treciox, miałem identyczną sytuację w moim touranie, nim go jeszcze kupiłem. Gdy pojechałem oglądać potencjalnego (obecnego) tourana szwagier wyciągając pokolei bezpieczniki zwrócił uwagę, że są spalone. wiec, ówczesny właściciel znalazł odrazu zamienniki włożyliśmy i to samo co u ciebie, pyk i bezpiecznik nie był już bezpiecznikiem. Wtedy ustaliliśmy, ze samochód wezmę gdy usterka będzie usunięta (bądź obnizy wartość samochodu o 1000 na wymianę wentylatorów - na co się nie zgodził). Następnego dnia dzwonił że już jest wszystko ok, wg jego zeznań (tego sprzedającego) elektryk przeczyścił jakąś wtyczkę przy wentylatorze, podobno to ona robiła zwarcie przez co bezpieczniki padały.
Nie wiem czy pomogłem ale podzieliłem sie swoimi doświadczeniami. _________________ VW Touran 1.9 TDI, AVQ, 2003, TrendLine <- kliknij
Fotografia Okolicznościowa
Zobacz czy nie masz zwarcia w silniku klapy kolektora ssącego V157 (ten koło EGR). Czasami jego uszkodzenie skutkuje zwarciem i przepaleniem bezpiecznika na którym też jest podpięte chłodzenie.
Witam.
Mam tourana z 2003 roku silnik 2.0 136 KM.
Problem z wentylatorami chłodnicy, błąd odczytany Vag-iem 18353 (P1951) oraz 18353 (P1945)
Z tematów poruszanych na forum wynika że wentylator duży o średnicy 136 ma uszkodzony moduł sterujący.
Po rozebraniu modułu wizualnie stwierdziłem uszkodzenie jednego z siedmiu tranzystorów który to miał roztopione luty na nóżkach. Po wyciągnięciu i pomiarach okazało się że jest walnięty, aby mięć pewność że pozostałe są dobre wylutowałem pozostałe sześć co wniosło jeszcze trzy uszkodzone, zakupiłem nowe tranzystory, wlutowałem i po złożeniu i podłączeniu okazało się że w nocy po powrocie z trasy załączył się mały wentylator i rozładował aku. Pytanie do osób w temacie co dokładnie jeszcze w sterowniku odpowiada za załączanie małego wentylatora. Jeszcze jedna sprawa, po rozpięciu małego z dużym jest ok, czyli duży załącza się przy 90-100 i po zgaszeniu silnika pracuje jakieś kilka sekund i wyłącza się.
Zaznaczam że gdy były połączone razem nie załączał się żaden z nich podczas pracy tylko po załączeniu klimy, a mały włączył się po powrocienie nie wiem kiedy, reno podchodzę do auta a tu niespodzianka, mały już ledwie zipał wraz z aku.
Jeśli możece, ktoś kto przerabiał temat to bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.