Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 30 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: VW Touran 1.9 TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Mar 2010, 19:12
Temat postu:
Problem z radiem - antena
Witam. Odkad posiadam Tourana minelo juz 6 miesiecy . I od poczatku tego czasu nie dziala mi dobrze radio. Otoz Jezeli samochod stoi na postoju to radio dziala w miare, ale nie łapie stacji automatycznie. Natomiast w czasie jazdy radio trzeszczy , charczy , przerywa itp. Radio łapie mi tylko z 2 programy jak ustawie manualnie. Jest to radio RNS 300 Navigation. Mam antene dachową - tzw. rekin , ktora jest bodajze do GPsa , telefonu itp. Jest jeszcze druga antena wbudowana w tylną szybę boczną (takie 3 kreski ). Proszę pomożcie jaka moze byc przyczyna ??
Może była wymieniana szyba w której jest wtopiona antena i ktoś nie podłączył kabla od anteny. _________________ Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców...
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1514 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
Wysłany: Wto 30 Mar 2010, 20:30
Temat postu:
Re: ( Volkswagen ) Problem z radiem - antena
Chcesz to podjedz do mnie ,to się sprawdzi, bo bez diagnostyki to mozesz wymieniac i dłubac. Szkod Twojego czasu tylko. Touran ma antene do radia typu Diversity i są to anteny w szybach tylnych, moduł rozdzielczy jest za schowkiem a wzmacniacze gdzies po bokach przy przedniej szybie. I zaden drucik Ci nic nie da bo radio ma diagnostyke z anteną i musi wykryc jej poprawną rezystancję itp. _________________ Nie udzielam porad na PW.
Niestety ale RNS 300 pracuje na jednej antenie FM/AM w odróżnieniu do pozostałych radyjek i navi z VW. Antena znajduje się w bocznej tylnej szybce nadwozia, chociaż wg VW były też montowane w tylnej szybie.
Miałem RNS 300 i z odbioru FM byłem średnio zadowolony, pocieszałem się odtwarzaniem mp3 z płyty i symulatora zmieniarki _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 30 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: VW Touran 1.9 TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 31 Mar 2010, 17:26
Temat postu:
Re: ( Volkswagen ) Problem z radiem - antena
Ja niestety nie mam zmieniarki plyt CD ;/ Jak jadę to lubię posluchać radyjka np. Radia Zet lub Eska Łódź a to niestety nawet nie łapie ;/ I nie jestem zadowolony. Byłem u kolesia ktory sie zna na radiach samochodowych , to powiedział ze to radio slabo odbiera przez właśnie tą antene w szybie. Powiedział że moze kupić antene ( dlugi bat) i wmontować ją w kabinę ( dach) samochodu pod tapicerke. I powinno działać . Jakoś nie jestem przekonany do tego pomyslu;/ Jeszcze zaśpiewał koszt 150 zl za antene + robote ;/
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1514 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
Wysłany: Sro 31 Mar 2010, 19:51
Temat postu:
Re: ( Volkswagen ) Problem z radiem - antena
NAVi czy RCD 300 - te które mają 2 konektory do radia działają super na tym co jest w aucie. Pierwsza anetna AM/FM zbiera sygnał, analizuje go i jakos wysyła przez druga antene, tak jest opisana ta funkcja w ELSIE. Dlatego koniecznę sa 2 anteny do prawidlowej pracy radia.
RNS 510 ma juz w sobie antene Diversity i jak ktos wsadzał do auta z 2005-2006 ową navi to trzeba tez zmienic moduły antenowe. Mało tego - inne moduły antenowe sa przewidziane do MFD 2 CD a inne do MFD2 DVD. _________________ Nie udzielam porad na PW.
@ Ericsson
Mam nadzieję, że kolega "montujący" wie o separatorze i nie podłączy się tym batem bezpośrednio
@ Spacewalker
MFD2 DVD nie posiada modułu porównującego sygnał (Diversity), który MFD2 CD ma. W wersji "DVD" moduł jest na zewnątrz (w okolicy modułu komfortu, czyli pod deską, u góry na lewo od schowka ). Jedno gniazdo służy do wprowadzenia sygnału do radia a drugie do wyprowadzenia informacji zwrotnej do modułu Diversity. W ten sposób radio narzuca modułowi wybór sygnału lepszego z danej anteny.
Z tego powodu wtyczki i gniazda antenowe mają różne kolory i dodatkowo zabezpieczenia mechaniczne (ząbki) by zapobiec nieprawidłowemu montażowi.
Siłę sygnału z anten można odczytać po uaktywnieniu ukrytego menu np. w RCD 300 _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Wtam.Podłączę sie do tematu,ja w swoim Turanie orginalnie miałem RCD 310 i stacje radiowe super odbierały i czysto aż do zamiany na RCD 510 i od tej pory zaczeły się cuda z odbiorem stacjii radiowych.Moje pytanie czy jak wymienie wzmaczniacze to sygnał sie porawi czy może macie jakis inny pomysł co z tym zrobic.
Oryginalnie w roczniku 2003 to chyba RCD 310 nie miałeś
Ja zmieniałem z RCD 310 na RCD 510 i nie zauważyłem jakiejś utraty sygnału. Jak dobrze pamiętam, to nie ma różnych wzmacniaczy (separatorów) oprócz wersji radyjek z cyfrowym radiem DAB.
