Witam. Zastanawiam się nad zamontowaniem do mojego Tourana dodatkowych świateł do jazdy dziennej. Powodem takiego zamiaru jest moim zdaniem zbyt częsta wymiana żarówek w reflektorach (mam wzmocnione OSRAM 55/60 i dobrze świecą ale jak używam ciągle to co ok. 4 miesiące trzeba następny komplet). Czy ktoś już montował w swoim Touranie takie światła i jakie najlepiej pasują (zastanawiam się nad 5 diodowymi OSRAM za ok. 210 PLN na Allegro)? Gdzie najlepiej podpiąć się do instalacji (w których miejscach aby najmniej w nią ingerować)? Do podłączenia potrzebuję + po stacyjce, + świateł postojowych, masa - to najmniejszy problem. Pozostaje jeszcze pytanie czy po podłączeniu takich świateł nie będzie świecić mi na desce żaróweczka sygnalizująca przepaloną żarówkę. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc.
Re: ( Volkswagen Touran ) Dodatkowe światła do jazdy dziennej
najważniejsze to pamiętaj o homologacji na światełka żeby się misie nie czepiały i może zastanów się na światłami okrągłymi do zamontowania w miejsce halogenów o ile masz tylko zaślepki
Re: ( Volkswagen Touran ) Dodatkowe światła do jazdy dziennej
Witam
Światełka bardzo ładne ale:
- ja mam w tym miejscu światła przeciwmgielne i nie chciałbym z nich rezygnować (zastępować ich czymś innym)
- jak i czy można zamontować światła do jazdy dziennej tak, żeby nie powodowały pojawiania się błędów (np spalona żarówka) a jednocześnie żeby działały w systemie amerykańskim z uwzględnieniem czujnika zmierzchu ? Czyli w dzień gdy jest widno zapalają się po spuszczeniu ręcznego, a jak zrobi się ciemno, to gasną ale za to zapalają się światła drogowe.
Re: ( Volkswagen Touran ) Dodatkowe światła do jazdy dziennej
Ja zamontowałem obok p.mgielnego wycinając podłużne otwory w kratkach. Zakupiłem takowe.
Niestety parują i chyba z powodu "wodoszczelności" różnica temperatur i skrapla się woda...
Podłączenie bardzo proste: masa, przewód do pozycyjnych, przewód do plusa po stacyjce - znalazłem go w puszce bezpieczników pod maską.
Teraz dwie ciekawostki:
1. Znalezione puste miejsce po bezpieczniku podaje 12V po włączeniu stacyjki, a po jej wyłączeniu jest podtrzymanie jakieś 10-15 sek - takie "Coming Home"
2. W aukcji jak kupowałem nie było mowy o tym, że po włączeniu pozycyjnych te dzienne przygasają (sic!), tak że same działają jak pozycyjne. To lekkie przegięcie bo nie mają dopuszczenia na tę funkcję (na kloszu tylko RL bez 00) - na zlinkowanej aukcji twierdzą, że jest RL00. Cóż kupowałem na innej (takie same lampki) i nie było.
Podłączenie w ten sposób (bez pozycji tylnych) jest dopuszczone dla nowych aut "Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 4 maja 2009 roku (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia"
Wracając do parowania, to trzykrotne uszczelnianie silikonem nic nie dało, więc doszedłem do wniosku, że trzeba je ... odpowietrzyć, tak jak seryjne lampy w samochodzie.
Podziałam to się pochwalę
Aktualizacja: 03.10.2010.
Zdecydowałem się na wyrzucenie oryginalnych uszczelko-gąbek i położenie silikonu. Teraz jest ok, nic nie paruje i wiercić otworków nie musiałem _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Znalazłem takie lampy Led [img] http://www.space-nation.eu/?d=2323B0641 [/img] i są one dostosowane do wymogów.
Chodzi mi tylko o zamontowanie i podłączenie. Nie wyjmowałem jeszcze tej kratki w której zamontowane są halogeny i prosiłbym o jakieś rady. A podłączenie jak zrozumiałem jest ze świateł postojowych, więc można podpiąć się pod kostkę z lampy?
W każdym razie proszę o rady bo Ledy są warte "zachodu" i chcę je zamontować..
Re: ( Volkswagen Touran ) Dodatkowe światła do jazdy dziennej
Jak pisałem wyżej, podłączasz masę (czarny) a pozostałe: jeden pod pozycyjne (u mnie- żółty) a drugi zasilanie po stacyjce (biały). W skrzynce bezpieczników za pomocą multimetra poszukaj wolnego styku bez bezpiecznika, tak by pojawiło się napięcie po włączeniu stacyjki, pozostało po odpaleniu i zanikło po jej wyłączeniu. U mnie było puste miejsce po prawej stronie przekaźnika 100, pomiędzy bezpiecznikiem 30A a 5A. U ciebie może to być inne miejsce, bo to zależy czy masz skrzynkę wersji bogatszej, czy uboższej.
