Przedmiotem oceny własnej, a więc subiektywnej jest posiadane od roku auto.
VW PASSAT B5GP (potocznie, aczkolwiek niezgodnie z danymi producenta, zwany przez Polaków "szóstką"), kombi
Rok: 07.2001r.
silnik: podstawowy ok; 1900 cm3, diesel turbodoładowany z bezp. wtryskiem, czyli TDI, pompowtryski, 96kW/130PS
Obecnie zmienione oprogramowanie w sterowniku: 169PS
Przebieg: 145 000 km
Całkokształt: jakby się na pierwszy rzut oka wydawało, nie jest aż tak obszerny. Dobry skręt i gabaryty pozwalają sprawnie poruszać się nawet w zatłoczonych miejscach.
Silnik: nieco hałasu (klekotu) w początkowej fazie rozruchowej przy ujemnych temperaturach. Pracuje głośniej w porównaniu do słabszych wersji TDI bez pompowtrysków. Po zmianie oprogramowania wyraźnie podniosła się dynamika. Motor sprawniej wkręca się na wyższe obroty, zniwelowana jest tzw. turbodziura (lag). Ogólnie przy 130PS tez było nieźle, ale jak nadmieniłem różnica jest spora.
Skrzynia biegów. W omawianym modelu występuje 5-stopniowa manualna skrzynia biegów. Pracuje dośc precyzyjnie, chociaż bywa kłopot ze swobodnym wbiciem "jedynki".
Układ jezdny: bez zarzutu, zachowuje się zarówno twardo jak i komfortowo. Jadąc passatem czujemy się stabilnie ale nieco topornie (ale może o to właśnie chodzi?). Mimo 50 tyś km na polskich, często dziurawych drogach, zawieszenie nie wykazuje nieprawidłowości czy awarii.
Widoczność: jeden minus - przednie słupki, jak w większości samochodów, zasłaniają pole widzenia, np przy zakrętach o kącie powyżej 120 stopni.
Ergonomia: nieco nudne, ale stateczne i schludne wnętrze, dobre materiały wykończeniowe. Niezła przestrzeń bagażowa.
Wentylacja i ogrzewanie: szyby należy utrzymywac w czystości oraz wymieniać filtr kabinowy w celu minimalizacji zaparowania.
Przestrzeń: nawet na tylnich siedzeniach jest sporo miejsca. Dobry komfort dla 4 osób.
Wyciszenie: mogłoby byc lepiej. Przy obrotach powyżej 3000 passat jakby przypominał, że jedziemy jednak dieslem, a nie benzyną.
Spalanie:
1. minimalne 6l/100km z klimą + 0,5 l
2. średnie (z lekką przewagą tras) 6,8 + 0,5
3. miasto do 8,5-9,0 l/100 km
Podsumowanie: Passat przy obecnych niskich cenach na rynku wtórnym jest dobrym wyborem.
witam
mój podobny:
VW PASSAT B5GP (potocznie, aczkolwiek niezgodnie z danymi producenta, zwany przez Polaków "szóstką"), kombi
Rok: 06.2001r.
silnik: podstawowy ok; 1900 cm3, diesel turbodoładowany z bezp. wtryskiem, czyli TDI, pompowtryski, 96kW/130PS
4 Motion
Przebieg: 145 000 km
Spostrzeżenia:
Całkokształt: jakby się na pierwszy rzut oka wydawało, nie jest aż tak obszerny. Dobry skręt i gabaryty pozwalają sprawnie poruszać się nawet w zatłoczonych miejscach. POPIERAM
Skrzynia biegów. W omawianym modelu występuje 5-stopniowa manualna skrzynia biegów. Pracuje dośc precyzyjnie, chociaż bywa kłopot ze swobodnym wbiciem "jedynki". Moja jest 6 stopniowa - problem 2 czasami nie chce wejść ale po za tym 6 bieg jest super
co do reszty generalnie się zgadzam po za jednym:
Spalanie:
1. minimalne 6l/100km z klimą + 0,5 l
2. średnie (z lekką przewagą tras) 6,8 + 0,5
3. miasto do 8,5-9,0 l/100 km u mnie wygląda to tak:
1. minimalne 8,5l/100km z klimą
2. średnie (z lekką przewagą tras) 10
3. miasto do 11-13 l/100 km [/i]
aha i nawigacja nie wiem jak to działa albo u mnie nie działa
pozdrawiam _________________ marzenia się spełniaja i trzeba się cieszyć !!!
