Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 127 Skąd jesteś (miejscowość / region): Człopa Posiadane auto: VW Sharan 1,9TDI PD 115km 2004r, Honda Jazz 2005r 1.2
Piwa: 2/1
Wysłany: Pią 23 Lip 2010, 15:53
Temat postu:
1.9TDI PD Ciężko pali na zimnym i ciepłym
Witam!
Wszystko dotyczy Vw Transportera T5 a nie Sharana, ale to jest prawie ten sam silnik. A jest to VW T5 1.9 TDI PD 105km, silnik AXB. Mam z nim taki problem: Nie raz kiepsko odpala na zimnym i ciepłym. Jest bardzo różnie i nie jest to zależne od temperatury. Dzisiaj na przykład rano przy +25 stopniach zapalił mi ciężko i dopiero przy drugim kręceniu(i do tego jeszcze chwilkę po odpaleniu rzucał silnikiem), później jak już jest ciepły to pali za jednym razem ale trzeba chwile dłużej pokręcić. Ale tak jest nie zawsze bo ma okresy że pali na dotyk czy zimny czy ciepły. W zimę w te największe mrozy po 2 dniach na –25 stopniach zapalił od strzała i w ogóle nie rzucał silnikiem (jak były te duże mrozy to przeważnie dobrze palił) . Auto nie kopci (po odpaleniu na zimno przez 1-2 sekundy leciutko na niebiesko ale to chyba norma, chyba że wtedy jak nie może zapalić to po odpaleniu puści czarną mała chmurkę), nie bierze oleju, wydaje się że wszystko jest ok. Mam go od roku, sam go sprowadziłem. Zaraz po sprowadzeniu wymieniłem rozrząd, olej i wszystkie filtry, także ciężko jest mi powiedzieć czy wcześniej tak było. Możliwe że coś jest rozregulowane? Może się gdzieś zapowietrza? Może pompa w baku? Jak to posprawdzać?
Świecę żarowe też ma wymienione – zero zmian. Proszę o pomoc bo trochę to denerwujące.
Re: ( Volkswagen T4 ) 1.9TDI PD Ciężko pali na zimnym i ciepłym
Szukałbym w tej kolejności:
- filtr paliwa,
- kąt wtrysku,
- ustawienie rozrządu,
- pompowtryskiwacze,
- rozrusznik.
Pozatym zostaje tysiąc drobnych smrodków Wg mnie najprawdopodobniej coś w układzie paliwowym: pompa w zbiorniku, zaworek przy filtrze itp.
Na początek sugerowałbym wymienić filtr, bo koszt mały i nawet jak się chybi to kaski nie szkoda, a potem na VAGa - sprawdzić kąt wtrysku, popatrzeć na błędy - wtryski, pompa, .... - może coś zgłosi błąd!
Re: ( Volkswagen T4 ) 1.9TDI PD Ciężko pali na zimnym i ciepłym
W procedurach analiz takich przypadków VW zaleca sprawdzenie tłoczenia pompy tandemowej (pompa paliwa na silniku) - do tego potrzeba manometr z podłączeniem do pompy.
Dalej do sprawdzenia są uszczelnienia na pompowtryskach.
Listwa elektryczna, zasilająca pompowtryski w głowicy.
Aby pominąć układ paliwowy (zbiornik z pompką, filtr, chłodnicę czy węże) warto podłączyć wężyki dopływu i odpływu bezpośrednio z kanistra. Ten powrotny może być przezroczysty bo widać czy nie wychodzi z silnika ropa z powietrzem.
Podczas odpalania można obserwować dawki i sterowanie nimi przez sterownik silnika.
Jest trochę roboty, ale trzeba krok po kroku sprawdzać elementy.