Przyporządkowanie przewodów rozpoznasz po zachowaniu świateł. Jak będzie do pozycyjnych to lampki zapalą się nieco przygaszone. Jak będzie pod stacyjkę to zaświecą się pełną mocą. Połączenie ich razem i podanie napięcia spowoduje przygaszenie, czyli zadziała "automat"- dzienne jako pozycyjne _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Re: ( Volkswagen Touran ) Dodatkowe światła do jazdy dziennej
Dzięki za objaśnienie i pozdrawiam.
Ledy podłączone z wykorzystaniem bezpiecznika nr 14 jako plus, z kostki przy lampie drugi plus od świateł mijania (żółto-czarny przewód) i masa.
Swoją drogą bardzo przydatne były informacje tutaj znalezione a szczególnie to puste miejsce na bezpiecznik z podtrzymaniem zasilania po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Dziękuje wszystkim.
Witam
Wstawiłem sobie światła dzienne LED 5 diodowe. Wstawianie proste, obok halogenów. Podłączenie pod mase do podłużnicy, wpiecie pod przewód szaro-czarny w lamnie prawej( koło akumulatora). Znalazłem wyjście w skrzynce bezpiecznikowej w te co pisze Turanek z podtrzymaniem zasilania koło 15 sekund po wyłczeniu zapłonu i mam pytanie.
Narazie się podłączyłem na "żywca" , wstawiając bezpiecznik i wlutowując się w niego. Nie wygląda to profesjonalnie. Chciałem się wpiąć pod przewód w podstawie plastikowej pod bezpieczniki. Odkręciłem wszystkie małe śrubki oraz dużą śrubę, która trzyma całą podstawę i .... za bardzo nie chciało to się wszystko wyjąć.
Czy po odkreceniu tych śrub podstawa pod bezpieczniki powinna dać się wyjąć, bez obudowy ? Jak się dostać do styków gniazd bezpiecznikowych ? Dzięki z góry.
Re: ( Volkswagen Touran ) Dodatkowe światła do jazdy dziennej
Witaj,
ja też podpiołem się pod ten bezpiecznik. Najpierw zrobiłem sobie zdjęcie położenia wszystkich bezpieczników. Po ich wyjęciu, wykręciłem chyba śrubę po środku skrzynki bezpiecznikowej i jeśli pamiętam kilka torksów. Ten plastik pod bezpiecznikami ciasno był osadzony na środku i zanim to zrozumiałem to się trochę nakombinowałem aby go zdjąć (robiłem to w styczniu przy -15). Ale najważniejsze, pod nim są jakby ścieżki stalowe bardzo blisko siebie.
Odnalazłem odpowiednią "nóżkę" (aby napięcie pojawiło się za bezpiecznikiem) i po rozłączeniu akumulatora dokręciłem przewód. W tylnej ściance plastikowej skrzynki bezpiecznikowej zrobiłem mały otwór (jak najniżej tych ścieżek) i przełożyłem drugi koniec tego przewodu na zewnątrz. Po złożeniu jeszcze sprawdziłem czy jest napięcie w nowym przewodzie i skręciłem spowrotem wszystko.
Trochę to skomplikowane ale jak chcesz to zrobię zdjęcie i Ci podeślę na PW.
Re: ( Volkswagen Touran ) Dodatkowe światła do jazdy dziennej
Turanek napisał:
1. Znalezione puste miejsce po bezpieczniku podaje 12V po włączeniu stacyjki, a po jej wyłączeniu jest podtrzymanie jakieś 10-15 sek - takie "Coming Home"
Witam . Jestem już po montażu lamp w kratkach ,rozciągnąłem kable - pozostało podłączyć .
I właśnie sprawa zasilania:
W skrzynce bezpiecznikowej znalazłem podobne miejsce z chwilowym utrzymaniem napięcia .Puste miejsce na bezpiecznik F 12( w opisie bezpieczników do sondy lambda ???) . Napięcie utrzymuje się po wyjęciu kluczyków jakieś 10 sek - nie ma to nic wspólnego z ''coming home'' od świateł pozycyjnych . Napięcie to zanika -jest wyłączane przekaźnikiem R 4 (ozn 458) -odłącza jakieś urządzenie przy silniku , które wydaje wsoki ton . Brzęczenie??
Co to z urządzenie pracuje jeszcze przy silniku
Czy faktycznie można tam podpiąć dodatkowy odbiornik jakim są śwatła dzienne ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Tuning
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.