Re: ( Volkswagen Passat ) Passat B5GP "Phantom" 2001 rok
Witam. Nie mam na wysposażeniu navi, więc nie mogę Ci pomóc.
Co do spalania, wieksze zapewne wynika z napędu na 4 koła. Chociaż spotkałem się z niejednokrotnymi opiniami, że 130 konny passat potrafi w cyklu mieszanym palić 11 litrów.
Podane przeze mnie wartości są wiarygodne i są wyliczone we własnym zakresie, a nie pochodza ze wskazań komputera. Ważna rzeczą jest jakośc paliwa. Staram się tankować shell v-power, na którym samochód mniej pali (ok. 10% poniżej zwykłego ON).
Wartośc 7 litrów/100km pokrywa sie również ze spalaniem w silniku 2.0 TDI o mocy 140 PS.
Dodam jeszcze, że elektroniczne wzmocnienie silnika nie spowodowało wzrostu zużycia paliwa.
Pozdrawiam.
Re: ( Volkswagen Passat ) Passat B5GP "Phantom" 2001 rok
witam ponownie
pytanko zasadniczo pierwsze - gdzie robiłes i ile kosztowało zmienienie oprogramowanie w sterowniku: na 169PS
nie masz z tym wiekszych problemów - tak się zastanawiam czy nie zamienić.
Czy sprawdzałes wczesniej silnik na hamowni?
Kupiłem uzywane i nie wiem w jakim stanie jest turbina i nie wiem czy jak ząłoże to zaraz jej nie będe musiał wymieniać. Czy rożnica jest odczuwalna czy bardzo odczuwalna.
A co do paliwa to moje wskazania pochodzą z komputera pokładowego ale nie długo będę mniał mozliwość strzelenia 1800 km wtedy opisze jak to dokładnie według kompa a jak według paliwa.
Dzieki i pozdrówka _________________ marzenia się spełniaja i trzeba się cieszyć !!!
Re: ( Volkswagen Passat ) Passat B5GP "Phantom" 2001 rok
aha i jeszcze jedno pytanko
mam 176000 km i nie wiesz przypadkiem jak jest wymianą rozrządu?
pozdrówka _________________ marzenia się spełniaja i trzeba się cieszyć !!!
Re: ( Volkswagen Passat ) Passat B5GP "Phantom" 2001 rok
Średnia zmiana oprogramowania w przyzwoitym warsztacie na Dolnym Śląsku to koszt około 1500 zł. Zrezygnowałem z chipowania na rzecz wymiany programu za namową znajomego, który jakis czas temu poddał samochód takiej modyfikacji.
Żadnych skutków ujemnych nie odczuwam, nawet spalanie nie wzrosło. Mam wykres z hamownii przed i po modyfikacji. Ja również kupiłem używane (niby obecnie ma 146 tyś, ale kto tak naprawde wie?, może ma i 300-ta). Turbina najczęsciej zaczyna okazywać znaki zużycia po 250-300 tyś. Miedzy innymi odczuwalne jest zżeranie przez silnik oleju.
Różnica jest mocno odczuwalna, przede wszystkim przez wzrost momentu obrotowego. Poza tym turbina zaczyna pracować na niższych obrotach (łapie od około 1500, a nie jak wcześniej 1850), poza tym w granicach 2-3 tyś obrotów wydaje Ci się, że pasek ma z 300 koni. Dziwne uczucie, załóżmy, że jadąc 100 km/h na V biegu, redukujesz na IV i wyprzedzasz, ja już się do tej mocy przyzwyczaiłem ale na początku to była przepaść. Niby 30 kilka koni więcej ale silnik zupełnie inaczej reaguje.
Co do rozrzadu: producent zaleca co 90 tyś (nie jestem pewny jak jest z napędzanymi na 4 koła). Reguła jest taka, że jak kupujesz samochód z obcego źródła, to wymieniasz wszystko, chybaże masz faktury, że taka wymiana była robiona. Ja bym nie zwlekał tylko przygotował się na 100 zł i powymieniał wszystkie paski, rolki, filtry i oleje. Jesli wierzyć w przebieg Twojego bolida, to przy 180 000 masz serwis.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Passat ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.