,ze zostaje na 75%?? moze przepływka widzi ile pobiera powietrza na tych obrotach a w mapach ma inne wartości i wskazuje stan 75 bo nigdzie nie ma czujnika innego.. jest tu jakiś mądry?haha
jeśli masz mozliwość to podmień jak czyszczenie nic nie daje
to skąd komp wie ,ze zostaje na 75%?? moze przepływka widzi ile pobiera powietrza na tych obrotach a w mapach ma inne wartości i wskazuje stan 75 bo nigdzie nie ma czujnika innego.. jest tu jakiś mądry?haha
jeśli masz mozliwość to podmień jak czyszczenie nic nie daje
Czyszczenie będę miał robione dopiero za tydzień, ponieważ mechanior zawalony robotą. _________________ VW PASSAT 2.0TDI CR Comfortline
Była Jetta, Vento, Passat B4 i B5, był Touran, jest Passat B6 i Lupo!
Jeśli masz mozliwość to podmień jak czyszczenie nic nie daje
Czyszczenie będę miał robione dopiero za tydzień, ponieważ mechanior zawalony robotą.
Czyszczenie nic nie dało, mechanik wział w łapy mój EGR, pojechał do zaprzyjaźnionego szrotu i dostał używany EGR za 150zł. od.... 2,0TDI i o dziwo pasował, teraz wszystko jest OK! Tylko dziwi mnie fakt, że od 2,0TDI pasował do 1,9TDI. _________________ VW PASSAT 2.0TDI CR Comfortline
Była Jetta, Vento, Passat B4 i B5, był Touran, jest Passat B6 i Lupo!
Jeśli masz mozliwość to podmień jak czyszczenie nic nie daje
Czyszczenie będę miał robione dopiero za tydzień, ponieważ mechanior zawalony robotą.
Czyszczenie nic nie dało, mechanik wział w łapy mój EGR, pojechał do zaprzyjaźnionego szrotu i dostał używany EGR za 150zł. od.... 2,0TDI i o dziwo pasował, teraz wszystko jest OK! Tylko dziwi mnie fakt, że od 2,0TDI pasował do 1,9TDI.
no to jeden problem z głowy
powiedz mi-miałes podczas tego błędu i przed nim jakies spadki mocy gdy ci się zacinał egr?
Ponieważ EGR się zacinał przy pełnym otwarciu, ani przed zapaleniem się kontrolki, ani w czasie palenia, na której zrobiłem 1500km. nic się nie działo. Nie dławił się, może być trochę słabszy, nic więcej. Mechanik mówił, gdyby EGR zacinał się w dolnym położeniu, nie byłbym w stanie przekraczać 2000obr/min. silnika.
Nadal zastanawiam się, czy mechanik zrobił dobrze, że włożył EGR od 2,0TDI do mojego do 1,9TDI. _________________ VW PASSAT 2.0TDI CR Comfortline
Była Jetta, Vento, Passat B4 i B5, był Touran, jest Passat B6 i Lupo!
to jest prosty układ -średnice węzy podobne-jeśli pasują śruby a membrana jest tego typu i układ gaszący klapą też to nie ma wtedy znaczenia.
Widziałeś jak jest w środku-pełny przelot i klapa pierwsza która chodzi o 90' podczas gaszenia a i grzybek który się otwiera wtedy kiedy trzeba i podaje spaliny.Nic nadzwyczajnego nawet jeśli ten zaorek troche mniej lub więcej będzie chodził,byle chodzi w Twoim przypadku.
PS: dobry "szrot" tam macie jeśli juz 2,0 tdi stał na części
Witam pojawił się komunikat ABGAS WERKSTATT i zapaliła się żółta kontrolka silnik. sprawdziłem na diagnostik i pokazało że przepustnica nie zamyka się to wyczyściłem Egr i przepustnice .puzniej na diagnose skasowałem błod i przy nastepnym zapalaniu sie znowu się zapaliła lampka komunikat ABGAS WERKSTATT ? co morze być??
Chlopaki u mnie rowniez wyskoczyl komunikat abgas werkstatt i zolta kontrolka silnika auto pomimo tego jezdzilo normalnie podjechalem na komputer mechanik powiedzial ze pada pompowtryskiwacz na czwartym cylindrze zebym dolal jakiegos specyfiku do paliwa ktory to czysci i jedzil niestety zrobilem tak ale juz jedzic sie nie da auto przyspiesza ospale i trzesie tak jak by przerywalo rowniez na biegu jalowym trzesie nim co o tym myslicie? Co dalej z tym zrobic?
sebek380 czy udało Ci się rozwiązać problem? Mi w niedzielę również wywaliło tytułowy błąd. oprócz niego nie widzę żadnych innych oznak, samochód działa jak działał. Czasami włącza mi się kontrolka z świec, i wydaje mi się że to będzie problem z czujnikiem stopu. Ech... coś za dużo tego zaczyna się sypać w WV.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.