Jest jeszcze aspekt softu w sterowniku. Ciężkie palenie jest częstym problemem w Touranach czy Golfach. Po modyfikacjach sterowników (zmiana w sofcie) problemy się skończyły - zobacz na forum Tourana _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 127 Skąd jesteś (miejscowość / region): Człopa Posiadane auto: VW Sharan 1,9TDI PD 115km 2004r, Honda Jazz 2005r 1.2
Piwa: 2/1
Wysłany: Sob 24 Lip 2010, 15:09
Temat postu:
Re: ( Volkswagen T4 ) 1.9TDI PD Ciężko pali na zimnym i ciepłym
No trochę roboty z tym może być. Chyba nie do ogarnięcia w prywatnym warsztacie. Może ktoś polecić jakiś dobry warsztat w zachodniopomorskim lub wielkopolskim? Mieszkam koło Piły.
P.s tak dzisiaj zauważyłem (a jestem teraz szczególnie wyczulony na wszelki dźwięki jakie silnik wydaję), że nie zawsze po przekręceniu kluczyka odzywa się pompa w baku ( nie zawsze tak charakterystycznie zaszumi). Czy to jest normalne bo wcześniej w ogóle nie zwracałem uwagi na to.
A tak na marginesie to mam jeszcze Sharana ze 115 konnym silnikiem i z nim jak do tej pory zero problemów. Super wózek!!!! )
Witwm od pewnego czasu mam z moim sharanem 19,105km,rok98TDI mały problemik z zapalaniem silnika czy zimny czy ciepły . na moją ocenę wygląda to jak wyczerpany akumulator bo na początku kręcił ciężko ale po kilku próbach zapalił . dzisiaj nawet nie zakręcił więc kupiłem nowy ,założyłem i nic nawet nie jękną trochę mnie to zaniepokoiło kasa wydana i nic .ale szukam dalej więc zabieram się za rozrusznik bo to następne w kolei mojej diagnozy . To był szczęśliwy traf na szczotko trzymaczu szczotki jak zapałki a jednej wcale nie było , jutro zamawiam i się o karze czy to było to pozdrawiam wszystkich na forum
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 127 Skąd jesteś (miejscowość / region): Człopa Posiadane auto: VW Sharan 1,9TDI PD 115km 2004r, Honda Jazz 2005r 1.2
Piwa: 2/1
Wysłany: Pią 06 Sie 2010, 21:36
Temat postu:
Re: ( Volkswagen T4 ) 1.9TDI PD Ciężko pali na zimnym i ciepłym
No i to może być strzał w dziesiątkę i u mnie, bo dzisiaj przy zapalniu dwa razy tak zakręcił, że prawie przystanął, ale ruszył dalej i auto zapaliło. Tylko dziwne jest to ze wtedy jak nie chce zapalić to, wydaje mi się że kręci normalnie, tak jak powinien. Aku jest jeszcze oryginalne ale tez chyba jeszcze dobre bo w zimę przy -25 po dwóch dniach palił normalnie od strzała.
Mam takie pytanie, czy były jakieś widoczne objawy zużycia szczotek(słabe kręcenie, zawieszanie itp), czy po prostu zregenerowałeś go i jest ok? Muszę się za to w końcu zabrać ale czasu brak i auto ciągle potrzebne do pracy.
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 127 Skąd jesteś (miejscowość / region): Człopa Posiadane auto: VW Sharan 1,9TDI PD 115km 2004r, Honda Jazz 2005r 1.2
Piwa: 2/1
Wysłany: Pią 06 Sie 2010, 21:40
Temat postu:
Re: ( Volkswagen T4 ) 1.9TDI PD Ciężko pali na zimnym i ciepłym
Aha zauważyłem jeszcze że po przękręceniu kluczyka nie zawsze słychać chlupanie tej pompy elektrycznej (chyba w baku), tak powinno być że np jak ma ciśnienie to może się nie załączyć (chociaż dziwne bo dzisiaj po nocy tez jej nie usłyszałem i auto słabo zapaliło), czy zawsze powinno ja byc słychac?
Re: ( Volkswagen T4 ) 1.9TDI PD Ciężko pali na zimnym i ciepłym
właśnie nie, nic nie było żadnego zawieszania szczotek ani przerywania kręcenia tylko słabe kręcenie rozrusznika . po regeneracji kręci jak szalony i problem znikną, a co do tej pompy to muszę sprawdzić jak to jest czy są takie zachowania jak piszesz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen T4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.