na wstepie sie przywitam
niestety, jak latwo po tytule posta sie domyslec mam problem z moim autem...
otoz jak postoi (np. przez noc) rano nie zawsze odpala, jest to temat dosc losowy, kilka dni pali, pozniej nie... wyglada na to jakby paliwo nie dochodzilo/cofalo sie... swira dostaje, bo jak oddalem do mechanika to jemu pali, no moze raz mu sie zdarzylo, stad diagnoza nie dochodzi paliwo...
- pompa paliwa dziala slychac i podaje;
- filtr paliwa wymieniony razem z uszczelkami;
- zadnych widocznych wyciekow;
- interfejs diag. nic nie pokazuje - nie wiem, jaki, ale wyglada u mechanika fachowo
za ktoryms tam razem odpali pozniej dziala i pali od strzala; znowu jak postoi te pare godzin, zwlaszcza nocke, kicha;
z powazniejszych rzeczy ostatnio: glowica wymieniona, dwumas i sprzeglo;
jakies pomysly...
bede mocno wdzieczny, dodam, ze z motoryzacji nie jestem najlepszy
Re: ( Volkswagen Touran ) Problem z porannym odpalaniem
wymienilem czujnik temperatury, zobaczymy;
a co do palenia...
przekrecam kluczyk i lomocze jak nie wiem co i kicha, kilka razy tak i w koncu odpali, wskoczy na 1000 obrotow, pozniej zejdzie i juz; nic nie kopci
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1514 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
Wysłany: Pią 11 Cze 2010, 21:17
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Problem z porannym odpalaniem
Jak juz nie masz pomysłów zrob korekte dawki rozruchowej w sterowniku, zmieniając mape. Jak pomoze to z pół obrotu bedzie palil. Sprawdzona listwa pompowtrysków? _________________ Nie udzielam porad na PW.
Re: ( Volkswagen Touran ) Problem z porannym odpalaniem
Taki pisze Space, sprawdzić trzeba min. obroty silnika, czyli odłączyć wtyczkę od PDków przy głowicy (najpierw odryglować czerwoną blokadę i okręcić wtyczkę), podłączyć tester i np. w bloku 01 obserwować wartość obrotów na pozycji 1 w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Poprawnie obroty nie mogą spadać poniżej 280 obr/min.
Druga sprawa to sprawdzenie pompy tandemowej na silniku. Procedura sprawdzania jest opisana w materiałach ASO (potrzebny jest manometr).
Możesz spróbować ewentualnie zamontować zaworek zwrotny na wężu paliwowym (wcześniejsze wersje silników PD takowe miały). _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.