Może ktoś sprawdzić to u Edwarda? Space? _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Turanek - tak masz racje pomyliłem model oryginalnie miałem RCD 300.Co można zrobic żeby zlebszyć odbiór radia,nawet zamontował adapter antenowy {na dwie wtyki]żeby komputer nie pokazywał błedu podłączając vaga nie podłączonej anteny i szczeże mówiąc myślałem że to rozwąże problem z odbiorem.Atu przykra niespodzianka nic lepiej.Pomocy
@ Touranek możesz podać jakieś numery tego modułu do anten? Chcę u siebie zrobić jak w oryginale. Ostatnio wymieniłem RCD300 na RNS510 i mam poważny problem z odbiorem FM nie mówiąc już o błędach z anteną związanych. Obecnie mam jedną antenę w szybie. Chcę dokupić drugą szybę z anteną + wzmacniacz do niej (prośba o nr części) + ten moduł o którym piszecie.
Mam podobny problem...
Założyłem radio niefirmowe (Blaupunkt 410 BT) w miejsce RCD300. Zastosowałem ramkę oraz wymagane przejściówki na wtyczki zasilania, głośników i anten (podwójna fakra) i oczywiście separator.
Efekt jest taki, że na stacjach ogólnopolskich (Trójka, zet RMF) radio gra kiepsko, trzeszczy, gubi sygnał. Lokalne stacje i te z mocnym sygnałem (Maryjka) grają OK, tylko, że nie są to moje ulubione stacje...
Separator jest na pewno sprawny (daje zasilanie, bez niego jest gorzej). Instalacja antenowa (przewody, wzmacniacz) jest również OK ponieważ fabryczne radio gra bez zarzutu.
Właściwie to zanim wymieniłem radio to byłem prawie pewien, że będzie grało gorzej niż fabryczne gdyż przerabiałem to samo (i poległem) w Passacie. Wymieniałem kolejno radia, kabel antenowy, wzmacniacz antenowy, antenę, separator, wtyczki itp. Zakładałem filtr przeciwzakłóceniowy, bezpośrednie zasilanie. No więc chyba zrobiłem wszystko co tylko możliwe jednak problemu nie rozwiązałem. Sprzedałem Passata z nadzieją, że w kolejnym aucie tego problemu nie będzie.
Wygląda na to, że żadne radio z wyjątkiem fabrycznego nie ma szans zagrać bez zastrzeżeń.
Nie wiem gdzie tkwi haczyk.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie (z wyjątkiem tych, żeby wrócić do oryginału, bo dźwięk ma nieakceptowalny).
Żeby zagmatwać sytuację dodam, że gdy tylko opuszczę granicę administracyjne mojego miasta (Włocławek) to radio zaczyna odżywać. Giną trzaski i nie gubi stacji.
Jednak radio oryginalne radziło sobie z łapaniem stacji doskonale nawet w centrum mojej mieściny.
Na niefirmowym Blaupunkcie efekt jest taki jakby radio (z jednej strony) łapało to czego nie potrzeba (zakłócenia, czasami nawet słychać jakieś rozmowy chyba na CB) a z drugiej strony gubi sygnał i szuka alternatywnego.
Reasumując, radio jest OK ponieważ w innym mieście (np. Bydgoszczy) i poza moim gra wyśmienicie. Antena, kable, zasilanie itp. też jest OK ponieważ fabryczne radio gra OK.
Wydaje mi się, że tajemnica jednak tkwi w instalacji antenowej.
A może powinienem jedną z anten zasilać 12VA a drugą nie?
W desperacji nawet naszła mnie nawet myśl, żeby zostawić radio oryginalne w dedykowanym miejscu a Blaupunkta założyć w innym. W moim mieście słuchać oryginału a gdy opuszczę Włocławek włączać Blaupunkta. Jednak już oddalam się od tej myśli, bo żeby we Włocławku używać BT i słuchać (Trójki) musiałbym mieć włączone jednocześnie dwa radia... paranoja...
Jeśli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał albo ma jakieś rady to proszę o pomoc. Sam sobie z tym nie poradzę a odpuścić nie chcę (jeszcze nie).
Zacząłem przeglądać zdjęcia wzmacniacza i wygląda na to, że oba kabelki antenowe od radia idą do wzmacniacza. Może jakby go wymienić na prostrzy, pojedynczy? Bo przecież radio nie jest na tyle inteligentne aby sobie samo zarządzało lepszym sygnałem i wybierało raz jedną a raz drugą antenę...
Hmm, po lekturze tego wątku http://audiforum.us/threads/converting-symphony-ii-antenna-system-for-use-with-rns-e.5662/ zaczynam się utwierdzać w swojej teorii, że trzeba będzie ingerować w instalację antenową, a konkretnie we wzmacniacz. Piszą coś o zmienności fazy i alternatywnej częstotliwości. Tego mój Blaupunkt 410 BT chyba nigdy nie skuma więc myślę, że trzeba będzie uprościć instalację i założyć wzmaka na jedną antenę.
Może wiecie dokładnie gdzie w moim Touranie (2007 conceptline) siedzi wzmacniacz i anteny? A jeśli anteny są w tylnych szybach to czy da się zamiast tego przystosować antenę "rekina" (bo też mam) do celów FM? I czy mam diversity?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen ) CB Radio & Car audio, nawigacja, alarmy, komputery
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.