Witam ponownie w ostatnich postach pytalem o montaz tempomatu.Dowiedzialem sie ze, musze wymienic sterownik kierownicy 1K0953549 na 1K0953549 A
Czy nadaje sie rowniez 1K0953549 AF
Prosze o pomoc
Re: ( Volkswagen Touran ) Tempomat - problemy i ich rozwiązania
Spacewalker napisał:
A po co odłaczac akku do kodowania kluczyka ?
też nie wiem po co, ale odłączyli przed kodowaniem bo nie można było się połączyć z kompem... A tak pijąc do tego, to mogło to być spowodowane słabym akumulatorem? Po sprzęt serwisowy pokazywał poniżej 12V, a na początku to bez problemu się połączył.
A gdzie są ustawienia tempomatu? :> pytam bo nie wiem...
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1514 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
Wysłany: Sro 24 Sie 2011, 07:26
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Tempomat - problemy i ich rozwiązania
Nie zdarzylo mi się jeszcze by sterownik się rozkodował przez słabe akku, zazwyczaj przez zwaloną pamięc, ale nigdy przez słabe akku. _________________ Nie udzielam porad na PW.
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pn. Posiadane auto: VW, Touran, Trendline, 1,9 TDI z DPF, BLS, rok 2006, przebieg 175000
Piwa: 3/3
Wysłany: Sro 14 Mar 2012, 20:40
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Tempomat - problemy i ich rozwiązania
A co jeśli tempomat działa a nie załącza się na desce kontrolka?
Manetka rozebrana i "czyszczona" wg powyższych postów. Może jeszcze raz do niej się zabrać? Dalej tempomat działa ale bez info na desce.
Re: ( Volkswagen Touran ) Tempomat - problemy i ich rozwiązania
Poniżej opisuję moje doświadczenia z niedziałającym tempomatem:
1) Kontrolka od tempomatu samoczynnie gaśnie podczas jazdy i nie sposób jej ponownie załączyć
2) Problemem okazał się być moduł przełącznik w manetce
3) Po demontażu pokrywy (nieocenione zdjęcia Sirusa) okazało się że konektor (ten biały) był źle osadzony na stykach płytki - nie siedział prostopadle. Wystarczyło go tylko dopchnąć i magiczna kontrolka tempomatu zaczęła świecić.
Tak na wszelki wypadek zdemontowałem również płytkę aby przeczyścić styki miedziane oraz warstwę napylonego grafitu.
Po rozmontowaniu manetki możecie rozpiąć tą białą kostkę z okablowaniem i okręcić płytkę. Oczywiście przy demontażu płytki zalecam ostrożność bo jest tam kilka drobnych elementów. Zajrzyjcie też do samej kostki czy styki lub kabelki są w porządku.
Idealnie Sigan mój tempomat gasł samoczynnie podczas jazdy lub w ogóle się nie włączał. malutki wkrętak, parę minut i cieszę się jazdą z temo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.